دیدن هوای پاک تعجب‌آور شده است


رئیس شورای شهر تهران گفت: در حالی که باید از دیدن هوای آلوده تعجب کنیم امروز از دیدن هوای پاک و صاف تعجب می کنیم.

به گزارش ، مهدی چمران در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه خودروی تهران افزود: در ارتباط با خودرو چالش ها و مشکلات زیادی داریم. هم در ساخت خودرو و هم فروش آن به مردم، هم به کارگیری و هم خصوصیاتی که باید خودروی داخلی متناسب با خودروهای به روز دنیا داشته باشد؛ در همه این موارد دارای معضلاتی هستیم.

وی ادامه داد: گفته می شود حد متوسط مصرف بنزین ما حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است و با مصرف کشورهای بزرگ دنیا برابری می کند. میزان مصرف سوخت ما با تعداد اتومبیل و جمعیت کمتر نسبت به کشورهایی ‌که چندین برابر ما جمعیت دارند، برابر است و این به موضوع خودرو برمی گردد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اتومبیل های ما مصرف سوخت مناسب را ندارند و نتیجه سوزاندن آن در خودروها، آلودگی هوا است. در حالی که باید از دیدن هوای آلوده تعجب کنیم امروز از دیدن هوای پاک و صاف تعجب می کنیم.

وی گفت: ما هنوز اتومبیل هایی داریم که در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۱۵ لیتر سوخت مصرف می کنند. در حالی که خودروهای دنیا به سمت مصرف ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می روند. اینجا است که خودروساز باید به میدان بیاید.

چمران ادامه داد: موقعی می توانیم بگوییم که صنعت خودروسازی ما پیشرفته است که از نظر مصرف سوخت در حد پایینی باشد.

وی تاکید کرد: البته بخشی از آلودگی ها به دلیل فرسودگی خودروها و موتورسیکلت هاست. گفته می شود ۲۰ تا ۲۲ درصد آلودگی هوا مربوط به موتور سیکلت های فرسوده است.

چمران درباره بحث اتوبوس و تولید داخل آن نیز بیان داشت: دو سال است که در شهر تهران تلاش می کنیم که اتوبوس تامین کنیم اما کارخانه های تولید داخل اعلام کردند که در ماه حداکثر اتوبوسی که به ما تحویل می دهند ۵۰ دستگاه بیشتر نیست و در بحث خودروهای سواری نیز همین کمبود را دارند تا جایی که کار به قرعه کشی برای خرید خودرو می رسد.



Source link