کمبود پرستار در بخش روانپزشکی بیشتر است


 معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر کمبود پرستار در بخش روانپزشکی گفت: متاسفانه شاهد فعالیت کارشناسان ارشد پرستاری در بخش های غیرمرتبط با تخصص هستیم.

به گزارش ، دکتر عباس عبادی در نشست هم اندیشی مدیران پرستاری بیمارستانهای روانپزشکی کشور با اشاره به تخصصی شدن پرستاری در دو دهه گذشته، گفت: روان پرستاری به عنوان قدیمی ترین رشته تخصصی پرستاری، نقشی کلیدی در ارتقا و کیفیت خدمات به بیماران روانپزشکی ایفا می کند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد فعالیت کارشناسان ارشد پرستاری در بخش های غیر مرتبط با تخصص خود هستیم. بخش اعظم این مشکل هم مربوط به مدیریت حوزه پرستاری است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت تشکیل کارگروه مدیران پرستاری مراکز روانپزشکی کشور را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کارگروه باید با هدف ارتقا و انسجام خدمات پرستاری در حوزه روان، به سمت تشکیل انجمن علمی پرستاری روان گام بردارد و معاونت پرستاری در این زمینه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: موضوع توانمندسازی پرستاران از اولویت های معاونت پرستاری است. خوشبختانه 2 درصد از محل تعرفه خدمات پرستاری به آموزش و توانمندی اختصاص یافته است و باید از این ظرفیت به نحو احسن برای ارتقا دانش و مهارت های پرستاران، به ویژه در حوزه روانپزشکی، استفاده کرد.

دکتر عبادی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری گفت: این مشکل در بخش روانپزشکی بیشتر از سایر بخش ها نمود دارد و بیش از آنکه به پرستاران آسیب برساند، موجب صدمه و رنج بیمار می شود.



Source link