ایرانیان 8 برابر بیشتر از میانگین جهانی دچار سوختگی می‌شوند


عضو شورای شهر تهران، میزان سوختگی در ایران را هشت برابر میانگین جهانی خواند و گفت: سالانه 30 هزار نفر در کشور دچار سوختگی جدی می شوند.

به گزارش ، سید احمد علوی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روز یکم دی ماه روز پیشگیری از سوختگی نامگذاری شده است، یادآور شد: سالانه ۳۰ هزار نفر دچار سوختگی جدی می شوند که سه هزار نفر از این افراد جان خود را از دست می دهند و از ۲۷ هزار نفر از این افراد ۴۰ تا ۵۰ درصد دچار از کار افتادگی می شوند.

وی ادامه داد: میزان سوختگی در ایران هشت برابر میانگین جهانی است. به گزارش اداره کل پزشکی قانونی، ۱۰۸ نفر در چهار ماه ابتدایی امسال در تهران به دلیل سوختگی جان خود را از دست داده اند. عدم توجه به مسائل ایمنی یکی از دلایل سوختگی افراد است و سوختگی ناشی از آتش سوزی علت اصلی مرگ عنوان شده است.

علوی با بیان اینکه کودکان درصد بالایی از افرادی که در این خصوص آسیب دیده اند را به خود اختصاص می دهند، اظهار کرد: ضروری است در شهرداری تهران به این موضوع توجه جدی داشته باشیم و آموزش استفاده از تجهیزات حرارتی و گرمازا مورد توجه قرار بگیرد. در این زمینه می توان از بودجه کمک به آموزش در مدارس و شهر دوستدار کودک یاری گرفت.

وی تاکید کرد: باید برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی، نظارت بر کارگاه های ایمنی و نظارت جدی بر رعایت استاندارد ایمنی را دنبال کرد.



Source link