رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی: 182 میلیون دز واکسن کرونا خریدیم


رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: از ابتدای تولید واکسن کرونا در دنیا همه واکسن‌های وارداتی و تولید داخل را در ایران هیات امنای ارزی خریداری کرده است. در این مدت در مجموع 182 میلیون دز واکسن خریداری کردیم و به وزارت بهداشت تحویل دادیم.

حسین صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: در این مدت در مجموع 134 میلیون دز واکسن کرونای خارجی از برندهای مختلف ( سینوفارم، اسپوتنیک، آسترازنکا، باهارات و …) و 48 میلیون دز واکسن کرونای ایرانی خریداری کردیم. حدود 28 میلیون دز هم واکسن اهدایی کرونا وارد کشور شد.

وی ادامه داد: از همان ابتدا که هیچ واکسنی برای کرونا در کشور نبود. ستاد ملی کرونا مصوب کرد که هیات امنای صرفه‌جویی ارزی برای تامین واکسن اقدام کند و این نهاد غیر دولتی به صورت متمرکز مرکز خرید واکسن کرونا برای وزارت بهداشت شد.

صفوی گفت: این واکسن‌ها از تولید کنندگان خارجی و بعدها از تولید کنندگان داخلی می‌خریدیم و به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تحویل می دادیم و وارد چرخه توزیع و تزریق در شبکه بهداشتی کشور می‌شد.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران درباره تعداد تفکیکی واکسن های کرونای ایرانی خریداری شده توضیح داد:  حدود 15 میلیون واکسن برکت، حدود 15 میلیون واکسن پاستوکووک خریداری شد. واکسن سیناژن حدود 8 میلیون دز خریداری شده است. بقیه هم از واکسن رازی، نورا و فخرا در مجموع حدود 10 میلیون دز خریداری شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در ایران در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۴۷ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

از این تعداد ۶۵ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۳۸ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۱۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۹۴ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید