کسری بودجه بیمارستانهای خصوصی برای پذیرش بیماران تصادفی به وزارت بهداشت مربوط نیست


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیمارستانهای خصوصی به دلیل فوریت بیماران تصادفی را پذیرش می‌کنند، اما در نهایت با کسری بودجه‌ مواجه می‌شوند. این موضوع به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ارتباطی ندارد، اما می‌توان با مکانیسمی به مراکز درمانی خصوصی در این مسیر کمک کرد.

به گزارش ، دکتر علیرضا زالی در نشستی با نمایندگان بیمارستانهای خصوصی، غیر دولتی، خیریه، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح افزود: پرداخت سریع هزینه‌های بیماران تصادفی از مسائل مهم بیمارستانهای بخش خصوصی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به افزایش قابل توجه قراردادهای مراکز درمانی خصوصی با بیمه‌های بازرگانی و خصوصی حصول مطالبات از بیمه‌های دولتی و تکمیلی ضرورت دارد.

وی با تاکید بر ضرورت بین‌المللی سازی مراکز درمانی برای ارائه خدمت به بیماران بین‌المللی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمادگی با مراکز درمانی بخش خصوصی برای دریافت گواهی IPD همکاری دارد.

دکتر زالی یادآور شد: مراکز درمانی باید در نظر داشته باشند پیگیری بیماران پس از ارائه خدمات درمانی می‌تواند جلوه بهتری به گواهی IPD  مراکز بدهد.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی، مراکز وابسته به نهادها و بیمارستان‌های عمومی غیردولتی حجم زیادی از بار درمان‌ استان تهران را بر دوش می‌کشند و120 هزار نیروی حرفه‌ای تخصصی در بخش خصوصی حوزه درمان  در کشور در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: چالش جدی بخش‌های درمانی به ویژه مراکز وابسته به تامین اجتماعی، خیریه‌ها و بخش خصوصی مطالبات معوقه است.

وی گفت: فعالان اقتصاد درمان دانشگاه طرح فنی موثری مبتنی بر شواهد را تعریف کردند که از این طرح در سازمان برنامه و بودجه نیز دفاع شده و گفتمان سازی مورد لزوم برای حرکت‌ به سمت واقعی سازی صورت گرفته است.

دکتر زالی در ادامه بر ضرورت رفع موانع تمدید پروانه مراکز درمانی تاکید کرد و یادآور شد: برای اهمیت این موضوع یادآوری رویداد کلینیک سینا اطهر کافی است. آن حادثه نشان داد که رسیدگی به اعتبار پروانه‌ مراکز باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشنهاد داد به منظور کسب استانداردها و تمدید پروانه و مدل سازی مجدد سامانه الکترونیکی صدور پروانه‌ها برای تسهیل در دسترسی کاربران، وام‌های کم بهره و تسهیلات زودبازده به بخش خصوصی تخصیص یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت توسعه بخش خصوصی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در صدد تسهیل این فرآیند‌هاست.

دکتر زالی همچنین بر لزوم توجه به اقدامات نوآورانه و نقاط قوت نوین و برجسته بخش خصوصی در ارزشیابی‌ها برای افزایش انگیزه برای تعریف و پرورش این نوآوری‌ها تاکید کرد.

وی در ادامه افزایش سالانه نرخ دستمزد وزارت کار، جذب نیروهای جدید، پرونده‌های مالیاتی، اختصاص نیافتن تسهیلات زودبازده با بهره‌ کم را از جمله چالش‌های مراکز بخش خصوصی عنوان و طراحی بسته‌ کمک هزینه‌ای برای بخش خصوصی را برای رفع این چالش‌ها عنوان کرد.

دکتر زالی با اشاره به ایجاد کمیته رفع موانع تمدید پروانه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آذر امسال، از روسای مراکز درمانی بخش خصوصی درخواست کرد نمایندگانی را برای عضویت در این کمیته معرفی کنند.

رئیس دانشگاه همچنین از ایجاد یک مرکز فنی برای تعمیر و بازسازی تجهیزات بیمارستانی با همکاری‌ شرکت‌های بزرگ خبر داد.



Source link