حمایت از هزینه شیرخشک به بیمه سلامت واگذار شد


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با دستور دولت و وزارت بهداشت حمایت از هزینه شیرخشک به سازمان بیمه سلامت محول شد و از ماه آینده شیرخشک یارانه ای فقط در داروخانه های طرف با سازمان بیمه سلامت توزیع می شود.

به گزارش ، دکتر محمدمهدی ناصحی_مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه افزود: وزارت بهداشت و دولت وظیفه حمایت از هزینه شیرخشک را به بیمه سلامت محول کردند.

وی افزود: پوشش هزینه شیرخشک توسط بیمه سلامت از ماه قبل اجرایی شده و همزمان مقرر شد سامانه تی‌تک در سازمان غذا و دارو و سازمان بیمه سلامت تا پایان ماه به‌صورت مشترک این اقدام را انجام دهند و از ماه آینده صرفا در سایت بیمه سلامت با دستور کاری که سازمان غذا و دارو ارائه داده، شیرخشک‌ها ثبت می‌شود.

ناصحی تصریح کرد: هر فردی طبق سهمیه‌ای که هر شیرخوار دارد، با ارائه کدملی می‌تواند شیر خشک مورد نیاز خود را دریافت کند. تمام داروخانه‌ها شیر خشک توزیع نمی‌کنند و داروهای منتخبی توزیع می‌کنند که با بیمه سلامت قرارداد دارند. هرچه تفاوت ارز وجود دارد توسط بیمه و دولت پوشش داده می‌شود.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت 45 میلیون نفر را زیر پوشش دارد و 95 درصد هزینه بستری این افراد را پرداخت می کند.

وی درباره بیمه درمان ناباروری نیز گفت: هزینه‌های ناباروری تا دو سال گذشته تحت پوشش بیمه نبود اما در حال حاضر سالانه نزدیک دو هزار میلیارد برای درمان ناباروری برای زوجینی که مشکل  ناباروری دارند کمک می‌کنیم.

مدیرعامل سازمات بیمه سلامت ادامه داد: اقدامات دیگری نیز همچون تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های دندانپزشکی است که ۱۴ خدمت بود و در سال جاری به ۱۷ خدمت افزایش یافته و عمدتا خدمات پیشگیرانه و نیازهای اولیه برای مادران باردار و کودکان است که این هزینه‌ها در مراکز دولتی رایگان است.

وی گفت: انتظار داریم بتوانیم در زمینه دندانپزشکی با پیشنهاداتی که داریم قدم‌های مناسبی برداریم؛ چرا که بهداشت دهان و دندان بسیار برای جامعه مهم است.

ناصحی افزود: اجرای نسخه الکترونیک در ابتدا سخت بود اما اکنون در اغلب مراکز اچرا می‌شود. با اجرای این طرح خطاهای نوشتاری در نوشتن نسخه داروها کاهش یافته است.

منبع: ایسنا



Source link