برای اطلاع از رژیم های کتوژنیک چه کاری باید انجام دهید قبل از اینکه پشت سر بمانید

اگر می دانید که تا مدت ها نمی توانید از چنین محدودیت های شدید کربوهیدرات پیروی کنید، رژیم کتوژنیک به احتمال زیاد انتخاب مناسبی برای اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید شما نیست. مصرف زیاد کربوهیدارت و خوراکیای شیرین، باعث ایجاد مقاومت انسولینی (Insulin Resistance) در بدن میشود. رژیم کتوژنیک شامل مقدار زیاد چربی، مقدار متوسط پروتئین، و مقدار کم کربوهیدرات است و نقش آن در کمک به بهبود بیماری ام اس در مقاله ای که پیش روی شماست، به طور مختصر بررسی شده است. همچنین می تونید به صورت کتوژنیک چرخه ای انجام بدید. اشکال دیگر رژیم های کتوژنیک شامل رژیم های کتوژنیک چرخه ایی است که به عنوان چرخه کربوهیدرات نیز شناخته می شود و رژیم های کتوژنیک هدفمند، که امکان تنظیم مصرف کربوهیدرات در حول ورزش را فراهم می کند.

C᠎on᠎te nt was c re ated  by G SA C​on​te᠎nt Ge nerato᠎r DE᠎MO!

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

نسخه اصلاح شده رژیم کتوژنیک، به شما این امکان را می دهد که پروتئین را آزادانه تر مصرف کنید، با 20 تا 30 درصد کل کالری، با همان محدودیت کربوهیدرات، این رایج ترین نسخه رژیم غذایی امروزی است. مصرف روزانه یک نوشیدنی GTX حاوی 886 میلیگرم کاتچین و 198 میلیگرم کافئین در روز، منجر به بیشترین درصد کاهش در توده چربی داخل شکمی و توده کل چربی و توده کل بدن شد که با کاهش جزئی توده بدون چربی همراه بود. کیک برانیز کتوژنیک، یک کیک شکلاتی تهیه شده از آرد بادام و نارگیل و شیرین شده با استویا و بدون قند است.  This  data h᠎as been gener ated ​wi​th GSA Cont ent Generato​r DE​MO.

ترکیبات این چیز کیک شامل: آرد بادام، آرد نارگیل، خامه، پنیر، کره، شکلات تلخ 90 درصد، تخم مرغ، صمغ زانتان، بیکینگ پودر، شیرین کننده ترکیبی استویا و اریتریتول است. ترکیبات این کیک شامل: آرد بادام، آرد نارگیل، خامه، کره، شکلات تلخ 90 درصد، تخم مرغ، صمغ زانتان، بیکینگ پودر، شیرین کننده ترکیبی استویا و اریتریتول است. چیز کیک کتویی، یک کیک تهیه شده از آرد بادام و نارگیل و رویه پنیر و خامه است. این ممکن است به بدن شما بیاموزد که قبل از حذف کامل کربوهیدرات ها، چربی بیشتری را بسوزاند.

اگر سوخت و ساز بدن شما کم است و چربی سوزی شما پایین است باید رژیم خود را تغییر دهید. آره. با این حال ، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. جدا از تاثیر این رژیم غذایی در کاهش وزن، رژیم کتوژنیک فواید دیگری برای سلامت دارد. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

نوعی دارو به نام مهارکننده های سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را افزایش می دهد. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. این امر در نهایت به کاهش فشار بر قلب و افزایش سلامت آن منجر خواهد شد.

رژیم لاغری کتوژنیک در ماه رمضان

علاوه بر این، آن ها همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از برخی داروهای قند خون در بین شرکت کنندگان در طول مطالعه، کاهش یافت. آشامیدن آب بین ۸ تا ۱۰ لیوان را فراموش نکنید. رژیم غذایی کتوژنیک صحیح تا ۹۰ درصد کالری مورد نیاز روزانه را از طریق چربی و پروتئین تامین می کند. به طور کلی، اگر قصد دارید از رژیم کتوژنیک پیروی کنید، باید کمتر از 10 درصد از کل کالری خود را از کربوهیدرات ها در روز دریافت کنید. یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند.

اما اکنون با پیشرفت علوم پزشکی و تغذیه رژیم های گوناگونی ابداع شده اند که در پس هر کدام هدف و غایتی ترسیم شده است. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند. در ادامه بخوانید تا تمام آنچه را که باید در مورد کاهش وزن کتو و نحوه لاغری سریع در کتو بدانید ، یاد بگیرید. برای جزئیات بیشتر در مورد رژیمهای کم کربوهیدرات یا کتو و عملکرد ورزشی، این مقاله را بخوانید. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود.

رژیم کتوژنیک لیمومی

برخی از اهداف آخرین نسخه رژیم کتوژنیک، کاهش وزن، مدیریت وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. افزایش وزن برای خیلیها ترسناک به نظر میآید ولی با انتخاب چربیهای سالم و پروتئینها به مقدار متعادل و مصرف کربوهیدراتهای با کیفیت مانند سبزیجات و میوه جات کم قند هم میتواند موجب ثابت در وزن و یا کاهش وزن شوند. هر دو دسته برای سلامتی مفید هستند ولی بادام زمینی به علت هزینه ی کمتر در دسترس تر است. در این سالاد الویه به جای سیب زمینی از گل کلم استفاده شده است. در سایت ibdiet می توانید انواع محصولات کتوژنیک مانند چیز کیک کتویی، سالاد الویه کتوژنیک، کیک برانیز کتوژنیک و …

چیز کیک کتویی عرضه شده در سایت

ibdiet، یک چیزکیک شیرین و بدون قند (شیرین شده با استویا) است. استفاده از مکمل­ها اغلب برای بهبود نتایج کاهش وزن از جمله حفظ توده بدون چربی استفاده می­شود. همهی رژیمهای لاغری و کاهش وزن یک هدف مشترک دارند: اگر شما کالری بیشتر از آنجه میخورید بسوزانید، شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شدهتان خواهید کرد و نتیجهی آن، کاهش وزن خواهد بود. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین افزودن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی ممکن است کمک کننده باشد.

سرطان: این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. گفته می شود، کاهش کالری همیشه اینطور نیست، زیرا اگر غذاهای پر کالری (مثلا چربی) بیشتری می خورید، می توانید به طور کلی کالری بیشتری مصرف کنید. رژیم کتوژنیک دوره ای نسبت به انواع دیگر این رژیم، آسان تر است، زیرا در دوره هایی مصرف چری بالا و در دوره هایی مصرف کربوهیدرات بالا میرود. نسبت درشت مغذیها در رژیم پروتئین بالا: 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین، ۵ درصد کربوهیدرات. اصولاً ایزوتیوسیانات ها دارای خاصیت ضد میکروب بوده، به همین دلیل خاصیت ضد تب خاکشی را می توان به آنها نسبت داد.

رژیم کتوژنیک ن

رژیم 14 روزه کتوژنیک البته به دلیل شرایط خاص فرد ممکن است پزشک تشخیص دهد که یک یا دو گروه غذایی به طور کامل حذف شود و تا زمان رسیدن فرد به شرایط ایده آل در برنامه غذایی قرار نگیرد. اما با این حال دلیل نمی شود که از این رژیم یا انواع رژیم بدون در نظر گرفتن شرایط بدن، پیروی کرد. مواد غذایی بدون قند: آب نبات های بدون شکر، شربت ها، پودینگ، شیرین کننده ها. چیز کیک کتویی، شیرین شده با استویا و بدون قند است.

شما باید با یک سایت معتبر کار کنید تا مطمئن شوید که این رژیم را به شیوه ایی سالم، بدون افزایش خطر عوارض یا عوارض جانبی منفی دنبال می کنید. پروتئین های بدون چربی مانند ماهی، مرغ و گوشت گاو که با علف تغذیه می شود را می توان به عنوان منبع پروتئین در این رژیم گنجاند. اکثر میوه ها در این برنامه محدود هستند، استثناهایی وجود دارد، از جمله آووکادو اما سبزیجات غیر نشاسته ایی مانند سبزیجات برگدار باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشند. ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقادیر زیادی ماهیچه یا وزن هستند، مناسب نباشد. Po᠎st was created with G SA  Cont​en​t Gene᠎ra᠎to᠎r  DE MO᠎.

در رژیم کتوژنیک با چای چی بخوریم

در این نوع رژیم کتوژنیک به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات دریافتی تغییر می کند به اینصورت است که ۵ روز در هفته مقدار کربوهیدرات دریافتی بسیار محدود می شود و ۲ روز دیگر میزان زیادی کربوهیدرات بایستی مصرف شود. توجه به این نکته نیز ضروری است که بعد از توقف این رژیم، باز گرداندن وزن بسیار آسان است. اگر چه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن شما وجود داشته باشد.

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. تحقیقات بیشتری برای تعیین بی خطر بودن رژیم کتو در دراز مدت در حال انجام است. حالا اونها رو به مدت 35 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی بشه، توی فر قرار بدین. ظهور مجدد این رژیم، به عنوان یک فرمول کاهش سریع وزن تا حدی جدید است و حداقل در کوتاه مدت موثر نشان داده شده است.

دانلود رایگان رژیم کتوژنیک

علاوه بر این رژیم های غذایی کتوژنیک منجر به کاهش احساس گرسنگی در فرد می شود و این مسئله در هنگام تلاش برای کاهش وزن بسیار مفید است. مروری بر این شکل از غذا خوردن نشان می دهد که ممکن است این رژیم به کاهش اشتها کمک کند، اما اینکه چگونه این اتفاق می افتد باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. در این مطلب آموختیم که رژیم کتوژنیک یا کتو، یک رژیم قدیمی است که برای بیماران مبتلا به صرع تنظیم شده است و تاثیر زیادی بر لاغری دارد. ᠎Th is  da ta was done by G​SA Con te᠎nt G᠎enerator Dem ov​ersi on .

دیدگاهتان را بنویسید