رئیس انستیتو پاستور ایران: ورود زیرسویه JN1 کرونا به ایران جدید نیست


رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: هیچ سویه جدیدی از کرونا در کشور مشاهده نشده است. زیر سویه JN1 مدتها پیش همراه با زیرسویه های دیگر گزارش شده بود و سویه جدید محسوب نمی شود.

به گزارش ، دکتر رحیم سروری در واکنش به انتشار برخی اخبار به نقل از وی مبنی بر «شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در کشور» افزود: تظاهرات بالینی این زیرسویه در زمان شناسایی شبیه به سرماخوردگی بود و مرگ و میری در پی نداشت.

سروری ادامه داد: این زیرسویه برای اغلب مردم و به ویژه رسانه های کشورمان شناخته شده است. سوال یکی از خبرنگاران در نمایشگاه نیز مبنی بر این بود که آیا مواردی از این زیر سویه که در آمریکا شناسایی شده در ایران مشاهده شده است یا خیر که به وی توضیح دادم که JN1  اساسا سویه جدید محسوب نمی شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران اضافه کرد: سیستم های تشخیصی انستیتو پاستور ایران به صورت مستمر و روزآمد زیرسویه های مختلف را  شناسایی می کند سویه JN1 کرونا نیز مدتها قبل به همراه زیرسویه های دیگر شناسایی و گزارش شده بود، بنابراین سویه جدیدی محسوب نمی شود.

دکتر سروری گفت: این زیر سویه علاوه بر آمریکا در بسیاری دیگر از کشورها نیز گزارش شده بود. تظاهرات بالینی این زیرسویه در زمان شناسایی مانند بسیاری دیگر  از زیرسویه ها،  شبیه به سرماخوردگی بود و هیچ مرگ و میری در پی نداشت.

به گزارش ، اظهارات رئیس انستیتو پاستور درباره ورود سویه JN1 کرونا به ایران از مدتها قبل در حالی انجام می شود که تاکنون هیچ یک از مسئولان وزارت بهداشت ورود این سویه از ویروس کرونا به کشور را به طور رسمی اعلام نکرده بودند و دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز بارها اعلام کرده بود که تاکنون گزارشی از ورود این ویروس به ایران وجود ندارد.



Source link