معاون وزیر بهداشت: بیمارستان‌های جدید دولتی نیرو می‌خواهند


معاون درمان وزیر بهداشت گفت: حدود 16 هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شده است که حداقل 50 هزار نفر نیرو می خواهند و آزمون استخدامی جذب 25 هزار نفر جوابگوی بازنشسته ها و بیمارستانهای جدید نیست.

به گزارش ، سعید کریمی افزود:‌ آزمون استخدامی برای جذب ۲۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت انجام شد و فرایند جذب در حال انجام است اما استخدام این تعداد نیرو ابدا پاسخگوی نیاز بیمارستانهای وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به تعداد کل تخت‌های کشور اضافه کرده‌ایم. و ه ازای هر تخت حدود ۲.۵ تا ۳ نفر نیرو لازم است. این یعنی فقط نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیرو برای همین تعداد تخت اضافه شده، لازم داریم و این به جز مواردی است که بازنشسته می‌شوند یا به هر دلیلی تمایل به ادامه کار ندارند.

کریمی تاکید کرد: ۲۵ هزار نفر جذب در حوزه بهداشت و درمان اصلا پاسخگوی نیاز واقعی نیست. در این راستا سازمان اداری و استخدامی قول‌های مساعدی داده است که مجوزهای جدید جذب به وزارت بهداشت بدهند تا بتوانیم مسیر را با قوت ادامه دهیم و خدمات مطلوبی به مردم ارائه کنیم.

آزمون استخدام وزارت بهداشت ۲۸ مهرماه امسال برگزار شد. بنابر اعلام وزارت بهداشت ۲۵ هزار و ۱۲۰ نفر در این آزمون جذب می‌شوند. از این تعداد ۱۴ هزار نفر در حوزه درمان هستند.

از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر مربوط به گروه پرستاری، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه درمان و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در حوزه فوریت‌های پزشکی، به کار گرفته می‌شوند.

وزارت بهداشت پیش‌بینی کرده است که آزمون استخدامی بعدی این وزارتخانه در پایان امسال یا ابتدای سال آینده پس از برآورد نیروهای مورد نیاز حوزه سلامت، برگزار شود.

منبع: ایسنا



Source link