معضل نسخه صوری و فروش دارو در بازار آزاد در حال افزایش است


عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بسیاری از افراد با تهیه نسخه صوری، دارو را در بازار آزاد به فروش می رسانند این موضوع جدیدی نیست اما به علت کمبودهای دارویی در حال افزایش است و بیشتر به چشم می خورد.

به گزارش به نقل از خانه ملت، دکتر همایون سامه یح نجف آبادی افزود: هر چقدر کمبودهای دارویی بیشتر باشد، سوء‌استفاده‌ها و تخلفات هم افزایش خواهد یافت.

وی گفت: اقدامات صورت گرفته و کشفیات دارو از سوی پلیس جوابگوی جلوگیری از توزیع داروهای غیرمجاز در سطح بازار و فضای مجازی نیست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: داروهای لاغری، چاقی و بسیاری از داروهایی که خطر جانی برای مردم دارد به صورت دستی تهیه و به اسم محصول خارجی فروخته و توزیع می شود. پلیس فتا هم تنها ارگانی است که این مساله را پیگیری و کشف و متخلفان را شناسایی می کند اما این اقدامات جوابگوی گستردگی این تخلفات نیست.

نماینده کلیمیان در مجلس افزود: از تلاش ها و زحمات نیروی انتظامی تشکر می کنیم اما توقع مردم این است که اقدامات و تلاش ها منسجم تر و بهتر و ورودها جدی تر باشد و به طور کامل از توزیع این داروها در فضای مجازی و سطح بازار جلوگیری شود.

سامح یه نحف آبادی ادامه داد: برخی بیماران نمی توانند به داروهای حیاتی دسترسی داشته باشند برخی داروها به راحتی در بازار سیاه به فروش می رسند. دولت به صورت جدی  تهیه داروهای اساسی برای بیماران را در دستور کار قرار دهد تا شاهد این دست تخلفات نباشیم.