چیزهای جدید در مورد بهترین برنامه رژیم کتوژنیک

رژیم کتو ژنتیک بالینی (CKD): این رژیم شامل افزایش دوره ایی مقدار کربوهیدرات است بهعنوانمثال 5 روز رژیم کتوژنیک و 2 شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 روز کربوهیدرات بالا. توصیهی مهم: همیشه از غذاهای کم کربوهیدرات استفاده کنید و به مصرف تنها 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز پایبند بمانید. همچنین، آوکادو ممکن است به بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند.در یک مطالعه، هنگامی که افراد میوه آووکادو را به میزان بالاتر مصرف کرده بودند، آنها 22٪ کاهش در کلسترول بد” LDL ” و تری گلیسیرید و11% افزایش در کلسترول خوب” HDL ” را تجربه کردند.خلاصه:آووکادو حاوی 2 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده می باشد و حاوی فیبر بالا و مواد مغذی متعددی از جمله پتاسیم است. اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. معمولا هزینه پشتیبان را هم بصورت جداگانه دریافت میکنند اما بعد از دریافت برنامه متوجه میشوید که یک رژیم ساده برای شما چندان ارزان هم در نمیآید و باید برای شروع سالمخواری یک خرید جانانه داشته باشید و ممکن است بخش زیادی از حقوق شما برای این کار صرف شود.

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

رژیم هفت روزه کتوژنیک او جدا از مبلغهایی که برای رژیمش هزینه کرده و حالا یادش نمیآید که در کل چقدر بوده، هر بار دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای استفاده از دستگاه چربیسوزی هزینه کرده است. خوشبختانه همه انواع پنیرها حاوی کربوهیدرات پایین و چربی بالا هستند، که این ویژگی آنها را تبدیل به یک ماده غذایی مناسب در رژیم کتوژنیک میکند. تنها کاری که شخص انجام می دهد کالیبره کردن یا تنظیم کردن بدنش است تا به یک ماشین چربی سوزی تبدیل شود. اگر در گروه دوم بودید پیشنهاد من این است که به فکر لاغری نباشید و خودتان را اذیت نکنید. باید تمام گروههای مواد غذایی در طول هر نوع رژیمی به بدن رسانده شود. وقتی محصولات کافئین دار مصرف می کنید، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند و هیچ کاری انجام نمی دهد. ایده پشت کتو و سایر رژیم های کم کربوهیدرات این است که پس از انطباق با رژیم غذایی کم کربوهیدرات، بدن شما به یک دستگاه چربی سوز 24 ساعته تبدیل می شود. دکتر «کتی مک مانوس» متخصص تغذیه و مدیر دپارتمان تغذیه بیمارستان «بریگام» وابسته به دانشگاه هاروارد هشدار داده که سلامت رژیم کتوژنیک هنوز در طولانیمدت ثابت نشده است.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

شاید هیجانانگیزترین راه برای استفاده از خامه سنگین در رژیم کتو، درست کردن دسرهای خوشمزه، کم کربوهیدرات، پرچرب و محصولات پخته باشد. دارند باید همواره خود را وزن کنند و BMI خود را به دست بیاروند و به دنبال راه کارهایی برای کاهش این شاخص باشند. سوزاندن چربی راه ایدهآلی برای کاهش وزن به نظر میرسد اما واداشتن کبد به ساخت اجسام کتون، دشوار و مستلزم این است که بدن را از کربوهیدرات محروم کنید. مطالعات نشان میدهد که کتوهای کمکالری میتواند به شما در کاهش BMI و تجربهی تناسب اندام کمک کند. در اینجا چند گزینه برای استفاده از خامه صبحانه پرچرب در رژیم کتو وجود دارد. از آنجایی که خامه سنگین عمدتاً از چربی تشکیل شده است، مزایای سلامتی چربی رژیم غذایی برای هر کسی که از آن استفاده می کند در دسترس است. طبق اطلاعات منتشرشده در سایت «انتشارات سلامت» دانشکده پزشکی هاروارد به رژیمهایی که عموما به برنامه غذایی کمکربوهیدرات با پروتئین و چربی بالا بنا شده «کتوژنیک» میگویند. کره و روغن حیوانی از جمله چربی های مجاز قابل استفاده در غذاهای رژیم کتو هستند. اگر تازه وارد کتو شده اید، ممکن است ندانید که رژیم های کم کربوهیدرات/پرچرب مانند رژیم کتوژنیک نشان داده اند که از کاهش وزن، جلوگیری ازافت قند، و معکوس یا کاهش اثرات بیماری هایی مانند دیابت کمک می کنند.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

ولی مشکل این جاست که باعث تولید رادیکال های آزاد یعنی منشا سرطان، التهاب و پیری زودرس هم می شود. مثل این می ماند که کسی می خواهد به دندان پزشکی برود، ولی از مطب مغز و اعصاب سر دربیاورد. اما برای افراد ورزشکار حرفهای یا افرادی که بدنبال داشتن اندام بسیار عضلانی و قدرتمند هستند، کمتر پیشنهاد میشود. به نقل از نت نوشت؛ در رژیم کتوژنیک، شخص به سرعت به تناسب اندام می رسد و تقریبا این کاهش وزن حفظ می شود. یک رژیم خوب رژیمی است که مواد غذایی مورد استفاده در آن را بتوانید به سادگی تهیه کنید. BHB به مهار مسیرهای التهابی (NF-kB و COX-2) کمک می کند و همچنین مسیر AMPK (پروتئین کیناز فعال شده توسط AMP) را که در مهار مسیرهای التهابی NF-kB کمک می کند، فعال می کند.. این رژیم نه برای کمکردن وزن که برای کاهش دفعات تشنجهای صرع در کودکان مبتلا به این بیماری اختراع شد اما بعدها تبدیل به رژیمی برای کاهش وزن شد و بعضی از عوارض آن مورد مطالعه قرار گرفت.  Th is con tent w as g᠎enerated wi᠎th G​SA Con te᠎nt Genera​tor DE​MO!

بنابراین در این دوره بهتر است از مکملها استفاده شود و همچنین کودکانی که در سن رشد هستند، بهتر است تا حدامکان از این رژیم دوری کنند تا تاثیری روی رشد آنها نداشته باشد. صرع تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش چشمگیری در تشنج کودکان صرعی شود. بسته به برنامهای که پزشک برای هر فرد مینویسد، هزینههای تهیه صبحانه، ناهار، شام، میانوعده و مکملهای غذایی متفاوت است. نسرین هم برای شروع یک رژیم مناسب به متخصص تغذیه مراجعه کرده و بعد از انجام آزمایشهای مربوطه رژیم خودش را شروع کرده، با اینکه برنامه رژیمیاش ساده بوده اما هزینه مکملهای غذایی که پزشک برای او تجویز کرده بالاست و هر بار هم مجبور است این مکملها را گرانتر از ماه قبل تهیه کند. کرم سنگین یا خامه صبحانه پرچرب برای کسانی که از سبک زندگی کتوژنیک یا کم کربوهیدرات لذت می برند، یک ماده اصلی عالی است. اما این روزها قرار دادن چربی هایی مانند خامه غلیظ در قهوه بسیار محبوب شده است . روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید.

انواع رژیم کتوژنیک

شیر نارگیل را اضافه کنید، بگذارید بجوشد، حرارت را کم کنید تا بجوشد، درب آن را ببندید و 30-40 دقیقه دیگر بپزید و هر 5-10 دقیقه هم بزنید. خامه غلیظ را هم بزنید، حرارت را زیاد کنید و بگذارید بجوشد. 9 ماده اول (مرغ را با روغن زیتون) در یک کاسه با هم مخلوط کنید و با پلاستیک بپوشانید و بگذارید 1 تا 24 ساعت در یخچال مارینت شود. کمی نمک، پودر کاری میتواند در صورت نیاز، طعم بیشتری را به ارمغان بیاورد. کرم سنگین همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین A است. و از آنجایی که قهوه و چای نوشیدنی های کم کالری هستند که فقط حاوی مقادیر کمی از این سه درشت مغذی هستند، هر دو کتو دوست هستند. و از آنجایی که این خامه پرچرب و کم کربوهیدرات است، برای افرادی که رژیم کتو دارند عالی است. خامه سنگین (همچنین به عنوان “خامه شلاق سنگین” شناخته می شود)یا خامه صبحانه پرچرب خامه ای است که حاوی 36-40٪ چربی شیر است. براساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است کربوهیدرات برای سوخت و ساز بهتر بدن در طول فعالیت بدنی زیاد بسیار مفید است. همین چند سال پیش، نمیتوانستید به کسی بگویید که در قهوه صبحتان چربی میریزید، بدون اینکه ظاهری عجیب و غریب داشته باشید.

قهوه حاوی کافئین

است که اثر طبیعی افزایش متابولیسم دارد. با کمک فرمول شاخص توده بدنی، BMI خود را به دست بیاورید و ببینید که عدد به دست آمده در این محاسبه در کدامیک از بازه های زیر قرار دارد و وزن شما سالم است یا ناسالم؟ در رژیم کتو، بدن شما در حالتی به نام کتوز کار می کند، جایی که چربی را به عنوان منبع سوخت اولیه می سوزانید. رژیم کتوژنیک میتوانید سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و در نتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. از آنجایی که کربوهیدرات بدن کاهش می یابد نیاز روزانه به فیبر مختل می شود. تجربه علائمی مانند خستگی، گرفتگی عضلات، نفخ و درد معده و بی خوابی به ویژه در روزهای اول وجود دارد که این علائم به صورت موقتی بوده و نشان دهنده این است که بدن در حال تنظیم خودش با موقعیت و شرایط جدید است. مواد غذایی اصلی در این رژیم ۷۰ درصد چربی و ۲۵ درصد پروتئین دارند و تنها ۵ درصد از آنها به کربوهیدرات اختصاصیافته است.

در مطالعه دیگری، گروهی که رژیم کتوژنیک گرفته بودند مجموعاً 11.1 کیلوگرم وزن کم کرده بودند در حالی که گروه دیگر که از رژیم سرشار از کربوهیدارات استفاده می کردند تنها 6.9 کیلوگرم کاهش وزن داشتند. رژیم کتو نه تنها وعده کاهش وزن را می دهد، بلکه مدعی است باعث کاهش گرسنگی می شود و به تعادل قند خون کمک می کند. برخی اجتناب کرده اند اشخاص حقیقی تحت تأثیر بیشتر سرطان ها کبد طیف گسترده ای از عکس اجتناب کرده اند بیماری کبد را نیز دارند کدام ممکن است قابل دستیابی است به رژیم غذایی اضافی خواستن داشته باشد. به دلیل وجود همین اثرات محافظتکنندگی عصبی، مزایای احتمالی این رژیم در بهبود سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون، آلزایمر، مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)، اختلالات خواب، اوتیسم و حتی سرطان مغز مورد بحث و بررسی است. در یک بررسی به روی بیماران مبتلا به سرطان او با قطع موقتی داروهای بیماران و اضافه نمودن رژیم کتو به برنامه غذایی آنها شرایط بیماران را بررسی نمود.

رژیم کتوژنیک و پریود

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در مراحل اولیه رژیم کتو مرتکب می شوند محدود کردن بیش از حد پروتئین می باشد. خرما از قدیمی ترین گیاهانی هستش که به وسیله انسان کاشته شد. کتون نوعی سوخت است که کبد انسان از ذخیره چربی بدن تولید میکند. چربی اضافی به این معنی است که می توان آن را تا دمای بالاتر بدون این که ببندد یا دلمه بزند گرم کرد و به راحتی می توان آن را به موادی مانند خامه زده شده اضافه کرد. اگر میخواهید قهوه بنوشید، مطمئن شوید که ارگانیک است، خامه روی آن ارگانیک است و از زایلیتول بدون GMO استفاده میکنید. بنابراین زمانی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید چربی های اضافی بدن به شکل چشمگیری حذف می گردند. هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن را وادار به استفاده از نوع دیگری سوخت کند. در همین دوره زمانی، برخی محققان بر روی رژیم های خاص با قابلیت کتون زایی (کتوژنیک) کار می کردند که کاربرد آن ها در مطالعات اولیه، حملات تشنجی را در کودکان مبتلا به صرع کاهش داد. پس در حال حاضر نمیتوان این رژیم را برای کنترل قند یا کلسترول خون توصیه کرد. معمولا در تمام قسمتهای این رژیم ۲۰ الی ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید