رژیم لاغری سریع

۵ نکته برتر برای ایده های ناهار سالم برای کودکان

اطمینان از اینکه بچه‌هایمان غذای سالم می‌خورند به درستی به یک وسواس ملی تبدیل شده است و من مطمئن هستم که مانند اکثر والدین، ایده‌های ناهار سالمی را می‌خواهید تا به فرزندانتان کمک کنید با انگیزه، پر انرژی و به پتانسیل واقعی خود دست یابند.

دلایل واقعاً برجسته ای وجود دارد تا مطمئن شویم فرزندانمان غذای سالم می خورند و در اینجا به دو مورد از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

۱. مطالعات نشان داده است که بچه هایی که ناهار سالم می خورند در مدرسه انگیزه بیشتری دارند و اساسا بهتر عمل می کنند. این چیزی است که همه ما برای بچه هایمان می خواهیم و خیلی خوب است که ما به عنوان والدین این قدرت را داریم که به راحتی این اتفاق بیفتد!

۲. چاقی دوران کودکی یک مشکل رو به رشد در آمریکای شمالی است – ۵ میلیون جوان بین ۶ تا ۱۷ سال از نظر بالینی چاق هستند. با معرفی زودهنگام تغذیه سالم به فرزندان خود، به آنها زندگی سالم می دهید!

البته دلایل زیادی وجود دارد که من به آنها اشاره نمی کنم. فکر می کنم اگر در حال خواندن این مطلب هستید، از ارزش سرو غذای سالم و تنقلات برای خانواده خود مطمئن شده اید!

بنابراین چه نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا گزینه های غذایی سالمی را برای فرزندان خود فراهم کنید؟

۱. خب، ابتدا تنقلات سالم را در خانه نگه دارید. بچه‌ها چوپان‌های طبیعی هستند و اگر تنقلات سالم نداشته باشند، مخفیانه سراغ گزینه‌های ناسالم می‌روند. در واقع، من به شما پیشنهاد می‌کنم کمد لباس را تمیز کنید و سعی کنید از میان وعده‌های ناسالم حذف کنید، تا بچه‌ها نتوانند آنها را ببینند و در یک لحظه استرس‌زا وسوسه «تسلیم شدن» نشوید.

* چند نکته عالی برای میان وعده های سالم عبارتند از:

– چوب هوموس و سبزیجات

سالسا و لوبیای سرخ شده با هم مخلوط می شوند تا یک میان وعده یا دیپ عالی برای مثلث های پیتای برشته درست کنند.

مثلث نان تست و سس رنچ کم چرب

برش های سبزیجات شیرین و ترد مانند هویج و فلفل قرمز

همه اینها سریع و آسان آماده می شوند و در یخچال نگهداری می شوند و در صورت نیاز آماده استفاده هستند.

۲. یکی دیگر از ایده های کلیدی تغذیه سالم این است که غذایی درست کنید که خوردن آن برای بچه ها آسان و تهیه آن برای شما آسان باشد. شما به احتمال زیاد فردی پرمشغله هستید، پس زیاد خود را تحت فشار نگذارید، گزینه های عالی، سریع و آسان زیادی وجود دارد.

* نکته آسان: روکش ها آسان هستند و بچه ها دوست دارند. سعی کنید از این طریق مواد جدیدی اضافه کنید. غذاهای مورد علاقه توفو، کره بادام زمینی، رول نخود برفی، سینه بوقلمون، موزارلا، خیار، آووکادو و جوانه یونجه هستند. هر دو ترکیبی از موادی هستند که بچه ها قبلا امتحان کرده اند و مواد جدید. سعی کنید کره بادام زمینی را به جای بادام هندی یا کره بادام را جایگزین کنید.

۳. سعی کنید و تا آنجا که می توانید از قبل آماده کنید. بعید است که بتوانید از سر کار به خانه برگردید و ۱۰۰% تلاش کنید تا وعده‌های غذایی بچه‌هایتان را بخورید یا اول صبح مقدار زیادی غذا درست کنید. بنابراین زمانی را انتخاب کنید که بتوانید توجه کامل خود را به او معطوف کنید و از قبل برای چند روز آماده شوید. برخی چیزها مانند سس ها و دیپ ها را می توان برای مدتی نگه داشت، بنابراین مطمئن شوید که چه زمانی برای انجام پخت جادویی شما مناسب است! زمانی که می توانید آشپزی کنید، این نیز یک شاخص عالی از نوع ناهار برای تهیه است. اگر فقط در تعطیلات آخر هفته برای هر چیز پیچیده وقت آزاد دارید، آنهایی را که نگه دارید انتخاب کنید و اول صبح به آمادگی خیلی کمی نیاز دارید.

*نکته مهم: بسیاری از وعده های غذایی قابل انجماد هستند که نکته خوبی برای وعده های غذایی بعد از مدرسه است. همیشه ایده خوبی است که یک قابلمه بزرگ سوپ، خورش یا خورش بپزید و آن را برای هفته بعد در کیسه ها تقسیم کنید. برای ناهار مدرسه سعی کنید از چند روز قبل مواد لازم را آماده کنید. سینه مرغ و بوقلمون پخته شده به مدت ۳-۴ روز نگهداری می شود. همچنین می توانید سس هایی مانند سس رنچ را از ۳ تا ۴ روز قبل درست کنید. ماهی تن سس مایونز را نیز حفظ می کند، اما من به شما پیشنهاد می کنم آن را خوب ببندید، زیرا می تواند بوی یخچال شما را بدهد!

۴. سعی کنید تا حد امکان فرزندتان را درگیر فرآیند تغذیه سالم نگه دارید. اگر کودک شما از چیزهای شیرین متنفر است (بعید است اما گاهی اوقات اتفاق می افتد!) آن را مجبور نکنید، به جای آن به ناهارهای خوش طعم نگاه کنید و بالعکس. شما می خواهید فرزندان خود را با انواع جدیدی از غذاها و تجربیات غذایی آشنا کنید و این می تواند یک فرآیند سرگرم کننده برای همه باشد. انتخاب چیزهایی است که آنها نمی توانند تحمل کنند مانند برخورد با دیوار آجری در هر وعده غذایی.

۵. یک نکته خوب برای ترغیب بچه ها به شروع تجربیات غذایی جدید، استفاده از کنترل وعده غذایی است. مقدار کمی از غذای جدید را با چیزی که می دانید او دوست دارد مخلوط کنید، سپس به آرامی انواع غذاها را با این روش معرفی کنید. فقط یادت باشه که اشکالی نداره کوچولو تو از همه چیز خوشش نیاد، میدونم که دوست ندارم و مطمئنم شما دوتا یکی هستید! برای مثال، اگر سعی کنید آووکادو و کرفس را به سالاد ماهی تن و سس مایونز اضافه کنید.

اگر از این قوانین پیروی کنید، پیدا کردن ایده‌های عالی برای ناهار سالم بسیار آسان است: آن را ساده نگه دارید، بیش از حد خود را تحت فشار نگذارید، نظرات کودکتان را جلب کنید و به آرامی چیزها را معرفی کنید. شما در کمترین زمان یک خانواده پر از تغذیه سالم خواهید بود!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

دیدگاهتان را بنویسید