چگونه رژیم های کتوژنیک خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

رژیم کتوژنیک که به کتو هم شهرت دارد، یکی از مهمترین روشها برای لاغری شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 بدن است. این رژیم روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش ریسک بیماری است.در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد.علاوه بر این، این نوع رژیم غذایی به قدری سیر کننده است که می توانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید . اغلب شیرینکنندههای مصنوعی مانند ساخارین عاملی الکلی در ساختار خود دارند و کالری کمی ندارند. این رژیم کاملا برعکس کارهایی است که قبلا انجام می داده اید ، از این رو ارزیابی کلان خوراک ها بازخوردی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید. تن ماهی در رژیم کتوژنیک یک راه حل بسیار مناسب است. پاسخ بسیار ساده است : باید با رژیم کتوژنیک خداحافظی کنید! در این رژیم باید سبزیجات بدون نشاسته نظیر هویج، اسفناج، کلم بروکلی و … خلاصه: کربوهیدرات خالص در سبزیجات غیر نشاسته ای از 1 تا 8 گرم در هر فنجان می باشد. در رژیم کتوژنیک، ۷۵ درصد برنامه غذایی شما را سبزیجات بدون نشاسته و چربیهای سالم پر میکند. Th is  post has ᠎be​en g᠎enerat ed by GSA Co᠎ntent Gene ra᠎tor DEMO.

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

بنابراین می توانید به هر اندازه که می خواهید از این مواد غذایی در نمونه رژیم کتوژنیک استفاده نمایید. مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید! رژیم کتوژنیک یکی از محبوبترین رژیمها بین افراد است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. هرگاه تعادل میان این نورونهای مهاری و تحریکی در بخشی از مغز یا تمامی آن بههم بخورد، تشنج رخ میدهد. آن ها را به صورت منظم در رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید ، اما از مصرف مکمل ها نیز نترسید! کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید. بر همین اساس در رژیم غذایی کتوژنیک شاهد آن هستیم که مصرف کربوهیدراتها به شدت پایین آمده است و در عوض چربیها جایگزین آن شدهاند.

بدن برای تامین این انرژی از کربوهیدراتها استفاده میکند. هنگامی که بدن سازگار شد، این امر منجر به افزایش انرژی و توانایی برای انجام فعالیت های بدنی می شود. در آزمایشهای خون، ادرار و تنفس میتوان با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، میتوان تعیین کرد که آیا وارد کتوز شدهاید یا خیر.برخی علائم نیز ممکن است نشان دهند که وارد کتوز شده اید، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها. مهم نیست که رژیم قبلی شما چگونه بوده است ، رژيم کتوژنیک یک فرصت بزرگ است. یکی از پربحث ترین موضوعات پیرامون رژیم کتوژنیک ، تاثیری است که بر عملکرد دارد. برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است ؟ تهیه وعده های غذایی نمونه رژیم کتوژنیک بسیار آسان بوده و می توانید به راحتی غذاهای ساده و خوشمزه تهیه کنید. تنوع زیاد مواد تشکیل دهنده به شما در تهیه مواد غذایی متفاوت کمک می کند! Th᠎is c onte​nt has  been  done ᠎with GSA Conte nt Gen erator  Demov er si on.

جستجوی گسترده اصطلاح “رژیم کتوژنیک” منابع 1913 را برمی گرداند ، که نشان دهنده علاقه قابل توجه به موضوع است. در رژیم کتوژنیک تنها میزان کافی آب اهمیت ندارد ، بلکه سدیم نیز مهم است. اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد. از نظر عملی ، مصرف پروتئین در حدود 15% از کل کالری مصرفی روزانه شما می تواند کافی باشد تا رژیم کتوژنیک شما غیر کتوژنیک باشد. اگر می خواهید افزایش وزن داشته باشید ، حدود 500 کالری و یا 55 گرم چربی اضافه کنید. حتی می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در شیک خود بریزید و 13 الی 14 گرم چربی دریافت کنید. شما میتوانید سوالات خود را درباره رژیم کتو و تاثیر آن روی سلامتی از ایده آل مگ بپرسید. بیمارانی که تا این مرحله، رژیم را رها کرده بودند آنهایی بودند که یا هیچ تأثیری از آن ندیدند، یا نوع رژیم غذایی برایشان بیشازحد محدودکننده بود، یا دچار بیماری دیگری شدند. زمانی که هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی کنید به سرعت گلیکوژن شما ، حالت ذخیره شده کربوهیدرات ، کاهش می یابد.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن – بهویژه مغز – پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. با ایجاد حالت کتوزی، توانایی بدن برای چربی سوزی و تأمین انرژی، بهطور فوقالعادهای افزایش مییابد. بدن ما بهطور طبیعی به انرژی نیاز دارد. علاوه بر این برای ماندن در کتون زدگی ، پروتئین نیز باید نسبتا کم و بین 5-15 درصد از انرژی روزانه مصرف شود. مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. هدف هر رژیم کتوژنیکی این است که بدن از این طریق وارد پروسه تولید کتون گردد. مصرف پروتئین بیش از مقادیر خاص ، گلوکوژنیک است ، بدین معنا که می تواند گلوکزی تولید کند که بدن شما از آن برای سوخت استفاده خواهد کرد.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. در ابتدای رژيم کتوژنیک من به شدت نگران بودم که به دلیل میزان پروتئین دریافتی بسیار کم ، تمام حجم عضلاتی که به دست آورده بودم را از دست بدهم. اگر میزان درصد چربی بدن خود را نمی دانید ، از ماشین حساب تنظیم کالری استفاده کرده و میزان مصرف روزانه خود را ضرب در 0.2-0.15 کنید تا میزان پروتئین مورد نیاز روزانه شما در نمونه رژیم کتوژنیک به دست آید. در واقع رژیم های کتوژنیک احتمالا از طریق محدود کردن کالری به کاهش وزن کمک می کنند ، اما اغلب در تلاش های متابولیکی ، حداکثر ظرفیت تلاش را کاهش می دهند. رژیم کتوژنیک به طور صریح هیچ غذایی یا گروه غذایی را محدود نمی کند ، اما به دلیل ماهیت درشت مصرف مواد مغذی ، اغلب گروه های بزرگی از غذا را از نظر ماهیت محدود می کند.

MCT مخفف تری گلیسیرید زنجیره ای متوسط است.

مصرف پری ورک اوت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیش نمی آورند. در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد. همانند دیگر چربی ها روغن MCT وارد سیستم لنفاوی نمی شود. MCT مخفف تری گلیسیرید زنجیره ای متوسط است. به طور کلی، این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و پر کردن رژیم غذایی با چربی هایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. گوشت – ماهی ، گوشت گاو ، بره ، مرغ ، تخم مرغ. گوشت: مثل گوشت قرمز، استیک، مرغ، بوقلمون، سوسیس، کباب و همبرگر. در این رژیم غذایی, میتوانید از چند میوه, گوشت پرچرب, تخممرغ, خامه, کره, روغن و غیره استفاده کنید و لازم نیست وعده غذایی خود را حذف کرده و یا آنها را از دست بدهید, اما سوخت و ساز خود را با کمک تغییر نوع غذاهای مصرفی تغییر میدهید. افراد در هر رده سنی بهتر است که شاخص توده بدنی یا BMI خود را در یک محدوده خاصی نگاه دارند.

صبحانه برای رژیم کتوژنیک

احتمالا حدود 35٪ کل کالری دریافتی حد بالایی است. من پیشنهاد می کنم که تنها 5 درصد کالری شما کربوهیدرات باشد ، که معمولا چیزی حدود 30 گرم کربوهیدرات است. اما حجم و میزان چربیهای اشباعشده از روغنها (پالم، نارگیل)، کره و کره کاکائو در این رژیم زیاد است و افراد تشویق به مصرف آنها میشوند. دانستیم که پایه اصلی این رژیم مصرف زیاد چربی، پروتئین نرمال و کربوهیدرات کم است. سوپ مرغ در رژیم کتوژنیک بسیار حائز اهمیت است ، زیرا سدیم مورد نیاز شما را تامین می کند. این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند.برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا بیماری چاقی می توانند این رژیم را دنبال کنند (حقیقت این است که یک دوم شهروندان امریکایی درمرحله پیش دیابت یا مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و 70 درصد آنها دچار اضافه وزن می باشند).

آموزش غذای کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک در حقیقت تغییر سبک غذایی است به این صورت که چربی و پروتئین بیشترین سهم را در خوراک روزانه افراد داشته باشد. اما در حقیقت نه تنها هیچ عضله ای از دست ندادم ، بلکه قادر به افزایش حجم توده های عضلانی بدون چربی نیز بودم. هیچ مزیت متابولیکی مخفی در رژیم کتوژنیک وجود ندارد. همان طور که گفته شد، از مزیت های این رژیم می توان به سلامت و کاهش وزن اشاره کرد. در حالی که سابقه طولانی مدت رژیم های کتوژنیک در مورد کاهش چربی وجود دارد ، گفته شده است که سرکوب سیگنالینگ انسولین با حذف کربوهیدرات های رژیم غذایی باعث کاهش چربی می شود. رژیم کتوژنیک میتوانید سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و در نتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. از برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند و این به این دلیل است که رشد سلول های سرطانی را آهسته می کند. این فرآیند اولیه سازگاری با کتون معمولا 4 هفته طول می کشد تا کامل شود ، مرحله ای که روند تطابق چربی سوزی شما در بالاترین حد است. تخمین زده میشود که سالانه 45 میلیون نفر رژیم میگیرند. استخوانها از ترکیب فسفات کلسیم ساخته شدهاند؛ فسفات با اسید واکنش نشان میدهد، اما کلسیم اضافی از ادرار دفع میشود.

دیدگاهتان را بنویسید