چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم برنامه های آیفون

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران پژوهش های پزشکی بر روی داوطلبان نشان داده است که رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های غذایی دیگر، تاثیر بیشتر و سریع تری در کاهش شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 وزن دارد. این هورمون انسولین نام دارد. در این نوع رژیم پروتئینی که در رژیم غذایی گنجانده می شود چیزی در حدود ۳۵٪ از کل رژیم می باشد. کمک کند. ولی همچنان به تحقیقات بیشتری برای تایید و تعیین اثر بخشی و ایمنی طولانی مدت این نوع رژیم نیاز داریم. توجه: سبزیجات بخشی از معادله کربوهیدرات نخواهند بود. به علاوه، گیاهخواری در بیماران دیابتی میزان 2.4 برابر قند خون را کاهش می دهد بخشی از این مزیت می تواند به دلیل مصرف فیبر باشد که ممکن است قند خون را کم کند . کربوهیدراتها را بهتدریج و در یک بازهی زمانی طولانی، کاهش دهید. در یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولا میزان مصرف کربوهیدراتها کاهش مییابد و به 20-50 گرم در روز محدود میشود. این رژیم زمانیست که فرد مصرف کربوهیدراتها را کاهش میدهد. در نسبت ۴ به ۱ رژیم کتو تقریبا حدود ۸۰ درصد انرژی از چربی ها تامین میشود و باقی مانده انرژی مورد نیاز روزانه فرد از طریق مصرف پروتیئین و کربوهیدرات به دست می آید، باید توجه داشته باشد که در رژیم کتو برای تامین حداقل پروتئین مورد نیاز بدن باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در رژیم غذایی قرار داشته باشد.پس از محاسبه انرژی چربی ها و پروتئین در رژیم غذایی باقی مانده انرژی را از طریق کربوهیدرات تامین میکنیم. This a᠎rtic᠎le has been gen᠎er ated with GSA Conte​nt Gen​er​ator DEMO.

اگر این را با ورزش همراه کنید فواید زیادی برای بدن دارد. مطلب پیشنهادی : رژیم جنرال موتورز از نگاه متخصصان تغذیه چه ویژگی هایی دارد؟ فیبر موجود در سبزی های برگدار میکروب های روده را تغذیه می کند. هم پزشکان، هم متخصصان تغذیه و هم تمام مردم عادی می توانند شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنند و از آن استفاده کنند. در این مورد، مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای دارای باکتری خوبِ روده مانند سبزیجات برگدار، سبزیجات تخمیر شده و چربیهای خاصی مانند کره که اسید بوتیریک را تامین میکند مصرف میکنید. برای نیازهای تغذیهای خود با پزشک صحبت کنید.حداقل در شروع کار ، مهم است تا وقتیکه سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیشازحد کالری پرهیز کنید. لطفاً توجه داشته باشید: اگر قصد دارید هر نوع رژیم غذایی را امتحان کنید، لطفاً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که میتوانید بدون هیچ عامل تهدیدکنندهای، رژیم بگیرید. بنابراین سعی کنید زرده ی تخم مرغ را حذف نکرده و آن را به طور کامل میل کنید. اگر نمی دانید چطور و چه چیزی میل کنید نگران نباشید! این محصول غیر GMO است و در مقادیر کم به نظر نمی رسد تأثیر منفی بر روند کتوزیس داشته باشد.

کتوژنیک در بدنسازی

شیرین کنندههای جایگزین و قابل قبولی که من توصیه می کنم عبارتند از: استویا، اریتریتول غیر GMO و زایلیتول غیر GMO. از دیگر نکات جالبی که باید درباره این رژیم بدانید؛ این است که تاکون اثبات شده است، مصرف این رژیم به بهبود بیماری صرع، سرطان، دیابت، فشار خون و آلزایمر کمک شایان و قابل توجهی میکند. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. کربوهیدرات % ۵-۱۰، پروتئین % 25- 20 و چربی های مفید به میزان % ۷۰-۸۰ در رژیم لاغری کتوژنیک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته این میزان با توجه به نوع رژیم کتوژنیک کمی متفاوت است. با توجه به توضیحاتی که پیشتر عنوان شدند، نمیتوان از تاثیر آجیل در رژیم کتو غافل شد. تابه حاوی تورتیلا ( یک نوع نان نازک پخته شده از آرد سفید بسیار آسیاب شده هست) رو روی بشقاب بگردونید تا املت به شکل کامل خارج بشه.

در این حالت کتوزیس رخ میدهد که به معنی تولید کتون هاست.

نکته مهم اینکه میشه این چربی ها رو به شکل روزانه مصرف نمود و برای پخت و پز و چاشنی ها هم به کار برد. زمانی که به میهمانیهای اجتماعی یا دیدار با خانواده و دوستان میروید ، ممکن است بخواهید غذای خود را به همراه داشته باشید که این کار می تواند در مهار ولع خوردن سایر مواد غذایی به شما کمک کند. نوعی دارو به نام مهارکنندههای سدیم-گلوکز منتقلکننده 2 (SGLT2) برای مهار دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد.، در این وضعیت خطرناک اسیدیته خون افزایش میابد. چون مصرف بسیار زیاد ممکن است باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. در این حالت کتوزیس رخ میدهد که به معنی تولید کتون هاست. آنها حاوی کافئین هستند و متابولیسم بدن را افزایش می دهند و حتی عملکرد جسمی،هشیاری و حالت روحی شما را بهبود می بخشند. علاوه بر این، برخی از بیماران ممکن است در ابتدای شروع رژیم کمی احساس خستگی داشته باشند و برخی دیگر بوی بد دهان، حالت تهوع، استفراغ، یبوست و مشکلات خواب را تجربه کنند.

برای جلوگیری از این مسئله ، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و نکات بالا را دوباره مرور کنید. از مصرف خوراکی ها و غذاهای غنی از کربوهیدرات اجتناب کرده و یا آن را محدود کنید. ممکن است برای ورزشکاران حرفه ایی یا افرادی که به دنبال افزایش زیاد عضله اند مناسب نباشد.این رژیم ممکن است برای همه افراد برای درازمدت مناسب نباشد . یک دورهٔ کوتاهمدت از افزایش تشنجها در طی بیماری یا در اثر نوسان سطح کتونهای خون محتمل است. سبزیها اضافی را بهجای کربوهیدرات یا نشاسته سفارش دهید و برای دسر پنیر بخورید. بسیاری از وبسایتها ، وبلاگهای غذایی ، اپ ها و نرمافزارها و کتابهای آشپزی ، دستور پخت کتو دوستانه و ایدههای غذایی را ارائه میدهند که میتوانید برای ساخت منوی شخصی خودتان استفاده کنید. رژیم آنلاینی را طراحی کردهام که افراد بتوانند در طول دوره با شخص خود من بطور دائم در ارتباط باشند و علاوه بر رژیمهای معمول رژیمهای تخصصی مثل کتوژنیک نیز ارائه دهم. در همین راستا ، بعضی خدمات تحویل غذا حتی گزینههای مناسب کتو را جداگانه ارائه میدهند تا یک روش سریع و راحت برای لذت بردن از وعدههای غذایی کتو در خانه داشته باشید. رژیم غذایی که برای شما کارساز است، تنها باید پایدار باشد و نتایجی که به دنبال آن هستید را به شما بدهد.

نان کتوژنیک چیست

اما در مورد استفاده از آن برای عموم افراد سالم که تنها به دنبال مقداری کاهش وزن هستند چطور؟ میوههایی که کربوهیدرات کمتری دارند را میتوان در رژیم کتوژنیک استفاده کرد؛ اما، درمجموع مصرف میوهها باید کنترلشده و به اندازه باشد. اینها درصدهای تقریبی هستند که می توانند از فردی به فرد دیگر بر اساس اندازه بدن و سطح فعالیت آنها متفاوت باشند. برنامه رژیم غذایی سالم برای هر فرد، بهتر است تا توسط خود فرد طراحی شود. این برنامه لاغری، کمک به تغییر عادات غذایی است. ساده گیری در رژیم غذایی و مصرف مکملهای معدنی می تواند کمک کند. برخی مکملها مانند کتون های برونزا ، روغن MCT و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک مفید باشند. یک مکمل مانند روغن MCT ممکن است به شما در این مرحله کمک کند. پروتئین وی: افزودن نصف پیمانه از پروتئین وی به شیکها یا ماست میتواند به افزایش میزان پروتئین مصرفی روزانه کمک کند. یک فنجان برابر با ۲۸ گرم (یک اونس) سالاد یا سبزی است. ۴ تا ۶ فنجان سبزیجات دیگر مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و غیره. اما سبزیجات با قند بالاتر استثنا هستند: کدو حلوایی، هویج، چغندر، نخود فرنگی، گوجه فرنگی و پیاز. برای این کار به پیاز، گوشت چرخ شده، روغن (ترجیحاً روغن دمبه)، برگ چغندر، سبزی مخصوص دلمه، بادمجان، کلم، گوجه و برگ مو نیاز داریم.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

ممکن است این کار به بدن شما کمک کند تا چربی بیشتری بسوزاند قبل از اینکه کاملاً کربوهیدرات محدود شود. در رژیم کتوژنیک منابع کربوهیدرات مثل قند، آرد، نشاسته و غیره تقریبا از برنامه غذایی حذف میشوند. درنتیجه به برنامه غذایی خود پایبند هستید. بااینحال ، مصرف پروتئین و سطح بالای کتون ممکن است از دست دادن عضلات را به حداقل برساند ، مخصوصاً اگر وزنه بزنید. آیا عضلات خود را از دست میدهم؟ آیا بعداً میتوانم دوباره کربوهیدرات بخورم؟ خیلی از افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار میگیرند میزان مجاز کربوهیدرات خود را از منابع اشتباهی دریافت میکنند مانند: شکلات، چیپس، کلوچه و نان سفید. احتیاط: اگر با مصرف سبزیجات نفخ میکنید، آنها را بخارپز کنید یا میزان مصرف خود را کمتر کنید تا زمانی که نفخ از بین برود. اخیرا مطالعاتی هم صورت گرفته که تاثیر رژیم کتوژنیک را بر روی کاهش سرعت رشد تومور های سرطانی و یا پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون اثبات کرده است. پس استرس را کنار بگذارید. پس لازمه رژیم کتو محدود کردن شیرین کننده هایی چون عسل و شکر است. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تغییری در تعادل آب و مواد معدنی بدن شما ایجاد کند ، پس اضافه کردن نمک به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی می تواند کمک کند.

ناهار: گوشت گاو و سبزیجات سرخ شده در روغن نارگیل.

یک مکمل مانند روغن MCT یا کتون نیز می تواند کمککننده باشد. روغن امسیتی (MCT). روغن امسیتی اضافهشده به نوشیدنیها یا ماست سطح انرژی و کتون را افزایش میدهد. اولین کاری که برای تهیه املیت اسپانیایی باید بکنید این هست که یک تابه گود بردارید و روغن زیتون توش بریزید. ناهار: گوشت گاو و سبزیجات سرخ شده در روغن نارگیل. گوشت و مرغ گوشت و مرغ در بین افرادی که از رژیم کتو استفاده می کنند محبوب هستند زیرا چربی بالایی دارند و کربوهیدرات بسیار کمی دارند. اما رژیم لاغری کتوژنیک از آنجا که افزایش مصرف چربی و کاهش مصرف کربوهیدرات را توصیه می کند بنابراین می تواند بر روی سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد، به همین دلیل رژیم لاغری کتو برای هر کسی توصیه نمی شود. در زمان محاسبه کربوهیدرات ها، فیبر را محاسبه نمی کنیم، که به این کربوهیدرات، کربوهیدرات خالص می گویند و این همان چیزی است که باید فقط ۵ درصد از کل کالری مصرفی باشد.

برای مقابله با این مشکل ، میزان مصرف کربوهیدرات خود را کاهش داده و به نکات بالا مجدداً مراجعه کنید. این غذاها را سفارش دهید و سبزیها اضافی را جایگزین هر نوع غذای غنی از کربوهیدرات کنید.وعدههای غذایی برگرفته از تخممرغ نیز مثل املت یا تخممرغ و بیکن هم یک گزینه عالیاند . در بیشتر رستورانها نوعی غذای گوشتی یا ماهی پخته می شود . آووکادو ، پنیر ، بیکن یا تخممرغ را هم اضافه کنید.در رستورانهای مکزیک میتوانید از هر نوع گوشتی همراه با پنیر اضافی ، گواکامول ، سالسا و خامهترش لذت ببرید.برای دسر ، یکتخته پنیر مخلوط یا انواع توتها را با خامه سفارش دهید. بعید است شیرین کننده های مصنوعی باعث سردرد ، افسردگی یا تشنج شوند. اما فواید و مزیت های آن در سایر بیماری های عصبی مشاهده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نتایج بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید