یک ابزار تکان‌دهنده این به شما کمک می‌کند رژیم های کتوژنیک

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه رژیم غذایی کتوژنیک کاری به کم و زیاد کردن وعده های روزانه شما و کمتر کردن حجم آن ها ندارد. از آن جایی که چربی به جای کربوهیدرات ها به عنوان انرژی تجزیه می شود، بدن چربی بیشتری می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود. نتایج استفاده از این رژیم غذایی که کاهش وزن و لاغری افراد را نشان میداد، منجر به این شد که افرادی که به دنبال کاهش وزن بودند، از این رژیم غذایی استفاده کنند.

طریقه رژیم کتوژنیک

رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی است که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود. از آنجایی که مقدار زیادی پروتئین در این رژیم غذایی وجود دارد، باید بتواند جلوی گرسنگی را بگیرد، که قطعاً در طول سه روز محدودیت کالری یک موضوع مهم محسوب میشود. رژیم کتوژنیک ضعیف یک رژیم کم کربوهیدرات است که مصرف خالص کربوهیدرات روزانه شما را به کمتر از 20 تا 50 گرم در روز محدود می کند. سعی کنید ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم به صورت روزانه مصرف کنید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

مرحله دوم “حمله” که برای داشتن اثرات لاغری باید حداقل ۱۴ روز طول بکشد، مربوط به مصرف توده چربی است، زیرا بدن با محرومیت از سوخت طبیعی خود، یعنی شکر، شروع به حمله به ذخایر میکند. در این مقاله رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده می شود و یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته ارائه می گردد. در عین حال، رژیم های غذایی با انعطاف پذیری بیشتری نیز وجود دارند؛ از جمله روش های متعدد رژیم انعطاف پذیر، که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاه است اما افراد، مجاز به خوردن محصولات حیوانی در حد اعتدال هستند.انواع گیاهخواری وجود دارد؛ اما غالب آن ها شامل حذف تمام گوشت، مرغ و ماهی ها است.

حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. بیماریهای قلبی: با بهبود میزان چربی بدن، کلسترول خوب HDL، فشار خون و قند خون، به داشتن قلب سالم کمک میکند. رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیکشان را بهبود بدهند، فوقالعاده است. افرادی که آهسته غذا میخورند همواره کالری کمتری مصرف میکنند و اغلب از چاقی رنج نمیبرند. بسیاری از فرآوردههای نارگیل در شکل های مختلف می توانند برای افرادی که از رژیم های کتوژنیک پیروی میکنند گزینههای کاربردی شناخته شوند.

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا

غذاهای فرآوری شده: در حالی که بدن شما از کالری محروم میشود، شما نیز تعدادی غذای فرآوری شده و غذاهایی که سدیم و قند بالایی دارند، میخورید که این برنامه معمولاً در رژیم غذایی سالم گنجانده نمیشود. همچنین در مقاله دستور پخت غذاهای مناسب رژیم کتوژنیک می توانید لیستی از غذا های خوشمره و متنوعی که می توانید در رژیم کتوژنیک خود نوش جان کنید را دریافت کنید. در حالی که به نظر می رسد در کوتاه مدت بی خطر است، هنوز تحقیقاتی در مورد اثرات طولانی مدت رژیم غذایی وجود ندارد.

یبوست در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک

دورهای (CKD): این رژیم شامل دورههای میانی کوتاه با میزان کربوهیدرات بالاتر میشود. بر اساس نتایج مطالعات کوتاه مدت، به نظر می رسد رژیم کتو از طریق کاهش وزن و کاهش مقاومت به انسولین مزایای بالقوه ای برای سلامت قلب دارد. این ویژگی فواید زیادی برای افراد دارای دیابت نوع ۲ و افراد مستعد دیابت دارد. اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید. اگر دچار چاقی یا دیابت نوع 2 نیز هستید انجام حرکات ورزشی بسیار مفید است.

حفظ رژیم کتوژنیک در رستورانها کار خیلی سختی نیست.

افراد دیابتی دچار تغییر در فرایند متابولیسم، افزایش قند خون و عملکرد ضعیف انسولین میشوند. همیشه لازم نیست که رژیم سختی انتخاب کنید، همین که خوردن غذاهای پرکالری را محدود کنید هم کافیست تا دچار اضافه وزن نشوید. حفظ رژیم کتوژنیک در رستورانها کار خیلی سختی نیست. رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند. با دادن منبع انرژی بهتر و مطمئن تری به بدن خود ، در طول روز انرژی بیشتری خواهید یافت.چربیها مؤثرترین مولکول سوختی برای متابولیسم هستند. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید.

راز رژیم غذایی کتوژنیک که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

رژیم کتو برای کاهش وزن مناسب به نظر میرسد اما مهمترین خاصیت آن را میتوان کاهش قند خون دانست. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند. در اینجا لیستی از غذاهایی که مصرف آنها در رژیم غذایی کتوژنیک باید محدود یا حذف شود آوردهایم. مطالعات نشان می دهد استفاده از رژیم های کم کربوهیدرات در طولانی مدت، سلامتی فرد را تهدید می کند و با خطر مرگ زودرس همراه است.

در این حالت سلولهای بدن به انسولین پاسخ نمیدن و نمیتونن از قند خون بعنوان سوخت استفاده کنن. خامه سنگین حاوی حدود 3 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم (حدود 0.5 گرم در هر قاشق غذاخوری) است. این رزیم در 3 روز حدود 2.5 کیلو کاهش خواهید داشت که با ورزش نتیجه بیشتری دارد. دامنه این انعطاف پذیری در برنامه غذایی به مشاور رژیم درمانی شما وابسته است. اگرچه پایبندی به این برنامه در بلند مدت باعث بهبود کمبود پروتئین و اسیدهای چرب ضروری میشود، اما باید عنایت داشت که سبزیجات باید بخشی از وعدههای غذایی باشند و نه تمام آن!

خاکشیر در رژیم کتوژنیک

البته همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم، باید این کار را تحت نظر پزشک معالج انجام دهید. همانطور که سطوح کتون خون به حالت طبیعی بازمیگردد، پزشک ممکن است آزمایشهای دیگری را برای تعیین اینکه آیا فرد دارای عوامل خطر دیگری برای کتواسیدوز است، درخواست کند. احتمالا هنوز کاملا وارد حالت کتوز نشده یا بدن شما به طور کارآمد از چربی به عنوان سوخت استفاده نمیکند. در این نوع بیسکویت از طعم دهنده های مصنوعی و شیمیایی استفاده نمی کنند و میزان انرژی که از خوردن این نوع بیسکویت در روز می توانید کسب کنید حدود 61.5 کیلو کالری است.

نمونه رژیم کتوژنیک 216

واقعیتی که وجود دارد این است که هر چه کمتر کربوهیدرات مصرف کنید، راحت تر به مرحله کتوزیس رسیده و در این مرحله باقی می مانید. دومین چیزی که به آن نیاز دارید این است که اهداف واقع بینانه تعیین کنید.من میدانم که چند رژیم احمقانه وجود دارد که در طی یک روز کاهش وزن پیدا میکنید.اما واقعا کمی عجیب است که اگر یک رژیم غذایی باعث شود که در عرض 7 روز 7 کیلو وزن را از دست بدهید و برای سلامتیتان خوب نیست ؛ در حقیقت زود گذر است و ممکن است بعد از چندین روز شما را بیمار کند.باید صبر کنید و اهدافتان را مشخص کنید.به نظر میرسد که دو سه کیلو وزن کم کردن در ماه یک هدف بسیار ساده است که میتواند،عملی شود و همچنین روی بدن شما نیز نشان داده شود پس قبل از اینکه تارگت نهایی را تعیین کنید خوب فکر کنید.

وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند. وقتی به سراغ این مطلب آمده اید، یعنی قصد کاهش وزن دارید و چیزهایی درباره رژیم کتوژنیک شنیده اید. اگر یک ورزشکار باپشتکار هستید ممکن است متوجه شده باشید که ، قدرت و استقامت خود را از دست داده اید. اگر فردی طولانی مدت این رژیم را دنبال کند، کمبود مواد مغذی پیش می آید. به صورت چشمی و با نگاه کردن به افراد می توان متوجه شد که آن ها چاق هستند یا اینکه از کمبود وزن رنج می برند، اما برای تعیین میزان دقیق چاقی و لاغری باید شاخص توده بدنی یا (BMI) را محاسبه کرد. Artic​le h as  been cre ated by G SA Content Gene​rato​r DEMO.

خب کاملا طبیعیه که در نبود این مواد معدنی و ویتامین ها تغییرات روی رشد مو ها و کیفیت و جنس اونها اتفاق بیوفته. برای میان وعده خود می توانی از آجیل ها و دانه هایی همچون گردو، دانههای آفتابگردان، بادام، تخمکدو، دانه چیا و بذر کتان استفاده کنید. پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد. زیرا همانطور که اشاره شد شرایط بدنی هر فرد با دیگری متفاوت است و نیاز های درمانی متفاوت لازم است در نظر گرفته شوند. سپس روشهای لاغری متناسب با شاخص توده بدنی خود را انتخاب کنید و خیلی راحت وزن کم کنید.

دانلود رایگان رژیم کتوژنیک

برای لاغری، ما تنها باید رژیم هایی را دنبال کنیم که متناسب با شرایط و وضعیت بدنی ما تنظیم باشند. به دلیل ارتباط سطح پایین ویتامین D با پیامدهای ضعیف در برخی از سرطانها، همه افراد مبتلا به سرطان باید برای تعیین سطح ویتامین D خود آزمایش خون بدهند و در صورت پایین بودن سطح (یا در حد پایین) با انکولوژیست خود صحبت کنند. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. This artic​le h​as be᠎en created by G​SA Con tent G en​erat or  Demover sion​.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. ورزش کردن باعث می شود کالری بسوزانید و احساس گرسنگی به سراغ شما بیاید. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند.

رژیم هفتگی کتوژنیک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید