استراتژی رژیم کتوژنیک برای لاغری عاقلانه

یعنی در مورد نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید لاغری صحبت کنیم. حالا اگر به جای 50 گرم مثلا 100 گرم کربوهیدارت مصرف کنیم آیا زمان کاهش وزن دو برابر می شود و یا اینکه این رژیم موثر نخواهد بود؟ برخی افراد تازه کار که این رژیم لاغری را انتخاب می کنند خیلی سریع و ناگهانی مصرف کربوهیدرات را قطع می کنند و مصرف چربی را افزایش می دهند؛ مثلا یک فردی که قصد دارد از این رژیم پیروی کند تا روز قبل در وعده صبحانه از غلات مصرف می کرد و نهار ساندویچ و پاستا، اما امروز به یکباره تصمیم می گیرد که این رژیم چاقی را شروع کند و فقط 25 گرم کربوهیدرات در روز می خورد!

پیروی از یک رژیم غذایی که کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند، مستلزم نظارت دقیق بر انتخاب های غذایی خود است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای غذایی خود را برآورده می کنید. در انتخاب چربی ها دقت داشته باشید و از مواد غذای که مقدار بیشتری اسیدهای چرب امگا 3 دارند انتخاب کنید؛ مانند سالمون، صدف خوراکی، ساردین، شاه ماهی، روغن کبد ماهی، روغن زیتون، آووکادو، روغن دانه های مثل چیا و بذر کتان. مؤثر بر رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن رسانی به بدن که در هنگام تمرینات دشوار.

دریافت رژیم کتوژنیک فارسی رایگان

به دلیل اینکه سبزیجات کربوهیدرات دارند بنابراین باید در مصرف آنها احتیاط کنید. برای آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی میتوانید به لینکهای زیر مراجعه کنید. توجه : این نکته را در نظر بگیرید که کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و کارشناسان تغذیه آن را به عنوان یک رژیم غذایی پایدار و طولانی مدت توصیه نمی کنند. اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند! این نوشتار بحث اجمالی در مورد رژیم غذایی کتوژنیک خواهد داشت.

کاهش وزن ماندگاری را برای فرد به همراه خواهد داشت؟ بر اساس تحقیقات انجام گرفته، افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند در مقایسه با سایر افرادی که از رژیم های متعادل تری پیروی می کنند در طول 3 الی 6 ماه وزن بیشتری را از دست می دهند. همانطور که بیان شد رژیم کتوژنیک بر اساس مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بیشتر پروتئین و چربی عمل می کند. رژیم غذایی کتو بر اساس رده بندی U.S News در میان تمام رژیم های غذایی در رتبه 34 قرار دارد.

7 چیزهایی که باید درباره رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید بدانید

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید اگر رژیم کتو گرفتید و مدام تشنه شدید، اصلا تعجب نکنید.خارج شدن مقدار آب زیادی از بدن موجب تشنگی شما می شود. برخی افراد تمرکزشان فقط روی مواد غذایی است که می خورند و از نوشیدن آب به مقدار کافی غافل می شوند. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. در طول مدت زمانی که شما در رژیم کتوژنیک قرار دارید، باید در طول روز معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون مصرف کنید. مصرف روزانه پروتئین. مصرف پروتئین برای ساختن عضلات و اندام های یک نوجوان کاملا ضروری است و یک نوجوان باید هر روز در رژیم غذایی خود از غذاهای سرشار از پروتئین مصرف کند.

در زیر به بررسی برخی از عوارض این رژیم غذایی می پردازیم.

رژیم کتوژنیک یکی از رژیم های محدوده کننده است که پیروی درست از آن کار هر کسی نیست. عدم نیاز به بررسی دقیق میزان کالری دریافتی از دیگر نکات این رژیم می باشد. در زیر به بررسی برخی از عوارض این رژیم غذایی می پردازیم. کربوهیدرات ها به همراه آب در بدن ذخیره می شوند که در صورت کاهش مصرف آن آب همراه آنها نیز از دست می رود. همچنین تخم مرغ را نباید داخل غذا هم بزارید و باید به صورت آب پز در آن قرار بگیرد. افراد دیابتی در صورت تغییر هر گونه رژیم با پزشک خود مشورت کنند.

یک نوع رژیم کتوژنیک

به طور کلی در رژیم کتوژنیک چیزی حدود 75 درصد کالری مصرفی از چربی ها تامین می شود، به همین دلیل افرادی که این رژیم را دنبال می کنند، باید از محصولات حیوانی با چربی بالا مانند گوشت، کره و لبنیات پرچرب استفاده کنند. در واقع چیزی حدود 60 الی 80 درصد از مواد غذایی این رژیم لاغری را چربی ها تشکیل می دهند و 15 تا 20 درصد باقی مانده را نیز کالری ها تشکیل می دهد. رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD) دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر مثال: پنج روز از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و در دو روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب بنوشید و در طول روز هم از مصرف آن غافل نشوید. آنفلانزای کتو( Keto flu) : چند روز بیشتر نیست، از علایم آن: ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی، ناتوانی در تمرینات ورزشی. همیشه می شنویم که غذاهای فست فودی و فرآوری شده سرشار از سدیم هستند و یکی از دلایل منع مصرف این مواد غذایی وجود نمک و سدیم است؛ به همین دلیل عادت نداریم که کسی بگوید نمک بیشتری بخورید! سدیم کمتری وارد بدن می شود؛ بنابراین با شروع رژیم کتو نمک بیشتری استفاده کنید.

سرطان بدن انسولین کمتری می سازد چون نیاز کمتری به آن دارد. در این حالت بدن شما در وضعیت کتون زدگی قرار می گیرد که به جای کربوهیدرات شروع به سوزاندن چربی ها می کند در نتیجه کاهش وزن و لاغری حاصل می شود. بنابراین این رژیم برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. توصیه کلی این است که قبل از شروع هر رژیم غذایی جدیدی با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

همه رژیم ها علاوه بر نفعی که دارند ، عوارضی هم دارند و یا حتی برای بعضی افراد با شرایط خاص توصیه نمی شود. علیرغم موارد بالا این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی سالم هستند مشکلی ایجاد نمی کند. قطع این موارد بطور چشمگیری میل شدید به قند را کاهش می دهد. با مشاهده نتایج، علاقه مند به ادامه رژیم خواهید بود. رژیم کتو با پروتئین بالا: در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی زیاد و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۳۵٪ پروتئین و ۶۰٪ چربی.

رژیم کتوژنیک یا رژیم کتون، یک رژیم غذایی کم- کربوهیدرات، با چربی بالا وپروتئین متوسط می باشد؛ که در طی آن چربیهای اضافه و انباشته بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند، سوزانده می شود. خطری که افراد مبتلا به خودارضایی را تهدید می کند، اعتیاد آن است. رژیم کتوژنیک یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی در سال 2018 و 2019 بوده است و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد و برخی اشتباهات در این رژیم دردسرهایی را برای افراد در پی داشته است.

رژیم کتوژنیک زیباتن

طرفداران رژیم پالئو، غذاهای طبیعی، میوه و سبزی، گوشتهای کم چرب، مغزها و دانهها را مصرف میکنند. یک سری تحقیقات ، از جمله یک متا آنالیز ، نشان داده است که بیمارانی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کردند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که چربی کم مصرف می کردند ، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. افرادی که فعالیت های بدنی بسیار زیادی دارند از این نوع رژیم استفاده می کنند. و مطالعه آن برای افرادی که می خواهند با عملکرد رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شوند و یا به دنبال راهنمایی در جهت چگونه شروع کردن این رژیم هستند، همچنین افرادی که به دنبال لاغری از طریق رژیم کتوژنیک هستند مفید خواهد بود.پس با سایت ما همراه باشید.

دیابت کاهش طبیعی سطح قند خون، حذف اثر منفی انسولین بالای خون معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع2. به منظور کم کردن این عوارض می توان از غذاهای کم کربوهیدرات برای چند هفته اول استفاده کرد. بدن انسان در جهت تأمین انرژی در حالت نرمال از کربوهیدراتها استفاده می کند. بسیاری از متخصصین تغذیه مخالف رژیم کتوژنیک هستند، زیرا معتقد هستند که باعث بروز کمبود برخی ویتامین ها و مواد غذایی در بدن انسان می شود. به نظر میرسد فواید رژیم کتوژنیک از معایب آن بیشتر باشد. این رژیم کربوهیدرات هایی که هضم آن راحت می باشد مانند شکر، نوشابه، شیرینی ها و نان سفید را حذف می کند.

برای مثال در این رژیم شما باید سبزیجات نشاسته ای مصرف نکنید، کمتر میوه بخورید، همچنین مصرف غلات، آبمیوه ها، سس ها و شیرینی ها نیز ممنوع است. این رژیم نیز مانند سایر رژیمهای کاهش وزن، روند منحصر به فردی برای خود دارد. عوارض این رژم به طور معمول خطرناک نیستند. وضعیت مذکور به دلیل افزایش اسیدیته خون خطرناک میباشد. اگر میخواهید برای طولانی مدت کتوزیست بمانید و با ریزش مو مواجه شدهاید، افزایش و کاهش مصرف کربوهیدرات میتواند به بهبود عملکرد متابولیکی بدن شما کمک کند. مصرف آهن برای رشد مو بسیار مهم می باشد و کمبود آهن نیز یکی از دلایل و عوامل رژیم لاغری و ریزش مو است.

نکته: قبل از پیروی از رژیم کتوژنیک حتما با پزشک خود مشورت کنید. اما در صورتی که آگاهی داشته باشید با خوردن مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و نوشیدن آب کافی می توانید به تسکین علائم آنفولانزای کتو کمک کنید. همچنین بدن کتون های جمع شده را از طریق ادرار دفع می کند که باعث از دست رفتن آب و سدیم بدن می شود. استفاده از سال 1920 کمک به کنترل تشنج به دلیل صرع، کاهش نیاز به استفاده از دارو، تجویز برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو دچار بودند. کمک به مقاومت بدن در برابر برخی سرطانهاو کاهش رشد سلولهای سرطانی، البته نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه می باشد.

رژیم نگهدارنده کتوژنیک

با جایگزینی رژیم کتوژنیک به جای رژیم غذایی کم چرب، تأثیر بیشتری را در کاهش وزن می توان مشاهده کرد. روزه داری متناوب زمان مجاز برای غذا خوردن شما را محدود می کند، این یک روش ساده برای کاهش کالری است و می تواند به کاهش وزن و لاغری منجر شود؛ اما با خوردن غذای زیاد در طی دوره های مجاز غذا جبران شده و نتیجه بخش نیست.با رعایت اصول صحیح روزه داری با تکیه بر علم تغذیه، به نظر می رسد ،کاهش 3-8٪ وزن در طی 3 تا 24 هفته دور از انتطار نباشد. این مصرف در روش های کم کربوهیدرات به 20 گرم میرسه و در نمونه روش هایی با کربوهیدرات بالاتر، از 50 گرم کربوهیدرات استفاده میشه. Th is w as c re​at᠎ed with GSA Cont᠎ent Ge​ne​rator ​DE MO .

رژیم کتوژنیک متناوب

اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد. با تغییر وضعیت بدن از کربوهیدرات سوزی به چربی سوزی، طی دو هفته آغازین این رژیم لاغری، ممکن است دچار آنفولانزای کتو شوید که علائمی شبیه به آنفولانزا دارد. هنگامی که مقادیر بالایی از کتون تولید میشود سطح PH خون کاهش مییابد و محیطی اسیدی ایجاد میشود. علاوه بر این ها، تخم مرغ باعث افزایش ترشح هورمون هایی می شود که احساس سیری را تقویت و قند خون را تنظیم می کنند.

اگر فرد انسولین کافی نداشته باشد، بدن نمیتواند گلوکز را از خون به سلول منتقل کند، جایی که برای تولید انرژی به آن نیاز است. به طور کلی، یک رژیم غذایی کم چربی شامل محدودیتهایی در دریافت چربی میشود و شما مجاز هستید تنها ۳۰ درصد از کالری روزانهتان را از چربیها بگیرید. رژیم کتو استاندارد: در این رژیم شما ۷۵ درصد از کالریها را به وسیله چربی، ۵ درصد را با کربوهیدرات و ۲۰ درصد را با پروتئین تامین میکنید. لذت بردن از آنچه که می خورید بسیار مهم است. باکتری های مضر برای از بین بردن باکتری های مقابله کنند اندوتوکسین تولید می کنند و همبستگی بسیاری بین تعداد اندوتوکسین های درون روده و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید