اجازه ندهید مدیریت حوزه غذا از وزارت بهداشت جدا شود


رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، در نامه ای به رئیس جمهوری، عدم انتزاع مدیریت سلامت و امنیت غذایی را از وزارت بهداشت خواستار شد.

به گزارش ، علیرضا مرندی در مکاتبه‌ای با رئیس جمهوری بر عدم انتزاع سلامت و امنیت غذایی از یکدیگر، تفکیک شورای عالی سلامت و امنیت غذایی یا هر تغییر و اصلاح در ماده قانونی مربوطه که سبب تضعیف نظارت حوزه سلامت بر تأمین و تولید مواد غذایی شود، تاکید کرد.

مرندی در این نامه نوشت: چندی است موضوع تشکیل ساختاری برای سیاستگذاری اجرایی در حوزه امنیت غذایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شیوه‌های مختلف از جمله تدوین سند دانش بنیان امنیت غذا و ایجاد ستاد امنیت غذایی در جهاد کشاورزی مطرح شده است.

وی افزود: الحاق ماده‌ای به برنامه هفتم توسعه برای تشکیل شورای عالی امنیت غذایی، لایحه تغییر دبیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی یا اصلاح ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور پیگیری می‌شود. با پیگیری‌های انجام شده؛ خوشبختانه تا کنون ساختار شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به قوت خویش باقی است و کماکان پیگیر وظایف و مأموریت‌های قانونی در حیطه سلامت و امنیت غذایی است.

لیکن با توجه به استمرار این تلاش‌ها موضوع جداسازی سیاستگذاری امنیت غذایی از سلامت در مجمع علمی فرهنگستان علوم پزشکی طرح شد. این مجمع بر اساس دلایل متعددی از جمله ارتباط این مقوله با سیاست‌های کلی سلامت و ماهیت فراسازمانی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کنونی خواستار عدم انتزاع سلامت و امنیت غذایی از یکدیگر شد.

اخبار مرتبط

٣٥‌ میلیون تن غذا سالانه در ایران دور ریخته می‌شود

برنامه نان کامل در ۷ استان اجرا می‌شود



Source link