وزیر بهداشت: بودجه دارو و تجهیزات پزشکی در سال 1402 کافی نیست


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بودجه سال آینده اعتبار حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کافی نیست و جای نگرانی دارد.

به گزارش به نقل از خانه ملت، بهرام عین اللهی پس از جلسه بررسی استیضاح در کمیسیون بهداشت مجلس افزود: در لایحه بودجه سال 1402 خوشبختانه اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت پیش بینی شده البته عمده اعتبارات صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود.

وی ادامه داد: حدود 600 هزار نیرو در حوزه‌های مختلف داریم که باید حقوق آنها به موقع پرداخت شود. اما نگرانی ما بیشتر در حوزه دارو و تجهیزات است که متاسفانه بودجه پیش بینی شده کافی نیست و به درستی پیش بینی نشده است. نگران این موضوع هستیم و امیدواریم این موضوع واقعی دیده شود و در کمیسیون تلفیق بتوانیم به بودجه واقعی دست یابیم.

وزیر بهداشت درباره استیضاح نیز گفت:‌ وزارت بهداشت وزارتخانه‌ای است که باید سلامت مردم را تامین کند. حجم کار این وزارتخانه بسیار زیاد است. مراکز متعدد درمانی بسیاری از جمله نزدیک به 1100 بیمارستان و همچنین 160 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم و باید پاسخگوی حجم بالای کار باشیم.

وی افزود: تا زمانی می توانم به عنوان وزیر بهداشت کار کنم که مجلس شورای اسلامی من را تایید کند. در حین کار ممکن است مسائل و سوالاتی از طرف نمایندگان مطرح شود که باید به آنها توجه کرد. خوشبختانه با مجلس انقلابی سر و کار داریم که به نحو احسن مطالب را به ما منعکس می کنند. در نشست امروز نمایندگان متقاضی استیضاح مسائلی را مطرح و ما هم اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف را تبیین کردیم.

عین اللهی ادامه داد: جلسه استیضاح 2 ساعت طول کشید و پاسخ هایی را دادیم که به نظر می رسد قانع کننده بود. امیدواریم بتوان با کمک مجلس به خوبی به مردم خدمت رسانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید