وزارت بهداشت: زالوی تایید شده در داروخانه‌ها عرضه می‌شود


رئیس اداره داروهای سنتی سازمان غذا و دارو گفت: فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه‌ها با برچسب اصالت سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال مورد تایید است.

به گزارش دکتر مریم مشهود گفت: بر اساس اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در حال حاضر صرفا متخصصان طب ایرانی، مجوز استفاده از زالو درمانی را دارند و اگر در دستورالعمل‌ها بازنگری شود طبیعتا در شناسنامه و استاندارد خدمت زالودرمانی هم تغییرات لحاظ خواهد شد.

وی گفت: نسبت به استفاده از زالوهای فاقد مجوز سازمان غذا و دارو برای درمان و پرورش هشدار می دهیم. در کمیته ملی زالوی طبی که با هدف تسهیل کسب و کار و تحقق شعار «رشد تولید با مشارکت مردم» در حوزه پرورش زالو برگزار شد، با نظر همه اعضای کمیته ملی زالو وزارت بهداشت، موافقت شد که در فرآیند صدور مجوزها و مسیر دریافت مجوز برای متقاضیان تولید و پرورش زالو تسهیل شود.

مشهود افزود: بر این اساس پس از استعلام از ارگان‌های ذیربط، صدور مجوز نهایی زالوی طبی فقط از سوی یک سازمان صورت گیرد.

رئیس اداره داروهای سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس دستورالعملی‌ که در سایت سازمان غذا و دارو هم منتشر شده است؛ صرفاً زالوی طبی عرضه شده در داروخانه واجد برچسب اصالت، مورد تائید سازمان غذا و دارو برای تجویز و استعمال خواهد بود چرا که تحت نظارت مسئول فنی شخص حقوقی یا شرکت دارای مجوز بسته بندی و کد IRC است.

منبع: ایسنا



Source link