یک میلیون و 400 هزار خارجی زیر پوشش بیمه سلامت هستند


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: 200 هزار نفر از اتباع خارجی که توان مالی ندارند به طور رایگان بیمه شده اند و یک میلیون و 200 هزار مهاجر که کارت معتبر دارند نیز از خدمات سازمان بیمه سلامت برخوردار هستند.

به گزارش ، دکتر محمد مهدی ناصحی درباره وضعیت بیمه اتباع خارجی در کشور به ایسنا گفت: اتباع خارجی که از نظر مالی نیازمند محسوب می‌شوند، از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار هستند و تعداد این افراد حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

 وی گفت: همچنین تعداد مهاجرانی که دارای کارت معتبر هستند و از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: به طور قطع، تعداد مهاجران حاضر در کشور بیشتر از افرادی است که  تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار گرفته‌اند. مهاجران با پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند، اما نسبت به وضعیت بیمه خود اقدام نمی‌کنند.

ناصحی گفت: به اداره کل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور پیشنهاد داده‌ایم که اتباع خارجی همانند سایر کشورها حق بیمه خود را به محض ورود به ایران پرداخت کنند. هزینه بیمه اتباع خارجی ۵۰ دلار است. در حال حاضر، ما به اتباع خارجی خدمات ارائه می‌دهیم اما موضوع خدمات‌رسانی بدون پرداخت حق بیمه به سیستم سلامت کشور فشار وارد می‌کند.

وی همچنین گفت: برای پوشش همگانی بیمه سلامت ایرانیان پنج دهک اول جامعه به طور رایگان بیمه شده و برای دهک‌های ششم تا نهم نیز تخفیف‌های ویژه ای اعمال شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین به مهر گفت: سال آینده حداقل به 100 هزار میلیارد تومان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان نیاز داریم. رشد بودجه‌ای بیمه سلامت در دو سه سال اخیر، مناسب بوده؛ اما لازم است برای ارتقای خدمات به بیمه‌شدگان، این اعتبارات افزایش بیشتری یاید.

ناصحی ادامه داد: با توجه به سبد کلی اعتبارات بیمه سلامت، انتظار داریم منابع این سازمان کامل شود تا خدمات بیمه سلامت از پوشش مناسب‌تری برخوردار شود.



Source link