ستاره بودن در تجارت یک امر رژیم کتوژنیک ن است

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است . رژیم کتو میتواند علائم بیماری آلزایمر را کاهش دهد و پیشرفت آن را کند نماید. چنین رویکردی در نهایت بدن را به یک وضعیت متابولیکی خاص به نام “کتوسیس” می رساند، که به آن متابولیسم چربی سوز نیز می گویند. اما رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سیستم سوخت و ساز بدن می شود به این شکل که سوخت بدنی به جای کربوهیدرات ها از چربی ها و گاها پروتئین ها تامین می شود. با این حال، این درست نیست که فکر کنیم به جای مصرف چربی باید تمام پروتئینها را بخورید.

به جای فست فودها و غذاهای زیاد فرآوری شده، از مواد غذایی کمتر فرآوری شده، کامل و طبیعی که به شیوهی معمولی آماده و طبخ میشوند استفاده کنید. در ادامه با بیان مواد غذایی و نوشیدنی های غیرمجاز رژیم کتوژنیک می پردازیم.برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم شیر” را مطالعه نمایید. ولی امروز می خواهیم یک هرم غذایی به نام هرم غذایی رژیم کتوژنیک را معرفی کنیم. قبل از شروع رژیم شب ها پاهایم به اندازه ای می خارید که از خواب میپریدم و با ناخن پوست شان را زخمی میکردم. چربی: مصرف چربی نیز باید به اندازه کافی و به شیوه درست باشد.

رژیم غذایی کتوژنیک در صرع

باید بگوییم که این رژیم اغلب در دوره های متفاوتی (یک هفته یا 21 روز) انجام گرفته می شود. هنگامی که این فرآیند اتفاق می افتد، بدن شما در حالت کتوز قرار می گیرد. اگر در طی این کارها به کمی عملکرد خود نیاز دارید ، می توانید با خوردن 25-50 گرم کربوهیدرات حدود 30 دقیقه قبل از تمرین ، کربوهیدرات را کنید. همانطور که گفته شد، رژیم کتوژنیک طرفداران زیادی دارد اما اگر این ۶ نشانه را دارید ممکن است برای شما مناسب اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید نباشد.

ورزش و رژیم کتوژنیک

فیبر، غیر قابل هضم است بنابراین اکثر افراد گرم های فیبر را در جیره روزانه کربوهیدرات خود، به شمار نمی آورند. این کار می تواند برخی از هورمون های مترشحه از بافت چربی مانند لپتین و هورمون های تیروئیدی را تقویت کند.داشتن یک روز آزاد در هر هفته، جایی که کربوهیدرات بیشتری می خورید، کاملاً قابل قبول است. تقریباً70-80٪ از کالری روزانه شما باید از چربیهای سالم حاصل شود که بنابراین چربی ها به عنوان بزرگترین لایه در هرم کتو معرفی می شوند. اگر میخواهید به طور صحیح رژیم کتوژنیک را پیروی کنید باید از لیست مواد غذایی غیر مجاز رژیم کتو که در ادامه آمدهاند پرهیز کنید.

کبد چرب و رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید در رژیم کتو باید روغن های گیاهی فرآوری شده پرهیز کرد، مثل مارگارین و چربی ترانس مصنوعی. کتوز تغذیه ای هنگام خوردن کربوهیدرات اتفاق می افتد بنابراین ذخایر گلیکوژن در بدن شما تخلیه می شود و بدن باید به دنبال یک منبع سوخت جایگزین می باشد یعنی چربی! به گفته Rujuta Diwekar، متخصص تغذیه مشهور، «گیاهان و علفها سرشار از اسیدهای آمینه ضروری هستند که به تحرک چربی انباشته شده در بدن کمک کرده و میتوانند سلولهای چربی را وادار به کوچک شدن و تغییر اندازه کنند». دیگر به اندازه سابق حس خفگی در خواب نداشتم. رژیم کتوژنیک ممکن است به کاهش وزن کمک کند، همانطور که رژیم های دیگر کمک می کنند، با محدود کردن انتخاب های غذایی تا کالری کمتری مصرف کنید.

رژیم لاغری کتوژنیک زیباتن

در نتیجه این مواد غذایی جزء غذاهای محبوب رژیم کتو به شمار می روند. با توجه به اینکه رژیم کتویی، میزان زیادی از غذاهای قندی را از برنامه غذایی ما حذف میکند و ما دیگر مجبور نیستیم از این همه شیرینی و مواد شکر دار استفاده کنیم میتوانیم به زیبایی پوست خود کمک کنیم و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری خواهیم کرد. مصرف شود. همانطور که در ابتدا گفته شد میزان مصرف پروتئین در این نوع رژیم کتوژنیک میزان متوسطی می باشد. و 184 هزار و 256 بزرگسال می شد که 43 درصد از آنان زن بودند.

این رژیم غذایی میتواند به افرادی دیابت دارند کمک کند تا از مواد قندی و محصولاتی که شیرینی و شکر زیادی دارند، استفاده نکنند. در عمل بای پس معده دو هدف مد نظر است، هدف اول اینکه فرد غذای کمتری میل کند و هدف دوم اینکه مواد غذایی خورده شده کمتر جذب بدن وی شود. با محدودکردن کربوهیدراتها و نظارت بر مصرف پروتئین، هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن را در وضعیت کتوز تغذیهای قرار دهد، یک فرایند متابولیک که باعث افزایش تولید کتونها میشود که توسط کبد ساخته میشوند و میتوانند بهعنوان منبع انرژی اولیه بدن استفاده شوند. Po᠎st w​as creat​ed wi th t he he᠎lp of GSA Conte nt Gen erator  Demoversi᠎on!

هدف رژیم کتوژنیک وارد شدن به کتوز است که به معنای سوزاندن چربی های ذخیره و تامین انرژی مورد نیاز بدن در نبود گلوکز کافی است. مورد دومی که به عنوان علت ریزش مو در رژیم کتوژنیک شناخته میشه، کاهش میزان مصرف کالری هستش. همین میزان گل کلم، بخش اعظم نیاز روزانهی بدن به ویتامین سی را تامین میکند. آکنه: کاهش میزان انسولین و خوردن شکر یا غذاهای فرآوری شده کمتر ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.

این عارضه اگر به سرعت درمان نشود ، می تواند کشنده باشد.

بنابراین حکایات، این خارش باعث تحریک استون میشود که در عرق دفع میشود (به همین دلیل ممکن است شما بد نفس بکشید). کتون ها دارای یک اثر قدرتمند حفظ پروتئین هستند ، بنابراین مصرف اندکی پروتئین در رژیم غذایی راه طولانی دارد. کتوژنیک (کتوزیست یا کتویی)، محصولاتی می باشند؛ که دارای کربوهیدرات به شدت پایین و در عین حال چربی بالا دارد. این عارضه اگر به سرعت درمان نشود ، می تواند کشنده باشد. اگر هنگام رعایت رژیم کتو این موارد را تجربه کردید ، فوراً با پزشک مشورت کنید.

بسیاری از افرادی که به دنبال اندام ایده آل هستند و در رژیم های غذایی خود حساسیت بالایی به خرج می دهند، میتوانند پودر تارتار را خریداری کنند. در مطالعه اخیر در مجله پزشکی ورزشی و تناسب اندام ، محققان دریافتند که شرکت کنندگان در مسابقات دوچرخه سواری و دویدن با شدت بالا ، بعد از چهار روز استفاده از رژیم کتوژنیک عملکرد بدی در مقایسه با کسانی که چهار روز را در یک رژیم پر کربوهیدرات قرار داشتند، ارائه نمودند . به شدت به شما توصیه می کنم قبل از تلاش برای باردار شدن ویتامین ها و مکمل ها را حداقل ۳ ماه قبل از باردار شدن مصرف کنید.

یک نوع رژیم کتوژنیک

استفاده زیاد از کربوهیدرات ها: یکی از مهم ترین بخش رژیم کتوژنیک کاهش مصرف کربوهیدارت است و در صورتی که فرد روزانه بیش از 30 گرم کربوهیدارت استفاده کند از اصول استاندارد این رژیم خارج می شود. مشکلات کلیوی: کلیهها به سوخت و ساز پروتئین کمک میکنند و رژیم کتو ممکن است آنها را بیش از تحت فشار قرار دهد. در نتیجه این امر میتواند به فولیکول مو آسیب جدی وارد کند و ریزش مو را سبب شود. متاسفانه هموطنان عزیز ایرانی به دلایل زیادی همچون تحریم های خرید اینترنتی و در برخی موارد عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی، نمی توانند به راحتی به منابع علمی و به روز در زمینه رژیم های کارآمد لاغری دسترسی داشته باشند و همین موضوع سبب شده تا کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام برای بسیاری از ما به یک رویای دور و تقریبا دست نیافتنی تبدیل شود.

یکی از محبوبترین رژیمهای تناسب اندام و کاهش وزن، رژیم کتوژنیک میباشد. به گزارش ایسنا، سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS) یکی از رایجترین اختلالات غدد درونریز است که شیوع آن در حال افزایش است. کتوژنیک چرخهای یکی دیگر از اَشکال این سبک زندگی است. سطح انرژی ام هنوز به حد قبل از رژیم نرسیده است، ولی خودم هم دیگر مثل سابق اصرار ندارم در باشگاه وزنه های سنگین بلند کنم. اما خوردن بیش از حد آنها ممکن است به طور بالقوه باعث توقف کاهش وزن شود – چه به دلیل کالری زیاد، کربوهیدرات زیاد یا ترکیبی از هر دو. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

حتی اگر ورزشکار باشید ، می توانید از طریق خوردن غذاهای پر از اسیدهای چرب امگا ۳ از بهینه سازی انسولین در کتو بهره مند شوید. به عنوان مثال، یک مطالعه 8 هفته ای در 56 شرکت کننده نشان داد، خوردن یک رژیم غذایی حاوی 28 تا 14٪ چربی منجر به کاهش وزن و لاغری بیش از 4 کیلوگرم در ماه شد.انواع رژیم غذایی کم چرب با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و سکته مغزی مرتبط است؛ همچنین التهاب را کاهش می دهد و درمان کلیه بیماری های متابولیک از جمله دیابت را بهبود می بخشد. بیش از ۲۰ مطالعه نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت بدن کمک کند.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید

حداقل در ابتدای رژیم، مهم است که تا زمان سیر شدن غذا بخورید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. 1.تا حد ممکن از خوردن صبحانه پرهیز کنید : اگر احساس گرسنگی نمیکنید بهتره است صبحانه نخورید یا از یک صبحانه سبک در رژیم غذایی خود استفاده کنید با گذشت زمان و استفاده از رژیم کتو به مرور اشتهای شما کاهش یافته و به وعده های کمتری نیاز خواهید داشت که در لاغری تاثیر زیادی دارد. علیرغم شواهد امیدوارکننده در مورد حیوانات، تحقیقات در مورد انسان فقط در حال ظهور است و تا حد زیادی محدود به مطالعات موردی است.

در بخش قبل در مورد مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم غذایی صحبت کردیم. در پودر پروتئین بادام زمینی ترکیبات کمتری وجود دارد که سالم تر از کره ی بادام زمینی است زیرا بسیاری از کره های بادام زمینی دارای مواد افزودنی مانند شکر تصفیه شده، نمک و طعم دهنده های مصنوعی هستند. همین موضوع، نشان دهنده تفاوت میان رژیم کتوژنیک و گرسنگی است. مواد غذایی زیادی هستن که ما میتونیم از اونها استفاده کنیم و از نظر رژیم کتوژنیک هم مجاز به حساب میان. در میان سبزیجات، سیب زمینی و غدههای دیگر، میوهها و سبزیجات با استثناهای کم قند مانند کدو سبز، کلم بروکلی، خیار، زغال اخته و تمشک نه.

دیدگاهتان را بنویسید