چگونه برای شروع یک شرکت با رژیم غذایی کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد بسیاری از افراد تنها جهت افزایش عملکرد ذهنی از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. مطالعات بیانگر این است که افزایش مصرف اسیدهای چرب می تواند مزایایی را متوجه عملکرد و کارایی مغز کند. این رژیم مقدار متوسطی پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. همچنین تحقیقات بیانگر این است که در مقایسه با رژیم های کم چربی، دنبال کردن یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چربی به طور قابل توجهی موجب افزایش HDL و کاهش LDL می گردد. به طور معمول، در برنامه های غذایی عادی و پر کربوهیدرات، بدن از گلوکز به عنوان اولین منبع انرژی استفاده می کند.

رژیم کتوژنیک کبد چرب وزن کربوهیدرات، کل کربوهیدرات های دریافتی از طریق رژیم غذایی تان، منهای کل فیبر است. اگر به تازگی تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید و کتو را هم انتخاب کرده اید، اطلاع از وعده های غذایی و این که آنچه میل می کند باید موازنه سالمی از کریوهیدرات، چربی و پروتئین باشد، بسیار حائز اهمیت است. در هر 1 قاشق غذاخوری 116 کالری، 0 گرم کربوهیدرات ، 0 گرم پروتئین، 14 گرم چربی. در هر 1 فنجان (خام) 16 کالری، 1 گرم کربوهیدرات خالص، 1 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. این رژیم غذایی بدن را مجبور می کند تا به جای از چربی های ذخیره شده و کتون استفاده کند.

چند گرم کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

تحقیقات در سال های اخیر، تاثیر چشمگیر این رژیم را در صرع بزرگسالان نیز نشان داده است. در کتو، میزان انسولین خون تان (هورمون ذخیره ساز چربی) به میزان چشمگیری کاهش می یابد و بدن تان را به یک دستگاه چربی سوز مبدل می سازد. در این رژیم شما همچنین باید به میزان متوسط پروتئین مصرف کنید، (مصرف بیشتر پروتئین می تواند شما را از حالت کتوز خارج کند .کتوز یعنی بدن برای به دست آوردن انرژی چربی می سوزاند) و همچنین مصرف بسیاری از غذاهای سالم را قطع کنید ، از جمله ی این غذا ها می توان به مواردی مانند دانه ها ، لوبیا ، میوه و انواع زیادی از سبزیجات اشاره کرد.

رژیم کتوژنیک و سنگ کلیه

در انتخاب دانههای قهوه بدون طعم، بهتدریج تفاوت طعم و حتی میوه دهی آن را مشاهده خواهید کرد. از همه مهم تر، به طور طبیعی چربی احساس رضایت بیشتری را در شما ایجاد می کند و در نهایت برای مدت زمان طولانی تری سیر خواهید ماند. با در اختیار گذاشتن یک منبع انرژی خوب و قابل اطمینان تر برای بدن، در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت. در این مطلب ما سعی نموده ایم رژیم کتو را به طور کامل برای مبتدیان شرح دهیم. در افراد سالخورده این علائم کمتر دیده میشوند. با محدودکردن کربوهیدراتها و نظارت بر مصرف پروتئین، هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن را در وضعیت کتوز تغذیهای قرار دهد، یک فرایند متابولیک که باعث افزایش تولید کتونها میشود که توسط کبد ساخته میشوند و میتوانند بهعنوان منبع انرژی اولیه بدن استفاده شوند.

هدف نهایی رژیم کتو، وادار کردن بدن جهت ورود به این وضعیت متابولیک است. همانطور که در بالا اشاره کردیم رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن یا دیابت دارند یا بهدنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید باشد. بدنسازان یا افرادی که مشغول انجام ورزش های سنگین و فعالیت های سخت بدنی هستند، می توانند از این رژیم پیروی کنند؛ چرا که رژیم هدفمند کتو نسبت به دو نوع قبلی، کربوهیدرات دریافتی بیشتری دارد. این موارد از ناراحتی معده و سرگیجه تا مشکلات کلیوی و کبدی و کمبود ویتامین و مواد معدنی هستند. یافتههایی نظیر وجود ائوزینوفیلی و افزایش میزان آنزیمهای کبدی نیز به تأیید تشخیص کمک میکنند.

رژیم نگهدارنده کتوژنیک

به طور معمول بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص در رژیم غذایی روزانه تان توصیه می شود – اما هر چه میزان مصرف کربوهیدرات و میزان گلوکز تان را پایین تر نگه دارید، نتایج کلی آن بهتر خواهد بود. مطالعات بسیاری در خصوص این رژیم کم کربوهیدرات نیز بهبود فشار خون را نشان داده است. از این رو به عنوان ارجح ترین منبع انرژی انتخاب می شود. همه میوه ها منبع سرشار از کربوهیدرات تلقی می شوند اما می توانید میوه های ریز مانند توت را به مقدار کم میل نمایید.

هنگامی که موهای شما کاملا خشک شد ، شروع به استفاده از آن بر روی موهای خود کرده و آن را به پوست سر خود ماساژ دهید. جهت بهبود آکنه، توصیه می شود مصرف لبنیات را نیز کاهش دهید و از یک برنامه منسجم مراقبت از پوست پیروی کنید. هنگامی که از رژیم کتو پیروی می کنید، احتمالا با بهبود وضعیت پوست خود نیز مواجه می شوید. با اولین نگاه به مواد لازم برای تهیه این ناهار کتویی، احتمالا خیلی سریع به خودتون بگید، بیخیال این دیگه چیه! از این رو در ادامه به برخی از مواد غذایی که در عر وعده می توانید میل کنید اشاره کرده ایم.

آووکادو حاوی مواد مغذی مهم دیگر از جمله ویتامین K، فولات، ویتامین C و پتاسیم نیز می باشد. در این رژیم غذایی خوردنیهایی از جمله گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، صدفها، ریشهٔ گیاهان، انواع میوهها، میوههای مغزدار، قارچهای خوراکی و مانند آن مورد استفاده قرار میگیرد و از مواردی مانند سیبزمینی، شکر، مواد غذایی فرآوریشده، لبنیات، حبوبات و غلات اجتناب میشود. هرگز کربوهیدرات های تصفیه شده مانند گندم (نان، ماکارونی و غلات)، نشاسته (سیب زمینی، حبوبات و بنشن) مصرف نکنید. هنگامی که مصرف کربوهیدرات را پایین می آورید، در حقیقت از بالا رفتن قند خون جلوگیری کرده اید.

اما محققان این نوع رژیم را مضر میدانند و معتقدند که افراد را در ۷ خطر بالقوه قرار میدهد.اگر تصمیم دارید با استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک از وزن اضافهتان بکاهید، بهتر است قبل از آن از خطرات این رژیم غذایی آگاه شوید:۱. چنانچه از فشار خون بالا یا سایر مشکلات مرتبط با فشار خون رنج می برید، توصیه می کنیم در خصوص گرفتن این رژیم کمی فکر کنید. کلسترول بالا به طور کلی به دلیل افزایش HDL (کلسترول خوب) است که احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. اثر طولانی مدت باعث میشود که فرد به مرور زمان از آسیب بیماریهای قلبی و دیابت نوع ۲ در امان باشد.

برای فردی که شاغل است یا کارهایی برای رسیدگی دارد، آیا امکانپذیر است که به خوابی طولانی به مدت چند روز فرو برود؟ از لحاظ علمی، رژیم کتو در مقایسه با رژیم های کم چربی و پر کربوهیدرات طولانی مدت، نتایج بهتری از خود نشان داده است. ماست یونانی ساده یکی از غذاهای سالم و پر پروتئین می باشد. مطالعه دیگری نیز نشان دهنده این امر است که بین مصرف مواد غذایی پر کربوهیدرات و افزایش میزان آکنه، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. اثبات شده است که رژیم کتوژنیک، میزان تری گلیسیرید و کلسترول که با بروز بیماری های شریانی در ارتباط است را به طور چشمگیری کنترل می کند.

رژیم کتوژنیک پلاس

بارها و بارها اثبات شده است که چربی ها به عنوان منبع سوخت، موثر ترین مولکول ها جهت سوزاندن به شمار می روند. حتی مطالعات نیز نشان می دهند که در مقایسه با رژیم های کم کالری، رژیم کتوژنیک، یک روش موثر جهت کنترل و پیشگیری از دیابت به شمار می رود. بنابراین می توان گفت به احتمال بسیار زیاد رژیم کتو در زمینه درمان و کاهش آکنه بسیار موثر است. محدودیت کربوهیدرات رژیم کتوژنیک در افراد مختلف متفاوت خواهد بود ، اما قاعده کلی آن پرهیز از مصرف میوه ها ، نشاسته ها ، قندهای اضافه شده و سایر غذاهایی که دارای کربوهیدرات خالص زیاد هستند، است.

اینها از چاق کننده ترین غذاهایی هستند که می توانید به بدن خود برسانید و اجتناب از آنها به شما در کاهش وزن و لاغری کمک می کند. با خواندن برچسبهای روی محصولات غذایی و پرهیز از غذاهایی که قند افزوده دارند هم میتوانید به این هدف برسید. بهبود هورمون ها، حفظ بافت عضلانی و تقویت ذهن از دیگر ویژگیهای خرید محصولات کتوژنیک و مصرف آنها میتوانند عنوان شوند. اگر به دنبال خرید محصولات کتوژنیک در مشهد هستید و قصد انتخاب یک محصول با ارزش غذایی فوق العاده را دارید، روغننارگیل به شما توصیه میشود. این رژیم شرایطی را برای شما فراهم می آورد تا به طور معمول 75% چربی، 20% پروتئین و 5% کربوهیدرات دریافت نمائید.

در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میکنیم

ممکن است گاهی اوقات بر سر این موضوع گیج شوید که یک ماده غذایی را به عنوان میان وعده میل کنید یا به عنوان یک جزء اصلی در وعده اصلی. از آن جایی که گلوکز به عنوان یک منبع انرژی در اولویت قرار دارد، به چربی نیازی نیست، بنابراین بدن آن را ذخیره می کند. اساسا در رژیم کتوژنیک، بدن از چربی ها به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. هدف اصلی رژیم کتوژنیک، لاغری سریع است و مانند هر برنامه غذایی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و برای هر شخصی نتایج متفاوتی داشته باشد. به طور کلی رژیم های غذایی کتوژنیک مانند تخم مرغ چندین عوارض جانبی کوتاه مدت و اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید بلندمدت دارند.

چنانچه در طول روز احساس گرسنگی می کنید، می توانید آجیل، دانه ها، پنیر یا کره بادام زمینی به عنوان میان وعده میل کنید تا اشتهای تان را کاهش دهید (اگر چه مصرف میان وعده می تواند از سرعت کاهش وزن در بلند مدت بکاهد). به عنوان مثال، افراد دارای اضافه وزن (127 نفر) که تحت رژیم کم کالری (430 کیلو کالری در روز) به مدت هشت هفته قرار گرفتند، به طور متوسط 7/12 کیلوگرم از وزن کل خود را از دست دادند که از میان 75 درصد این کاهش وزن مربوط به از دست دادن چربی و 25 درصد کاهش وزن توده بدون چربی بود.

تخم مرغ، دارای تنوع زیادی است، طبخ آن بسیار آسان است، و تنها نیم گرم کربوهیدرات، اما 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی دارد. با کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن وارد وضعیتی به نام “کتوز” می شود. با این وجود، در ۱۰ دسامبر سال ۲۰۱۲، یعنی زمانی که سولارسیتی به بازار عرضه اولیه سهام وارد شد، ارزش سهامش از ۸ میلیون دلار به ۱۱٫۷۹میلیون دلار افزایش یافت. آنچه که میل می کنید بسته به این دارد که چقدر طول می کشد تا وارد وضعیت کتوز شوید. بدن ما با آنچه شما وارد آن می سازید، فوق العاده سازگار است. Th is h᠎as been gener᠎at᠎ed wi​th GSA C᠎ontent Generat᠎or Dem᠎ov᠎er᠎sion.

دیدگاهتان را بنویسید