شش قانون مضحک درباره رژیم های کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید هنگامی که رژیم کتوژنیک را شروع می کنید (و حتی در طولانی مدت) ، اطمینان حاصل کنید که آب زیادی می نوشید ، غذاهای خود را نمک زده و یک مولتی ویتامین مصرف می کنید. حتی ممکن است خطر حملات قلبی را نیز افزایش دهد. اگر زیاد از این غذاها بخورید، ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهید. کلسترول بالاتر عموماً به دلیل افزایش HDL (کلسترول خوب) است که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. ممکن است لازم باشد چربی خود را به تدریج افزایش دهید تا به بدن خود اجازه دهید مدتی به آن عادت کند.

افرادی که از رژیم غذایی به مدت طولانی استفاده می کنند، بدنشان به جای این که از کربوهیدرات ها استفاده کند، از چربی های موجود در بدن استفاده می کند. در واقع اگر غذاهای موجود در یک رژیم غذایی بیشتر در دسترس باشند، احتمال این که فرد رژیم گیرنده به آن پایبند بماند بیشتر است. ممکن است فکر کنید روند کاهش وزن برایتان کاملاً مثبت است؛ ولی در واقع بدن شما واکنش دیگری دارد. اگر این مقیاس را در حال نوسان دیدید ، لطفاً بخاطر داشته باشید که یک دلیل بیولوژیکی برای آن وجود دارد.

طرز رژیم کتوژنیک

تنوع غذایی در دریافت پروتئین های گیاهی و حیوانی و چربی های گیاهی و حیوانی در این رژیم بالاست و برای طولای مدت نیز موثر است. گذشته از رهنمودهای گسترده ای که در قسمت های قبل گفته شد ، تا زمانی که کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط داشته باشید و بقیه کالری خود را از چربی دریافت کنید ، هیچ قاعده ی دیگری وجود ندارد. در چهارمین و البته آخرین نوع رژیم کتو، مقدار بیشتری پروتئین نسبت به انواع قبلی دریافت خواهید کرد.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

برنامه رژیم کتوژنیک به این شکل است که شما بیشترین کالری مصرفی و مورد نیاز خودتان را با مصرف انواع پروتئین و چربیها به دست میآورید. این روند میتواند تحت تاثیر فاکتورهایی مانند ژنتیک، استرس، اختلالات هورمونی، کمکاری تیروئید، ضربه به سر، عفونت، شیمیدرمانی و گرفتن انواع رژیم تشدید شود. در رژیم کتوژنیک مصرف مواد غذایی با کربوهیدرات خالص بسیار مهم است. این بسیار استاندارد است ، بنابراین نگران نباشید. در رژیم کتوژنیک استاندارد 70 تا 80 درصد کالریها از چربی، 15 تا 20 درصد از پروتئین و 5 درصد از کربوهیدرات تشکیل شده است.

اگر بعد از گذشت ۴ تا 5 هفته هنوز مشکلی را تجربه می کنید ، به سراغ تغییر در انتخاب رژیم های غذایی خود بروید. در دوره تغییر ، مغز ممکن است انرژی کمی داشته باشد که می تواند منجر به گرسنگی ، حالت تهوع و سردرد شود. میبایست میزان کربوهیدرات دریافتی را زیر 50 گرم در روز و در حالت ایدهآل زیر 20 گرم نگهدارید، هرچه کربوهیدرات دریافتی کمتر باشد، رژیم کتوژتیک برای رسیدن به حالت کتوز، کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع 2 مؤثرتر است. هدف نهایی رسیدن به وزن دلخواه است. سطح کتون ادرار، روزانه اندازهگیری میشود تا مطمئن شوند کتوزیس دلخواه بدست آمده و بیمار به رژیمش پایبند بوده یا خیر، با این وجود، سطح کتون ادرار ارتباطی با اثرات ضد تشنجی آن ندارد.

اگر با این تغییر به وزن دلخواه خودتان رسیدید هیچگونه مشکلی نداره. اگر این یک مسئله پایدار است که باعث ایجاد مشکل می شود ،توصیه می شود کربوهیدرات خود افزایش دهید یا از تغییر برنامه های تمرینی بهره ببرید. با تغییر شیوه بدن در استفاده از چربی برای انرژی ، تمام قدرت و استقامت شما به حالت عادی باز خواهد گشت. این حالت باعث کاهش وزن سریعتر میگردد. یکی از محبوب ترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک یا کتو است.

رژیم لاغری کتوژنیک در ماه رمضان

این محصول دارای خواص بسیاری بوده که همین موضوع سبب شده به یکی از محبوب ترین منابع غذایی برای ورزشکاران تبدیل شود. در پودر پروتئین بادام زمینی ترکیبات کمتری وجود دارد که سالم تر از کره ی بادام زمینی است زیرا بسیاری از کره های بادام زمینی دارای مواد افزودنی مانند شکر تصفیه شده، نمک و طعم دهنده های مصنوعی هستند. فقط تعداد معدودی گزاره وجود دارد که مردم درباره راش ها و خارش نوشتند ، بنابراین من پاسخ خود را بر اساس آنچه خوانده ام استوار می کنم.

نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

می توانید مولتی ویتامین مصرف کنید و آنچه را که معمولاً انجام می دهید انجام دهید. • آنچه را که می خورید پایش کنید. • آب و الکترولیت های مکمل بنوشید. اولین چیزی که توصیه می شود پایش درشت مغذی ها است که اطمینان حاصل کنید مسیر خوبی را پشت سر گذاشتید و همچنین به اندازه کافی آب می نوشید و الکترولیت های مورد نیاز بدنتان را تأمین می کنید ، و در نهایت میزان مصرف لبنیات را کاهش می دهید. به طور معمول همین کافی است تا فوراً از شر مشکل خلاص شوید. معمولاً در صبح یا شب اتفاق می افتد ، اما به طور کلی مسئله بسیار جزئی می باشد.

یکی از رایجترین باورهای غلط در مورد رژیم کتو این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید پروتئین بخورید، اما کتو نه تنها یک رژیم غذایی مبتنی بر چربی است، بلکه باید میزان پروتئین دریافتی خود را هم در آن متعادل نگه دارید، زیرا پروتئین میتواند تبدیل به گلوکز شود و در نتیجه خوردن بیش از حد پروتئین بدن شما را از حالت کتوز خارج می کند. همانطور که ما بهطور کامل در مقالهای جداگانهای درباره “راهنمای شروع رژیم کتوژنیک” توضیح دادهایم، اصل رژیم غذایی کتو “خوردن چربی برای سوزاندن چربی” توسط کربوهیدرات بسیار محدود است که بدن شما بجای کربوهیدرات (منبع سوخت اولیه بدن) از چربیها برای سوخت و ساز بدن استفاده میکند که به این حالت فاز کتوسیس میگویند (1). علاوه بر از دست دادن وزن و انرژی، رژیم غذایی کتو به حفظ سلامت پوست، تعادل هورمونی (2) کمک میکند.

قواعد رژیم کتوژنیک

سلام، ماست کربوهیدرات زیادی دارد و معمولاً در این رژیم استفاده نمیشود. روش های مختلفی برای ایجاد کتوز و تبدیل چربی به کتون برای تامین انرژی وجود دارد. بسیاری از افراد به برنامه غذایی کتو علاقه مند هستن اما تمایل دارن دراز خرما در این روش هم بهره مند بشن. برخی دیگر غذاهای گیاهی مصرف می کنند، بعضی دیگر لبنیات مصرف می کنند اما آجیل مصرف نمی کنند. پاسخ: بسیاری از موارد می توانند باعث کاهش سرعت کاهش وزن شوند: استرس ، کمبود خواب ، ورزش ، تغییرات هورمونی و استفاده از الکل از جمله دیگر موارد هستند. توجه داشته باشید که این کمبود مواد مغذی بستگی دارد که چه غذاهایی در این رژیم میخورید.

This artic le was gen erated by  GS᠎A ​Cont᠎en​t  Genera to᠎r DE MO.

رژیم کتوژنیک علم ورزش

اغلب موارد مربوط به کم آبی یا کمبود ریز مغذی ها (ویتامین ها) در بدن است. اغلب طعم دهنده هایی که در ادامه آمده اند در هر 1 تا 2 قاشق غذا خوری 0.5 تا 2 گرم کربوهیدرات خالص دارند. در این برنامه باید حدود 4 تا 6 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هر روز خورده شود. شما باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا بعد از آزمایش بتوانند شما را راهنمایی کنند.

کره بادام زمینی به شما احساس سیری میدهد بنابراین بعد از خوردن یک وعده سبک، احساس رضایت و سیری خواهید کرد. همچنین حمام کردن بلافاصله بعد از فعالیتی که باعث تعریق می شود به شما کمک می کند. این رژیم سه روزه ممکن است به شما کمک کند دست کم دو و نیم کیلو کم کنید. اگر علائم Keto Flu بیشتری دارید ، میزان مصرف الکترولیت خود را دو برابر کنید و تنظیم کنید. احساس خستگی: بخشی از عملکرد کلیه ها مربوط به تنظیم سطح هموگلوبین افراد می شود. در حالی که من از گفتن اخبار ناگوار متنفرم ، این ها چربی نیستند اما از طرف دیگر (و مثبت تر) این نشان می دهد كه بدن شما شروع به تنظیم خود در دستگاه چربی سوزی می كنند!

اما هماهنطور که گفته شد، رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا و کم کربوهیدرات است و در لیست بالا نیز مواد غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین متوسط مورد استفاده در رژیم کتوژنیک را معرفی کردیم. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). برخی افراد رژیم کتوژنیک رو به عنوان سبک زندگی انتخاب کردند اما الزامی در انجام اینکار نیست.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

انجام این کار می تواند به کاهش افت منیزیم و خلاص شدن از این مسئله کمک کند. چه کسانی نمی توانند رژیم کتو را انجام دهند؟ سیب زمینی را به چه شکلهایی میتوان در این رژیم استفاده کرد؟ رژیم کتوژنیک هدفمند، رژیم مناسب ورزشکاران بدنسازی است که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند. اما توت ها کربوهیدرات نسبتا کمی دارند و حاوی آنتی اکسیدان های سالم هستند. این رژیم شبیه به رژیم استاندارد کتوژنیک است اما پروتئین بیشتری دارد.

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشاندهنده نقش آن در کاهش وزن است. وی از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده و ده ها پروژه پژوهشی دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی ایران با راهنمایی و نظارت ایشان صورت پذیرفته، دکتر ناصری از سال 1370 بعنوان هیئت علمی در دانشگاه مشغول به خدمت بوده و همچنین از سال 1373 تاکنون مدیریت آزمایشگاه بیمارستان های متعددی را عهده دار بودند، ایشان از سال 1396 تاکنون مدیرت آزمایشگاه بیمارستان های حضرت فاطمه (س) و شهید مطهری تهران را بر عهده دارند. بنابراین، تمرکز در کاهش وزن نه تنها بر کاهش وزن کل، بلکه بر روی بهبود ترکیب بدن ضروری است.

رژیم کتوژنیک هدفمند

این رژیم، به راحتی قابل پیگیری است چون ملزمتان نمیکند دنبال غذاهای کمیاب و نه چندان معمول بروید. مصرف بیش از حد آن افزایش وزن را به دنبال دارد. در مورد رژیم كتوژنیک و تغذيه با شير مادر مطالعات مختلف و همساني وجود دارد ، هرچند در حال حاضر هيچ چيز به خوبي مورد تحقيق قرار نگرفته است. در حال حاضر درک شده است که رژیم های کتوژنیک معمولاً برای تغذیه با شیر مادر سالم هستند.پیشنهاد می شود هنگام تغذیه شیر مادر ، 30-50 گرم کربوهیدرات اضافی از میوه اضافه کنید تا بدن به تولید شیر کمک کند. رژیم غذایی، از بهترین راههای متعادل نگه داشتن باکتریهای روده است.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید