آنچه که زامبی ها می توانند در مورد دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است به شما آموزش

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی اگر سابقهی سنگ کلیه یا اختلال در عملکرد این اندام حیاتی را دارد در گرفتن رژیم کتوژنیک شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 تجدید نظر کنید. گرچه به نظر میرسد این رژیم چالش برانگیز باشد، اما بسیاری از غذاهای مغذی به راحتی میتوانند در این روش غذا خوردن جای بگیرند. این ویژگیها روغن زیتون را برای درست کردن سس سالاد، سس مایونز و افزودن به غذاهای پخته شده ایدهآل میکند. “زودلز” یا سبزیجات رشته شده را میتوان از کدو سبز تهیه کرد، چون اسپاگتی کدو میتواند جایگزین طبیعی مناسبی برای ماکارونی باشد. کدو سبز نیز بسیار عالی است، همه کاره و کم کالری. همه می توانند رژیم کتوژنیک را امتحان کنند. زیرا همانظور که گفتیم این رژیم باعث کاهش میشود و اگر فرد دچار کمبود وزن باشد این رژیم میتواند او را با چالش مواجه کند. برخلاف چربیهایی با زنجیره بلند، MCT مستقیماً توسط کبد جذب شده و به کتون تبدیل میشود یا به عنوان یک منبع سریع انرژی مورد استفاده قرار میگیرد. در این وضعیت استفاده از رژیم کتو میتواند برای شخص، بسیار تاثیرگذار باشد و انرژی لازم برای انجام کارهای مختلف را به او خواهد داد. اگر هنگام شروع رژیم کتوژنیک احساس می کنید سطح انرژی شما بسیار کاهش می یابد، کاهش کربوهیدرات ها را کاهش دهید و مطمئن شوید که این کار را بهجای یک باره، به تدریج انجام دهید.

در حالت کلی خوردن سبزیجاتی که حاوی نشاسته نیستند را باید در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. رژیم های دوره ای و هدفمند انواع پیشرفته تری از رژیم کتوژنیک هستند و معمولا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرند. نوع دیگری از این رژیم وجود دارد که به شکل ویژه برای بدنسازان است. در صورتی که یک وزرشکار بخواهد بهصورت حرفهای به ورزش خود بپردازد باید از تمامی این راهکارها به شکل ویژه استفاده کند. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. ۱۰۰ گرم یا تقریباً نیمی از آووکادو متوسط، حاوی ۹ گرم کربوهیدرات است که فقط ۷ گرم از آنها فیبر هستند ، بنابراین تعداد کربوهیدرات خالص آن فقط ۲ گرم است. آووکادو در هر ۱۰۰ گرم، حاوی ۲ گرم کربوهیدرات خالص است و سرشار از فیبر و چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم است. سبزیجات غیرنشاستهای دارای کالری و کربوهیدرات کم هستند و همچنین دارای مقدار زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی دیگر میباشند. کربوهیدرات خالص موجود در سبزیجات غیرنشاستهای از ۱ تا ۸ گرم در هر فنجان است. This was g enerat ed  wi​th G SA C on te​nt Generator Demoversion!

انواع رژیم های کتوژنیک

ماست یونانی و پنیر کاتیج، حاوی ۵ گرم کربوهیدرات در هر وعده هستند. مطالعات نشان میدهد که هم ماست و هم پنیر به کاهش اشتها و احساس سیری کمک میکنند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند، که نشان میدهد میتوانند به حفظ توده عضلانی در طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، کمک کنند. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال عملکرد انسولین مشخص میشود. از آنجا که در دمای بالا به اندازه چربیهای اشباع پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پختوپز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پختهشدن به غذاها اضافه کنید. اگرچه این غذاهای دریایی هنوز هم میتوانند در لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک قرار گیرند، اما برای زمانی که میخواهید وزنتان را در محدوده مشخصی نگهدارید، محاسبه کربوهیدرات آنها اهمیت زیادی دارد. غذاهای حیوانی پرچرب مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر جزء اصلی رژیم کتو هستند، زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند. یبوست: به این دلیل که در رژیم کتو غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات به مقدار کم وجود دارد، احتمال یبوست در این رژیم بالاست. غذاهای فریزشده خوب هستند اما نباید از غذاهای فرآوری شده استفاده کرد.

باید درباره چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم بپرسید|آلبرت انیشتین در چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم}

با این حال، هر دو را میتوان با آجیل خردشده، دارچین یا سایر ادویهها نیز ترکیب کرد تا یک درمان سریع و آسان با رژیم کتو حاصل شود. این مورد میتواند دلایل زیای داشته باشد که هر کدام از آنها در نوع خود مهم هستند. مطالعات نشان داده است که آنها به کاهش اشتها کمک و سیری را تقویت میکنند. علاوهبر این، ممکن است میزان متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش وزن و چربی شکم شود. ممکن است در هفته اول برنامه رژیم غذایی بین 2.3-4.5 کیلوگرم و گاهی اوقات بیشتر وزن کم کنید و بعد از آن به طور مداوم چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ خوردن کل تخممرغ مهم است، زیرا بیشتر مواد مغذی تخممرغ در زرده آن وجود دارد. بهعلاوه اگر دچار کمبود وزن هستید یا شاخص BMI شما کمتر از 25 است، نباید از رژیم کتو استفاده کنید. تخم مرغ کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات دارد و می تواند ساعتها شما را سیر نگه دارد. یک تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و کمتر از 6 گرم پروتئین است. به طور کلی این شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است.

میوه: تمام میوهها به جز مقادیر کمی از توتها مانند توتفرنگی. اکثر میوهها حاوی کربوهیدرات هستند و بهتر است مصرف آنها محدود شود؛ اما، در این بین یک سری میوهها را میتوان در رژیم کتوژنیک مصرف کرد. علاوه بر این، آن ها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول مطالعه، کاهش یافت. علاوه بر این، شما مجبور نیستید مدام کالری شماری کنید. با این حال، مصرف یک وعده سبزیجات نشاستهدار مانند سیبزمینی، سیبزمینی هندی شیرین یا چغندر میتواند کل کربوهیدرات دریافتی یک روز شما را افزایش دهد. مانند رژیم انعطاف پذیر، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه قوانین سختگیرانهای ندارد: شما فقط روی خوردن غذاهای کامل که از گیاهان به دست میآیند بیشتر تمرکز میکنید. با ما همراه باشید تا درباره تهدیدات احتمالی این رژیم برای سلامتی بیشتر بدانید. رژیم کتوژنیک مردم را وادار میکنند که درباره چیزهایی که در مورد مصرف چربی میدانستند تجدید نظر کنند و اینکه از خوردن غذاهای چرب ممانعت میکردند چون فکر میکردند آنها ناسالم هستند. آجیل و دانهها غذاهای سالم، پرچرب و کمکربوهیدراتی هستند. اگرچه تمام مغزها و دانهها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن در انواع مختلف آجیلها کاملاً متفاوت است. ​This c ontent was do᠎ne by G SA Con te nt  G​en erat or DEMO .

کاهش وزن کتوژنیک

آجیل و دانهها برای قلب مفید و سرشار از فیبر هستند و ممکن است منجر به روند پیری سالمتری شوند. آنها همچنین دارای چندین ماده مغذی هستند و ممکن است به محافظت از سلامت چشم و قلب کمک کنند. استفاده از سبزیجات در لیست برنامه غذایی به دلیل دارا بودن خواص زیاد آنها، ممکن است به کاهش خطر بیماری کمک کنند. اولئوروپین، آنتیاکسیدان اصلی موجود در زیتون (اولئوروپین یکی از فراوانترین و مهمترین ترکیبهای فنلی موجود در میوه و برگهای زیتون میباشد که تلخی میوه زیتون نیز ناشی از حضور اولئوروپین در آن است)، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است سلولهای شما را از آسیب محافظت کند. همچنین شواهد اولیهای وجود دارد که نشان میدهد ممکن است این رژیم برای برخی سرطانها، بیماری آلزایمر و سایر بیماریها نیز مفید باشد. تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند. یک مطالعه در مورد زنان مسن نشان داده که مصرف رژیم غذایی حاوی گوشت چرب، منجر به کاهش سطح کلسترول HDL (خوب) میشود که ۵٪ بیشتر از رژیم کم چربی و دارای کربوهیدرات است. بیشتر افراد تمایل دارند فقط روی کربوهیدرات خالص تمرکز کنند و مصرف کبوهیدرات های پیچیده(نشاسته و فیبر)را کاهش نمی دهند.

به عنوان مثال، در حالی که میگو و اکثر خرچنگها فاقد کربوهیدرات هستند، اما انواع دیگر از صدفها کربوهیدرات دارند. در چهارمین و البته آخرین نوع رژیم کتو، مقدار بیشتری پروتئین نسبت به انواع قبلی دریافت خواهید کرد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا:این رژیم شبیه یک رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری را در بر دارد. رژیم کتو با پروتئین بالا: این رژیم که شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، شامل مصرف پروتئین بیشتر است. این ترکیب با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریانی از سلامت قلب بیشتر محافظت میکنند. روغن زیتون خالص سرشار از چربیهای اشباع نشده و آنتیاکسیدانهای سالم برای قلب است. برای مثال: از گلکلم میتوان برای جایگزین برنج یا پوره سیبزمینی استفاده کرد. هرگونه قند موجود در ترکیبات دارویی یا مکملهای غذایی را باید از میزان قند محاسبهشده رژیم روزانه کم کرد. این حدود سه تکه نان کتوژنیک، یک فنجان ماست میوه ای کم چرب یا دو موز کوچک است. کمبود ویتامین ب و فولات که در نان و غلات و میوه ها است یکی دیگر از مضراتی است که با آشپزی کتوژنیک برای فرد ایجاد می شود.کمبود فولات می تواند مشکلاتی برای فرد ایجاد کند از جمله آن برای زنان باردار است که باعث مشکل برای لوله عصبی نوزاد او می شود.

آووکادو سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است، از جمله پتاسیم ، ماده معدنی مهمی که بسیاری از افراد ممکن است به اندازه کافی از آن استفاده نکنند. آووکادو فوقالعاده سالم است. حتی ممکن است خطر حملات قلبی را نیز افزایش دهد. علاوهبر این، مصرف روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان مبتلا به چاقی کمک کند تا وزن و توده چربی شکمی خود را کاهش دهند. BMI مخفف شاخص توده بدنی است. مطالعهای ۱۲ هفتهای در بزرگسالان مسن نشان داد که کسانی که روزانه ۲۱۰ گرم پنیر ریکوتا مصرف میکنند، در مقایسه با سایرین، توده عضلانی و کاهش قدرت عضلانی کمتری را تجربه میکنند. در حقیقت، برخی مطالعات نشان میدهد که مصرف متوسط لبنیات پرچرب احتمال خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش میدهد. نتایج یک مطالعه در مورد مردانی که روزانه ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) روغن نارگیل میخوردند نشان داد که به طور متوسط ۲٫۵ سانتیمتر از کمر خود را بدون هیچ گونه تغییری در رژیم غذایی خود از دست دادند.

برنامه رژیمی کتوژنیک

می توان به طور قطع یقین گفت که جواب مثبت است. روزه در رژیم کتوژنیک از جایگاه خوبی برخوردار است و سبب تسریع در سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری میشود. مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. اکثر میوهها چون بیش از حد کربوهیدرات دارند نمیتوانند در رژیم کتوژنیک قرار بگیرند، اما توتها از این قاعده مستثنی هستند. کره و خامه تقریباً بدون کربوهیدرات هستند و به نظر میرسد که در صورت مصرف متوسط، اثرات خنثی یا مفیدی بر سلامت قلب دارند. علاوهبر این، ممکن است به بهبود نشانگرهای سلامت قلب کمک کنند. علاوهبر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهد که مصرف زیتون ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و کاهش فشار خون کمک کند، اگرچه هنوز هیچ آزمایش انسانی در این رابطه در دسترس نیست. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند از بروز خطراتی مثل بالارفتن چربی، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قندخون جلوگیری نماید. در حقیقت، به نظر میرسد تخممرغها اندازه ذرات LDL (کلسترول بد) را به گونهای تغییر میدهند که باعث کاهش بیماریهای قلبی میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید