کمبود ارز، کمر تامین کنندگان تجهیزات پزشکی را شکست


رئیس انجمن تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: تامین نشدن به موقع ارز کمر فعالان زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی را شکسته است، اعتبارمان نزد شرکای خارجی نابود شده و شرمنده بیماران و پزشکان شده ایم.

به گزارش دکتر علیرضا چیذری افزود: با اختصاص ۵۹ میلیون دلار ارز، به بازار ۴ میلیارد و 300 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی و داروی کشور حقانیت سخنان و نگرانی های دلسوزان صنعت و زنجیره سلامت اثبات شد.

وی ادامه داد: دوست نداریم کام مردم را در این روزهای غرور و پیروزی تلخ کنیم اما قصور از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی نیست، آسیب از جای دیگری است و شوربختانه با این رویه باید منتظر آسیب های جدی به سلامت مردم باشیم.

دکتر چیذری گفت: درهای ادارات وزارت بهداشت باز است اما وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خزانه ارزی ندارند، نفت هم نمی‌فروشند، از رئیس جمهور خواستاریم درد زنجیره تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی را دریابند، کمرمان شکست. نگذارید اندک اعتبارمان نزد شرکای خارجی نابود شده و نزد بیمار و پزشک شرمنده از قصور تامین ارز شویم.

رئیس انجمن تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی افزود: هربار که بیمارستان تامین کنندگان را به علت نبود دارو و تجهیزات پزشکی مؤاخذه می کند آرزوی مرگ می کنیم.، بدانید که بیمار از خانواده ما نیز هست. مشکل اینجاست که دست ما کوتاه و ارز بر نخیل بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: با توجه به این مشکلات متاسفانه ریزش شدیدی در آمار اشتغال، پویاترین و پرافتخارترین صنعت کشور که صنعت دارو و تجهیزات پزشکی است، داشته ایم.

دکتر چیذری گفت: از انتقال درد این صنف خدوم خدمت رهبری پرهیز می کنیم ولی انگار دستمان به هر دامان که متوصل می‌شود جز ساحت ایشان نتیجه ندارد. از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که رقابت مجموعه برکت را با بخش خصوصی صنعت تجهیزات پزشکی کمرنگ کردند قدردانی می کنیم اما هنوز رقابت بخش دولتی و وابسته به نهادهای حکومتی با بخش خصوصی ادامه دارد

رئیس انجمن تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی ادامه داد: بخش مهمی از این رقابت در مجموعه های صنعتی وابسته به نیروهای مسلح است، به نیروهای مسلح و وزارت دفاع افتخار می کنیم و می بالیم و از دستاوردهای آنان احساس غرور می کنیم اما لازم است وزیر دفاع نیز بساط رقابت شرکتهای زیرمجموعه دولت در وزارت دفاع را با بخش خصوصی برچیند.

وی گفت: برای پیگیری این موضوع به زودی درخواست جلسه با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح را خواهیم داشت شاید امریه نظامی ایشان بتواند منویات نظام و مقام معظم رهبری را در جهت عدم رقابت دولت و نیروی مسلح با بخش خصوصی محقق کند.



Source link