هشدار: در حال حاضر درباره رژیم های کتوژنیک چه کاری می توانید انجام دهید

با این اوصاف، بهبود سلامتی و بهبود روند کاهش وزن را میتوان از موارد اثباتشده اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید رژیم کتوژنیک دانست. این وضعیت وقتی اتفاق میافتد که بدن مقدار زیادی کتون – اسیدهای تولیدشده از چربیهای سوزانده شده – را نگه میدارد و خون خیلی اسیدی میشود که میتواند به کبد، کلیهها و مغز آسیب برساند، چنانچه درمانی برای این وضعیت پیدا نشود میتواند کشنده باشد. به منظور مقابله با این وضعیت، مقدار مصرف کربوهیدرات خود را باز هم کاهش داده و به موارد نوشته شده در این مقاله رجوع کنید. اخیرا مطالعاتی هم صورت گرفته که تاثیر رژیم کتوژنیک را بر روی کاهش سرعت رشد تومور های سرطانی و یا پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون اثبات کرده است.

شش چیزهایی که می‌توانید از راهبان بودایی درباره رژیم 14 روزه کتوژنیک یاد بگیرید

رژیم 14 روزه کتوژنیک

آلزایمر: رژیم کتوژنیک ممکن است علایم بیماری آلزایمر را کاهش دهد و پیشرفت آن را کند نماید. توصیه متخصصین تغذیه این است که به دلیل ارتباط چربی های اشباع شده با بیماری های قلبی ، مقدار مصرف آنها را در طول روز به 7 درصد کالری روزانه خود محدود کنید. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان ها هستند که برای سلامتی شما ضروری هستند. نشان داده شده که رژیم کتوژنیک در موشهای صحرایی خواص آنتی اپیلپتوژنز ازخود بروز دادهاست. با وجود اینکه رژیم کتو امتحانش رو پس داده، اما هنوز کلی تصورات غلط دربارهاش هست؛ چند تا ازین تصورات غلط رو با هم افسانهزدایی میکنیم.

رژیم کتوژنیک و عضله سازی

اگر احساس گرسنگی کردید، یک تا دو لیوان آب بنوشید، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید اگر باز هم هوس خوردن داشتید، دمنوش، محصولات رژیمی یا نوشیدنیهای حاوی استویا را امتحان کنید! ازآنجاییکه در این نوع رژیم، چربی کمتری به کار میرود، مقدار بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن اضافه کرد و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. مقدار مصرف پروتئین باید در حد متعادل باشد، زیرا مصرف بیشازحد آن میتواند باعث نوسان در سطوح انسولین و کاهش مقدار کتونها شود. لازم به ذکر است که مصرف پروتئین هم باید متعادل شود؛ زیرا مصرف زیاد پروتئین باعث تبدیل آن به گلوکز شده و مانع از کتوز شدن بدن میشود.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

برای تثبیت وزن بعد از چاقی هم یک سری نکات هست که باید دنبالشون کنیم. وقتی بعد از برنامه غذایی قصد دارین کربوهیدرات به برنامه غذایی اضافه کنین باید از موادی استفاده کنین که علاوه بر کربوهیدرات فیبر و پروتئین زیادی داشته باشن. بعضی اوقات افراد کتوژنیک را با رژیم های چرب و کربوهیدرات زیاد اشتباه می گیرند که برای بدن وحشتناک است. اگر زیاد اهل قهوه خوردن هستید، از قهوههای بدون کافئین استفاده کنید، چون کاملا بدون کافئین نیستند و همین اندازه کافئین میتواند سردردتان را کاهش دهد.

اگر استدلال این مقالات درست باشه ، سوالی که برای من پیش میاد اینه، اگر چربی ها از بین نرفتن ، و آب بوده ، خب چرا من الان که تقریبا به طور عادی تغذیه میکنم ، اون گلیکوژن و آب قبلی بر نگشته سر جاش؟ و در روزهای عادی ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات دارد.این نوع رژیم کتولوژیک راهی مناسب برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی با محاسبه کالری انواع غذا است.

بدن انسان در هنگام تغییر رژیم غذایی خود بویژه جایگزین کردن، سوخت مهمی مانند، کربوهیدرات با چربیها، باید از خود انعطافپذیری و پذیرش موقعیت نشان دهد، میزان این انعطافپذیری در هر فرد نسبت به فرد دیگر میتواند، متفاوت و مختلف باشد. همیشه سعی کنید تغییراتی در نوع سبزیجات و گوشت مصرفی خود اعمال کنید، زیرا هر نوع از آنها حاوی مواد مغذی متفاوتی است. همچنین میتوانید سیبزمینی سرخشده را با سبزیجات جایگزین کنید. پژوهشگران برای انجام این مطالعه، مقالههای مرتبط با سندرم تخمدان پلیکیستیک، رژیم کمکربوهیدرات و رژیم کتوژنیک را در پایگاههای اطلاعاتی معتبر انگلیسی و فارسیزبان جستجو کردند.

رژیم کتوژنیک دکتر طبیبی

گاهی اوقات از آنها به عنوان رژیم های کتوژنیک یا “کتو” یاد می شود. مطالعات نشان میدهد که کاهش سطح انسولین قادر است احتمال ابتلا به این سندروم را کاهش دهد. هنگامی که گزینههای خوشمزه و رسپیهای موجود در کتو را استفاده کردید، هرگز هوس نمیکنید به سراغ غذاهای کمچرب یا میانوعدههای بیمزه و شیک رژیمی بروید. تحقیقات نشان میدهد که مصرف آب میتواند به شما کمک کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید، در نتیجه در وعده غذایی بعدی غذای کمتری مصرف کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک در صرع

این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به پیشگیری از ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک کمک کرد. خب احتمالا من ژنتیک خوبی داشتم ، و البته بعضا دیدم بعضی افراد اصلا نمیتونن این رژیم رو بگیرن و دچار مشکلات جسمی زیادی میشن . بله، اما ممکن است فرایند عضله سازی به خوبی زمانی که رژیم غذایی شما حاوی مقادیری از کربوهیدرات است پیش نرود. از آنجا که رژیم کم کربوهیدرات (به خصوص رژیم کتو) میزان آب ذخیره شده را کاهش می دهد ، این می تواند الکترولیتها را بیرون بیاورد و شما را بیمار کند (به نام “آنفولانزای کتو”).

عملکرد رژیم کتوژنیک

در غیر این صورت به راحتی بدن خود را با کالری بیشتر از آنچه مورد نیاز است می رسانید. هر چیزی به جز چربی خالص (مانند روغن زیتون)، و گوشت (مانند مرغ و ماهی) منبعی از کربوهیدرات دارد، و هر چند نیاز هر کسی به کربوهیدرات متفاوت است اما توصیه میشود در رژیم کتوژنیک روزانه فقط 20 تا 50 گرم کربوهیدرات مصرف شود. مثلا من دیگه شکر و قند رو نخوردم و هر چیزی که این دو ماده توش بود هم نخوردم ، یا کنسرو ها رو کامل حذف کردم و کلی از هله هوله ها و فست فود ها .

دمنوشهای گیاهی علاوه بر سمزدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریعترین روش لاغری و چربیسوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفتانگیزی خواهید شد. کرهی بادام زمینی یک مادهی غذایی مقوی است که اگر درست مصرف شود، به تناسب اندام و لاغری (Peanut butter and bodybuilding) کمک زیادی میکند. یک مکمل روغن MCT یا کتون میتواند به شما کمک کند. سختگیر نبودن در غذاخوردن و مصرف مکملهای حاوی املاح معدنی میتواند کمک کند. یک رژیم کتوژنیک میتواند تعادل آب و املاح معدنی بدن را دچار تغییر کند، پس افزودن مقداری نمک به وعدههای غذایی و مصرف مکملهای حاوی املاح معدنی کمککننده است.

به منظور کاهش این عوارض در چند هفته اول میتوانید به جای رژیم کتوژنیک، یک رژیم کمکربوهیدرات را دنبال کنید. علاوه بر این، با رژیم کتوژنیک و قابلیت سیرکنندگیاش میتوانید بدون شمارش کالری یا جذب مواد غذایی، وزن هشت روش سکسی برای بهبود کاهش وزن با رژیم کتوژنیک شما 1402 کم کنید. بله. در شروع رژیم کتوژنیک، کاهش جذب کربوهیدرات بسیار مهم است. در رژیم کتوژنیک، میزان قند و کربوهیدرات را کاهش می دهید، بنابراین به طور طبیعی از افزایش و افت شدید قند خون جلوگیری می کنید. گاهی اوقات مصرف یک قهوه کتو چرب نیز همین اثر را دارد!

شواهدی موجود است که استفادهٔ همزمانِ این رژیم بههمراه «تحریک عصب واگ» یا داروی زونیساماید، ممکن است اثر همافزایی داشته باشند، و همچنین تجویز همزمان با فنوباربیتال در کودکان موفقیت چندانی ندارد. با این حال نیاز به مطالعات طولانی مدت تری برای بررسی تاثیر های رژیم کتوژنیک بر روی افراد داریم. در یک بررسی که در سال 2014 بر روی حیوانات انجام شد، رژیم کتوژنیک در کاهش رشد تومور ، سرطان روده بزرگ ، سرطان معده و سرطان مغز تاثیر گذار بود.  Da​ta w᠎as generat ed by GSA Content G᠎enerat᠎or​ D​emover᠎si​on!

در این رژیم لاغری، مصرف چربیها و کربوهیدرات، به حداقل خود رسیده، و بیشتر وعدههای غذایی را پروتئین تشکیل میدهد. با حذف صبحانه مواد مغذی بسیار با اهمیت و ضروری را از دست داده اید و در طی روز بیش از پیش، ریزه خواری خواهید کرد چون احساس گرسنگی می کنید. بیش از یک سوم افراد مبتلا به سردردهای میگرنی آئورا یا نشانههای پیشدرآمدی را دریافت میکنند: نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی که نشان میدهند سردرد به زودی شروع خواهد شد.

این احتمال میره که کسانی که کم تر تلویزیون میبینن تحرک بیش تری دارن. وقتی به وزن ایده آلتون دسترسی پیدا میکنین برای کسانی که هدفشان شبیه به شماست به یک الگو تبدیل میشین. عدهای هنگام شروع رژیم کتو از شنیدن «محدودیتهای» این رژیم دچار اضطراب میشوند، اما کسانی که این شیوه زندگی را تجربه کرده باشند، میدانند این رژیم واقعاً راحت و مؤثر است. به میان وعدههای ایمنتر مورد تأیید کتو پایبند باشید و سعی کنید خودتان غذا را آماده کنید تا کنترل بیشتری روی میانوعده و عادات غذایی خود داشته باشید. سعی کنید از این برنامه استفاده کنید تا صرفا بفهمید این رژیم چگونه است!

رژیم غذایی کتوژنیک یعنی چه

متخصص تغذیه بیان کرد: افرادی که دارای رژیم غذایی «کتو» هستند، میزان کافی از این ماده را از گوشت قرمز، مرغ و ماهی دریافت می کنند، با این حال افرادی که رژیم غذایی کتو در زمینه گیاهخواری دارند، ممکن است دچار کمبود پروتئین شوند؛ این افراد به جای پروتئینهای حیوانی می توانند از پروتئین های گیاهی در برنامه غذایی خود استفاده کنند. با این حال که دریافت کربوهیدرات در رژیم کتو به شدت محدود میشود و بسیاری از غذاها باید از رژیم کتوژنیک حذف شوند باز هم غذاهایی وجود دارند که با خیال راحت میتوانید آنها را مصرف کنید و از رژیم کتوژنیک خودتان لذت ببرید.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا

در این رژیم غذایی میتوانید از برخی میوهها، انواع گوشتهای پرچرب، تخم مرغ، خامه، کره، روغن و… به جای اینکه فکر کنید چه غذایی نمیتوانید بخورید، بهتر است به این فکر کنید که چه چیزی میتوانید بخورید. به همین علت برای رژیم های غذایی و جلوگیری از افزایش وزن، این محصول می تواند یک گزینه کامل باشد. پیشرفت روز افزون در زمینه تغذیه و رژیم غذایی ناشی از گسترش و پیروی کورکورانه از سبک زندگی ناسالم است، شاید اکنون از خود بپرسید آیا سبک زندگی شما نیز غلط است؟ تأثیرات هورمونی دیگری، نظیر نخستین عادت زنانگی، استفاده از قرصهای ضدبارداری خوراکی، قاعدگی، پیشیائسگی، و یائسگی، همچنین در این بیماری نقش دارند.

یک سری تحقیقات ، از جمله یک متا آنالیز ، نشان داده است که بیمارانی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کردند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که چربی کم مصرف می کردند ، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. اما برخی تحقیقات نشان میدهد که این شیرینکنندههای مصنوعی میتوانند سطح انسولین و قند خون را در بعضی از افراد افزایش دهند. با توجه به اینکه چربی منبع اصلی انرژی و سوخت شما در رژیم کتو است، اگر مواد مغذی روزانه خود را به اندازه کافی دریافت نکنید، احساس گرسنگی خواهید کرد. اکثر متخصصان سلامتی توصیه میکنند از شیرین کنندههای مصنوعی اجتناب کنید یا آن را محدود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید