بیش از ۳۰۰ کشته در زلزله شدید ترکیه و سوریه


تعداد کشته های زلزله 7.8 ریشتری امروز ترکیه تاکنون به بالای 300 نفر رسیده و لحظه به لحظه به تعداد جان باختگان اضافه می‌شود. تعداد مصدومان نیز از دو هزارتر فراتر رفته است.

به گزارش به نقل از ایسنا، زمین‌لرزه ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن استان «قهرمان‌مرعش» در ترکیه بوده است. برآوردهای اولیه کشته‌های این حادثه را هزاران تن تخمین می‌زند.

مرکز این زمین لرزه در شهر «پازارجیک» در استان قهرمان‌مرعش و در عمق ۲۴.۱ زمین بوده و بر اساس گزارش ها، پنج پس لرزه قوی نیز پس از آن به وقوع پیوسته است.

۱۱ دقیقه بعد از این زلزله، پس لرزه‌های قوی در مرکز ترکیه حس شده و از جمله زلزله دیگری به بزرگی ۶.۷ این منطقه را لرزانده است.

بر اساس گزارش ایرنا، این زلزله در مناطقی از سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر و حتی عربستان نیز احساس شده و در برخی از این کشورها از جمله نیز خسارات و تلفات جانی نیز داشته است. مردم بیروت نیز از ترس به خیابان آمده اند. در ترکیه دست کم 10 شهر شامل عثمانیه، آدانا و دیابکر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته اند.

شهروندان مناطق هم مرز با ترکیه از جمله عراق، لبنان و سوریه نیز این زلزله را حس کرده‌اند. گزارش‌ها همچنین حاکی است در بیروت عده‌ای از مردم به دلیل نگرانی از زلزله به خیابان‌ها آمده‌اند.

انفجار خط لوله گاز در ترکیه

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرده است که بر اثر این زلزله، یک خط لوله گاز در نزدیکی شهر قهرمان‌ مرعش منفجر شده است. پس از وقوع زلزله، در برخی مناطق آتش سوزی رخ داده و آتش نشانان برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

تعداد کشته ها و مصدومان این حوادث رو به افزایش است و عملیات جست و جو و نجات ادامه دارد.

این زمین لرزه تا قاهره در مصر هم احساس شد و خاورمیانه را در زمستان سرد به وضعیتی اضطراری مواجه کرده است.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید