سخنگوی تعزیرات: پزشکان متخلف 17 میلیارد تومان جریمه شدند


سخنگوی سازمان تعزرات حکومتی گفت: با تخلفات پزشکان از جمله دریافت اضافه در قالب پول، سکه یا ارز به شدت برخورد می کنیم و در چهار ماه گذشته رسیدگی به این تخلفات به جریمه 17 میلیارد تومانی پزشکان متخلف در کشور منجر شد.

به گزارش ،‌ محمد علی اسفنانی افزود:‌ برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم رسیدگی فوری به پرونده‌های زیرمیزی پزشکان در دستور کار سازمان تعزیرات کشور است.

وی ادامه داد:‌ دریافت وجه اضافه بر تعرفه در هر صنفی تخلف است. برخی از پزشکان تحت عناوین مختلف اقدام به اضافه دریافتی از بیمار می‌کنند که تخلف است و با اولویت بررسی می شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: گروکشی از بیمار در زمانی که نیازمند دریافت خدمات پزشکی است و مجبور کردن او به پرداخت پول اضافه، سکه، ارز یا موارد مشابه تخلف است و در صورت تشکیل پرونده از طرف متولیان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی پرونده تشکیل شود.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی برای کمک به مردم و جلوگیری از تضییع حق سلامت عمومی با جدیت با تخلفات پزشکان برخورد می کند.

اسفنانی بخشی از عملکرد این سازمان در حوزه زیر میزی پزشکان را رسیدگی به ۵۱۹ پرونده در چهار ماه گذشته عنوان کرد که به جریمه ۱۷ میلیارد و ۳۸۱ میلیون ریالی پزشکان متخلف منجر شد.

منبع:‌ ایسنا



Source link