وعده معاون وزیر بهداشت برای استخدام 25 هزار نفر دیگر


معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دنبال دریافت مجوز استخدام 25 هزار نیروی دیگر در وزارت بهداشت هستیم.

به گزارش ، بهروز رحیمی افزود: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم مجوز استخدام 25 هزار نیروی دیگر را برای وزارت بهداشت دریافت کنیم.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون وزارت بهداشت با برگزاری آزمون استخدامی برای جذب 25 هزار نیرو در رسته های مختلف بهداشتی، درمانی و اداری در دانشگاههای علوم پزشکی اقدام کرده و مراحل مصاحبه و گزینش قبول شدگان آزمون کتبی ادامه دارد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که وزارت بهداشت با کمبود 75 هزار نیرو مواجه است.

چالش کمبود نیرو در وزارت بهداشت در حوزه های مختلف مشهود است به طوری که کمبود نیروی پرستار به اضافه کاری اجباری پرستاران و افزایش نارضایتی آنان منجر شده و همزمان با این کمبود چالش برانگیز وزارت بهداشت به ساخت بیمارستانهای جدید مشغول است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت در دو سال گذشته 16 هزار تخت بیمارستانی جدید افتتاح شده است و اگر شاخص 1.6 نیروی انسانی به ازای هر تخت بیمارستانی را که شاخص فعلی وزارت بهداشت است در نظر بگیریم فقط برای تخت های جدید بیمارستانی افتتاح شده به بیش از 25 هزار نیروی درمانی نیاز است.

این در حالی است که وزارت بهداشت از گذشته نیز با کمبود شدید نیرو نیز مواجه بوده و هر سال نیز هزاران نفر از کارکنان این دستگاه اجرایی و بازنشسته می شوند.

وزیر بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که حدود 68 هزار نفر از نیروی های وزارت بهداشت از خانواده های ایثارگر تبدیل وضعیت شدند.



Source link