برخی بیماران به اجبار، داروی تاریخ مصرف گذشته مصرف می‌کنند


عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه کمبود دارو در کشور به حدی است که برخی به اجبار داروی تاریخ گذشته مصرف می کنند و برخی دیگر نیز مجبور هستند دارو را از بازار سیاه تهیه کنند.

به گزارش ، محمدعلی محسنی بندپی افزود: از اینکه در حوزه سلامت با معضلات جدی مواجه هستیم. صدای شکستن ستون فقرات نظام سلامت به گوش می‌رسد. در حوزه درمان با مشکلاتی مانند فرسودگی 60 درصدی ساختمان های درمانی، کمبود دارو و نیروی انسانی و کیفیت نامناسب تجهیزات پزشکی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ارز مناسب برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده نمی شود. بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه 97 درصد داروها تولید داخل است اما بیش از 50 درصد مواد اولیه آنها وارد می شود که برای تامین آنها هم با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم گفت: مردم از کمبود و گرانی خدمات نظام سلامت گلایه دارند.  خروج نخبگان مهمترین تهدید نظام سلامت دانست و مهاجرت پزشکان و کادر درمان خسران بزرگی برای کشور است.

محسنی بندپی افزود: آشفته بازار نظام سلامت مستلزم نظارت مجلس و دولت است. وضعیت بسیار نگران کننده است در این رابطه مجلس و دولت باید واقع بینانه تر و ملموس تر مشکلات مردم و حوزه سلامت را مدنظر قرار دهند.

وی گفت:  نمایندگان مجلس به طور مرتب با مردم در تماس هستند و در جریان مشکلات آنها قرار دارند. نمایندگان مجلس می دانند که مردم از کمبود و گرانی خدمات نظام سلامت گلایه دارند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: کمبودهای دارو به قدری شدید شد که برخی داروی تاریخ گذشته مصرف می کنند و برخی دیگر نیز مجبور هستند دارو را از طریق بازار سیاه تهیه کنند.

منبع: خانه ملت



Source link