داستان کوتاه: حقیقت درباره روزه کتوژنیک

رژیم کتوژنیک می تواند به شما در سوزاندن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دو ، پیش دیابت و سندروم متابولیک دارد ، کمک کند.یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را تا میزان زیادی و %75 بهبود میبخشد.در مطالعه کوچکی که بر روی زنان مبتلابه دیابت نوع 2 بود نشان داد که پیروی از رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز بهطور قابلتوجهی سطح هموگلوبین A1C که معیاری برای کنترل قند خون در درازمدت است شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 را کاهش میدهد.

در کل ، مقدار

کربوهیدرات باید

به میزان 20 تا 50 گرم در روز محدود شود و چربی باید با خوردن گوشت ، ماهی ،تخممرغ ، آجیل و دانهها و روغنهای سالم جذب بدن شود. آب پنیر: نصف قاشق پروتئین آب پنیر را به شیک یا لبنیات اضافه کنید تا جذب پروتئین افزایش یابد. در این رژیم جذب کربوهیدرات را بهشدت کاهش میدهند و این را با چربی جایگزین میکنید. گوجه سبز در رژیم کتوژنیک؟

انواع غذاهای کتوژنیکی

در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی باید مصرف شوند؟ رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است؟ ممکن است شروع رژیم کتوژنیک چالشبرانگیز باشد ، ولی نکات و ترفندهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای آسانتر شدن کار استفاده کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در زمان ورزش، کربوهیدرات مصرف کنید. معمولا افرادی که میخواهند در بازهی زمانی کوتاهی وزن زیادی کم کنند، میتواند رژیم ۲۱ روزه کتوژنیک بگیرند و از ۵ کیلوگرم تا مقادیر بیشتر وزن کم کنند. رژیم کتوژنیک ( یا رژیم کتو) دارای کربوهیدرات کم و چربی بالا که می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. در مطالعهی دیگری که بر روی 34 نفر دیگر انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که گرفتن علاوه بر این ، منجر به کاهش فشارخون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود به مدت 8 هفته تقریباً 5 برابر بیشتر از رژیم بدون چربی ،چربیهای بدون را میسوزاند. Data was g en erated ᠎by GSA Con᠎te​nt Gener᠎ator Dem᠎over sion .

علاوه بر اینها ، این رژیم منجر به کاهش فشارخون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود. علاوه بر این، رژیم کتو منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود. نمونهی رژیم استاندارد کتوژنیک در اختیار شما قرار دادهمیشود و مواد غذایی که میتوانید و نمیتوانید مصرف کنید به شما توضیح دادهمیشوند. بریها و تخمهی آفتابگردان هم در بالای این هرم قرار دارند. لبنیات در بالای هرم رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارد و مصرف آن باید محدود باشد. پس بهتر است که برای دریافت این رژیم با متخصص مشورت کنید. پس از آغاز رژیم، کودک بهطور منظم در کلینیکهای سرپایی توسط متخصص مغز و اعصاب و متخصص تغذیه ویزیت میشود و آزمایشهای گوناگونی انجام میشود. وقتی که خانوادهها با یکدیگر غذا میخورند و همگی نیز از یک غذا استفاده میکنند، جدا کردن غذای یک کودک از بقیه، ممکن است آسان نباشد. رژیم کتو پلاس(Keto plus diet)،نسخه بهینه سازی شده رژیم کتوژنیک است. بهترین میان وعدههای برای رژیم کتو شامل تکههای گوشت ، پنیر ، زیتون ، تخممرغ آب پز ، آجیل ، سبزیها خام و شکلات تلخ است. غذاهای حاوی قند و شکر: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، مربا، کیک، بستنی، آب نبات و هرچیزی که مقدار زیادی قند در خود دارد.

البته به خاطر داشته باشید که این وزن کم شده اغلب از آب ذخیره شده در بدن شماست، نه وزن چربیها. کتوز حالتی از متابولیسم است که بدن از چربی بهجای کربوهیدرات برای منبع انرژی استفاده میکند. رژیم کتوژنیک یک فرایند است که طی این بهجای کربوهیدرات از چربی استفاده می شود. شما میتوانید انواع مختلفی از وعدههای غذایی خوشمزه و مقوی را در رژیم کتوژنیک بخورید. 3. درصد کربوهیدرات، درصد چربی و درصد پروتئین در رژیم کتوپلاس بهینه سازی شده است. ایده ی آن، این است که با خوردن چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، بدن به حالت کتوز، یا وضعیت متابولیک می رود که در آن اجسام کتونی (مولکول های شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل می شوند. در رژیم کتوژنیک بدن سوخت خود را بهجای کربوهیدرات از چربی بهدست می آورد و در نهایت این روند باعث کاهش وزن می شود. مدلهای مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد و حالت استاندارد این بیشتر به افراد پیشنهاد می شود. برای کاهش آنها پیشنهاد میکنیم ابتدا رژیمی با کربوهیدرات کم را برای چند هفته بردارید. ساقشون رو ببرید و قسمت های قهوه ای رو برای خالی کردن داخل قارچ بردارید.

قهوه و کراتین بهترین، محبوب ترین و به صرفه ترین مکملهایی هستند که

میتوانید پیش از ورزش کردن مصرف کنید. شایع ترین و جزئی ترین عوارض جانبی کوتاه مدت رژیم کتوژنیک شامل مجموعه ای از علائم مانند حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بی خوابی، مشکل در تحمل ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود. رژیم کتوژنیک هدفدار (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش و تمرین از کربوهیدرات استفاده کنید. رژیم کتوژنیک یک رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که درنهایت باعث کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و متابولیسم را از مسیر کربوهیدرات به مسیر کتوز میبرد. این کار ممکن است فرد را در کوتاه مدت به وزن دلخواهش برساند اما مطمئنا هر رژیمی که به صورت غیر اصولی اجرا شود، عوارض های زیادی خواهد داشت. رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم و چربی بالا است که شباهتهای زیادی با رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. زمانی که رابطه بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر بگیرید این رژیم یک مزیت بسیار مهم است.علاوه بر اینها ، این افراد برای مدیریت قند خون نیز بهبود را تجربه کردند.

نحوه خروج از رژیم کتوژنیک

نویسنده این مطالعه، دکتر کریستوفر گاردنر، استاد پزشکی در مرکز تحقیقات پیشگیرانه استنفورد، گفت: در این مطالعه از یک رژیم غذایی کتوژنیک کامل استفاده شده است که مصرف پروتئین بالا را محدود و بر سبزیجات غیر نشاستهای تاکید میکند. این رژیم کربوهیدرات پایین، پروتئین متوسط و چربی بالا داره. بااینکه رژیم کتوژنیک معمولاً برای بیشتر افراد سالم بیخطر است ، اما ممکن است در هنگام سازگاری با این رژیم برخی از عوارض اولیه در بدن شما وجود داشته باشد.علائمی از این عوارض جانبی در برخی افراد مشاهدهشده که به آنها انفلانزا کتو میگویند. مدیریت مصرف پروتئین بسیار مهم است چون در صورت کمبود گلوکز ممکن است بدن در صورت زیاد بودن پروتئین ، این را جایگزین گلوکز کند که باعث کاهش مسیر متابولیسم کتوز می شود. علل های بسیاری وجود دارد که باعث برتری رژیم کتوژنیک بر دیگر رژیم های کم چربی می شود، یکی از این علت ها افزایش پروتئین دریافتی است که فواید بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.  Da ta was gen er​at​ed with G​SA Content G᠎enerat or D​em᠎over sion​!

چیت در رژیم کتوژنیک چیست کراتین حاوی مزایای زیادی برای سلامت و عملکرد است. بهتر است که این غذا را بدون کشک خورد. کشک بادمجان از مواد غذایی است که میتواند در رژیم کتوژنیک قرار داشتهباشد اما نمیتوان آن را به مقدار زیاد مصرف کرد. زیرا این غذا حاوی لبنیاتی مانند کشک است. این خطا بزرگی بود کدام ممکن است همزمان باعث آغاز فاجعه رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب نیست مشکلات وزنی شد. در صورتی که رژیم مخصوص هر فرد با رژیمهایی که معمولا در فضاهای مختلف میبینید، متفاوت است. اکنون، تعداد بیشماری از راهها وجود دارد که فرد میتواند برای کاهش وزن، عضله سازی، افزایش تمرکز و به طور کلی احساس سلامتی بیشتر غذا بخورد. آزمایش خون، اوره و تنفس در دسترس است که میتواند مشخص کند آیا به متابولیسم کتوز رسیدهاید یا نه . زمانی که مصرف کربوهیدرات را بهشدت کاهش دادید و منبع گلوکز (قند) بدن را که سوخت رایج بدن است را محدود کنید این حالت اتفاق میافتد. در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست می آید. در عوض سیبزمینی سرخشده میتوانید سبزیها جایگزین کنید. برای تقویت کتوز، میتوانید از مکمل نمک کتوژنیک و نان کتوژنیک استفاده کنید یا به طور منظم از روغن نارگیل استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

این روغن سرشار از اسید اولئیک است. این رژیم غذایی از این ایده به وجود آمده است که می گویند بیماری های مدرن به دلیل تغییرات به وجود آمده در رژیم غذایی انسان به وجود آمده است، زیرا بدن انسان برای هضم حبوبات، غلات و لبنیات درست نشده است. دلیل اینکه افراد به این آنفلانزا دچار می شوند این است که بدن نتوانسته چربی را جایگزین کربوهیدرات کند ، برای این مشکل بر طرف شود ، فرد باید تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود بیاورد. این فرآیند معمولا بین 3 تا 4 روز طول میکشد. رژیم کتوژنیک قابلیت افزایش حساسیت به انسولین و از بین رفتن چربی را دارد و باعث ایجاد فواید قابلتوجهی در سلامتی برای افراد مبتلابه دیابت نوع 2 یا پیش دیابت شود. برای دریافت رژیم کتوژنیک باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. توجه داشتهباشید که رژیم گرفتن بدون مشورت با متخصص تغذیه میتواند به جای فایدهداشتن، به شما آسیب برساند. در این رژیم غذایی به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن در حالتی به نام «کتوزیس» قرار میگیرد.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

اصلا مهمترین نشونه اینکه بدن شما داره از چربی بعنوان سوخت استفاده میکنه اینه که بین وعدههای غذاییتون گرسنگی نمیکشید. استفاده از داروهای مخصوص قند خون در بین شرکتکنندگان در طول دوره تحقیق کاهش یافت. در یک سلول چربی، تریگلیسیرید و کلسترول وجود دارد. بیماریهای قلبی. رژیم کتوژنیک به بهبود عوامل خطرناکی مانند چربی بدن ، سطح کلسترول خوب (HDL ) ، فشارخون و قند خون می تواند کمک کند. وقتی این حالت ایجاد می شود بدن برای سوزاندن چربیها و ایجاد انرژی بسیار کارآمد میشود و چربیها را به کتوز در کبد تبدیل میکند که درنهایت منبع انرژی برای مغز می شود.رژیم کتوژنیک باعث کاهش قند خون و انسولین می شود که درنهایت با افزایش کتوز باعث سلامتی برای بدن می شود. چربیها در کبد به واحدهای کوچکتر به نام اسید چرب تبدیل شده و در این میان محصولات فرعی نیز تولید میشود که اجسام کتونی (ketone bodies) نام دارند. لبنیات کم چرب: لبنیات کم چرب تحت فرآیندهای عمل آوری بسیاری قرار میگیرند و کربوهیدرات بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید