هفتمین کنگره ملی اخلاق پرستاری از فردا در تهران برگزار می‌شود


هفتمین کنگره ملی اخلاق پرستاری از دهم تا دوازدهم بهمن به مدت سه روز در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

دکتر فریبا برهانی، دبیر علمی هفتمین کنگره ملی اخلاق پرستاری در گفت و گو با خبرنگار افزود: 6 دوره قبلی کنگره اخلاق پرستاری با استقبال بسیار خوب جامعه پرستاری مواجه شد و در این کنگره نیز با استقبال و ثبت نام تعداد زیادی از پرستاران از سراسر کشور در سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت مواجه هستیم.

وی گفت: در این کنگره 7 نشست تخصصی در مورد مسائل مهم اخلاق پرستاری برگزار می شود که شامل اخلاق در مراقبت، مفاهیم اخلاقی، ملاحظات اخلاقی در مراقبت پیگیر، مراقبت های پایان زندگی، مراقبت تسکینی و مراقبت در منزل، اخلاق در پژوهش های پرستاری و شاخص های مهارتی اخلاق و معنویت در مراقبت است.

دکتر برهانی افزود: بیش از 300 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است و محورهای این مقالات شامل اخلاق در ارتباطات انسانی و بین حرفه‌ای، اخلاق در سیاستگذاری‌های مراقبت، ملاحظات اخلاقی در نظام جبران خدمات پرستاران، اخلاق در سطح‌بندی مراقبت‌های پرستاری و ملاحظات اخلاقی مراقبت‌های پرستاری است.

وی ادامه داد: دیگر محورهای این مقالات نیز شامل اخلاق در توسعه آموزش‌های حرفه‌ای پرستاری، اخلاق در آموزش و پیگیری مراقبتی مددجویان، اخلاق در پژوهش‌های پرستاری، اخلاق و معنویت در پرستاری، اخلاق پرستاری در همه‌گیری‌ها (همه‌گیری کووید 19) و مفاهیم مرتبط با اخلاق پرستاری شامل حساسیت اخلاقی، شجاعت اخلاقی، دیسترس اخلاقی و فضای اخلاقی است.

دبیر علمی هفتمین همایش ملی اخلاق پرستاری افزود: حضور پرستاران در کنگره ملی اخلاق پرستاری 11 امتیاز آموزش مداوم برای همکاران پرستار و دو امتیاز فرهنگی نیز برای اعضای هیئت علمی پرستاری دارد.

وی گفت: کارشناسان کمیته های اخلاق بالینی دانشگاههای علوم پزشکی و اساتید اخلاق پرستاری دانشکده های پرستاری سراسر کشور و مدیران پرستاری بیمارستانهای تهران نیز به این کنگره دعوت شده‌اند.

دکتر برهانی افزود: همزمان با کنگره ملی اخلاق پرستاری، اجلاس مدیران پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور نیز در محل این کنگره برگزار می‌شود و این مدیران نیز در این کنگره شرکت می‌کنند.



Source link