راهنمای رژیم غذایی کتوژنیک

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه متأسفانه اثرات جانبی رژیم کتوژنیک که با نام آنفولانزای کتوژنیک یا “Keto Flu” شناخته می شود برخی افراد را از داشتن این رژیم می ترساند. عمل اسلیو شامل حذف قسمت بالایی معده به نام فوندوس (Fundus) میشود که هورمون گرلین در آنجا تولید و ترشح میگردد. بررسیهای محققان نشان داد که همه اثرات مثبت و منفی این رژیم غذایی به نوعی از سلولهای ایمنی به نام سلولهای گاما دلتا تی (gamma delta T-cells) که از بافتهای بدن محافظت میکنند بستگی دارد.

رژیم کتوژنیک به چه صورت است رژیم غذایی برای همه مناسب نیست و حتی میتواند باعث آسیب شود. اما همه میدانیم که یکی از بهترین راههای کاهش وزن، تغییر رژیم غذایی است. علم در مورد کاهش وزن، افزایش وزن و حفظ وزن ایده آل توضیحات و شواهد ثابت شدهی خود را ارائه داده است و طی ۱۰۰ سال اخیر، این یافتهها هیچ تغییر چشمگیری نکردهاند. بیمار همواره درگیری گرسنگی و عدم امکان خوردن بوده لذا به بیمار ناخودآگاه به ریزه خواریو شیرینی خواری رو آورده و در نتیجه کاهش وزن مطلوب نخواهد داشت. شما اگر کربوهیدرات های سالم بخورید باز هم کاهش وزن خواهید داشت و می توانید جواب خوبی بگیرید اما به شرطی که رژیم اصولی داشته باشید.

رژیم کتوژنیک شیردهی

برترین ها – ترجمه از هدی بانکی: اگر شما هم مانند میلیونها نفر دیگری که به دنبال شیوهی جدیدی از تغذیه هستند سعی دارید رژیم غذایی مناسبی برای خودتان پیدا کنید، شاید رژیم کتوژنیک که این روزها شهرت زیادی پیدا کرده توجه شما را به خود جلب کرده باشد. برای اینکه صرع را تا حدودی کنترل کنید باید برنامه غذایی خود را تغییر دهید. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. البته اگر در ابتدای کار روش ۶ هفته ای را انتخاب کنید بهتر است.

غذاهای رژیم کتوژنیک

جراحی اسلیو معده یکی از روشهای جراحی لاغری و درمان چاقی بیش از حد است که در آن، شکل و اندازهی معده از یک توپ فوتبال به یک موز تغییر مییابد. این روش تقریبا مثل اسلیو است، اما ارزانترین روش جراحی به حساب میآید، زیرا در آن از وسایل خاصی استفاده نمیشود. بعد از جراحی اسلیو معده میتوان جراحیهای بای پس معده و سوئیچ دوازده را برای کاهش بیشتر وزن انجام داد. چندی پیش در مطلبی میخواندم که بازیگران هالیوودی از دههها قبل تا کنون چند روز مانده به شروع فیلمبرداری، به منظور رساندن وزن و ظاهر خود به حالت دلخواه کارگردان، تهیه کننده و حتی تماشاگران، رژیمی بسیار سفت و سخت گرفته تا بدین ترتیب در برههای کوتاه جور مدتی که ناپرهیزی کردهاند را بکشند.

اما فرمول مجدد قابل توجه در غذاها معمولاً سالها طول میکشد. اما ظاهرا مواردی مثل بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا میکند. در واقع طی آن معده روی هم بخیه میخورد و پلیسه میشود، به این ترتیب فضای آن کم میشود. در واقع با رهاکردن هر رژیم کاهش وزنی و بازگشت به روش قبل، وزن برمیگردد. رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز تعداد تشنجها را در ۴۳٪ بیماران، بیش از ۵۰٪ و در ۲۷٪ از مصرفکنندگان بیش از ۹۰٪ کاهش میدهد. محصولات لبنی ساخته شده از شیر شامل خامه، پنیر، کره و ماست هستند – و تعداد کربوهیدرات آنها بسیار متفاوت است.

رژیم کتوژنیک 28 روزه

دادههای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) نشان میدهد که تعداد بزرگسالان مبتلا به اضافه وزن در ایالات متحده از دهه 1980 تاکنون از 15 درصد به 35 درصد کل بزرگسالان بین سنین 20 تا 74 سال رسیده است. سعی کنید در دراز مدت انواع گوشت ها و سبزیجات موجود در برنامه ی غذایی تان را عوض کنید. مبنای اصلی برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد.

رژیم کتوژنیک 7 روزه

برای تغییر وضعیت به سمت کتون زدگی، وعدهها اصلی و میان وعدهها باید بر محور چربیهایی چون روغنها، آووکادو و کره و بیکن و استیک باشد و کربوهیدراتها به حداقل ممکن محدود شوند یعنی تقریبا چیزی معادل مقدار کربوهیدراتی که از یک یا دو سیب در روز دریافت میکنید. روشهایی که در ادامه مطلب با آنها آشنا خواهید شد. اما اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید باید هر روز ویتامین C مصرف کنید. همهی رژیمهای لاغری و کاهش وزن یک هدف مشترک دارند: اگر شما کالری بیشتر از آنجه میخورید بسوزانید، شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شدهتان خواهید کرد و نتیجهی آن، کاهش وزن خواهد اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید بود. A᠎rticle w​as g ener᠎at ed by G᠎SA Con te nt Ge​nerator DEMO!

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

مجاز نمیدانند. اما رژیمهای گیاهخواری منعطفتری نیز وجود دارند، مثلا فلکسترین که رژیمی گیاهی است، اما خوردن محصولات حیوانی در حد متعادل را مجاز میداند. در امان نگه میدارد و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش میدهد. این رژیم همچنین به کاهش التهاب سیستماتیک بدن که میزان باروری را کاهش میدهد، کمک میکند. نوشیدن آب میتواند طی یک ساعت تا یک ساعت و نیم، سوخت و ساز بدن را ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش بدهد و کمکتان کند بیشتر کالری بسوزانید. بنابراین دستور پخت سوپ ساده و متفاوت زیر را که تنها در ۳۰ دقیقه حاضر میشود، از دست ندهید.

روش بالون در حال حاضر در دنیا خیلی طرفدار ندارد، اما ایران بیشترین میزان بالونگذاری را داشته است! در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید. در یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولی ۵ تا ۱۰ درصد از کل کالری دریافتی ا کربوهیدرات ها تامین می شود که مقدار آن ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز است. رژیم غذایی پُرچرب و کم کربوهیدرات و پروتئیندار کتوزنیک تابع این الگو است: 75 کالری از چربی، 15 تا 20 درصد از کالری از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کالری از کربوهیدراتها باید باشد.

چیت در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

از سویی دیگر، در رژیم مدیترانهای حدود 50 تا 60 درصد از کالری روزانه از کربوهیدراتها، 25 تا 35 درصد کالری از چربیها و بقیه از پروتئین تامین میشود. متد ۵:۲ نیز به شما میگوید باید دو روز در هفته، دریافت کالری روزانهتان را به ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری محدود کنید. هنگامی که کودک در بیمارستان بستری است، قند خون را چندین مرتبه در طی روز، آزمایش میکنند و او را از لحاظ بروز کتوزیس علامتدار زیر نظر میگیرند (که با تجوی مقادیر اندکی از آب پرتقال قابل درمان است).

رژیم کتوژنیک اقتصادی

در این نوشته ما میخواهیم با نگاهی واقعبینانه نسبت به مسئله کتوژنیک نگاه کنیم و با بررسی مقالات علمی معتبر به نتیجهای کاربردی برسیم. چنین تنقلاتی نسبت به سایرین، مانند شکلات یا چیپس، قادر به رفع گرسنگی و کنترل اشتها هستند. این نسبت معمولاً ۴:۱ است، اما کودکان کمتر از ۱۸ ماه یا بزرگتر از ۱۲ سال، یا آنهایی که چاق هستند، با نسبت ۳:۱ آغاز میکنند. به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص می شوید. This a᠎rticle w​as created  by G SA Content Generator DE MO!

اما اگه تا پایان دوره مجدد به کاهش وزن بیشتری نیاز داشتی، میتونی بعد از یه هفته که استراحت کردی، رژیم لاغری برنافیت رو استارت بزنی. اما خبر خوب این است که این عوارض فقط برای چند روز طول می کشد و در تمام طول مدتی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید این عوارض را تجربه نخواهید کرد. در این مطلب میخواهیم رژیم غذایی کتوژنیک را با رژیم مدیترانهای مقایسه کنیم و از نقاط قوت و ضعف آنها بگوییم و با ارائهی آخرین دست آوردها پیرامون جزئیات آنها، کمکتان کنیم تصمیم بگیرید کدامیک برای کاهش وزن شما و سلامت عمومیتان مناسبتر است.

می توانید مولتی ویتامین مصرف کنید و کارهایی را که همیشه انجام می دادید، انجام دهید. معمولا برای رژیم کتوژنیک مصرف مکمل های غذایی ضروری نیست. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رژیمهای کتوژنیک به علت ایجاد عوارض طولانی مدت مورد تایید متخصصان نیست. رژیمهای گیاهخواری نیز میتوانند برای کاهش وزن مفید باشند. برخی از رژیمهای غذایی بر پایهی کاهش اشتها برای کاستن از حجم غذایی هستند که مصرف میکنید، برخی دیگر از رژیمها توصیه به محدود کردن کالری مصرفی و کربوهیدرات و چربیها میکنند.

در کتوژنیک مصرف کدام میوهها مجاز است؟ در رژیم فلکسترین، ممنوعههای واضحی وجود ندارد، زیرا بیشتر یک تغییر در سبک زندگی است تا یک رژیم غذایی. رژیم کتوژنیک از جهت منابع، گستردهتر است زیرا غذاهای حیوانی فراوان و چربیهای فرآوری شده مانند روغنها و کره و مغزها را شامل میشود تا کالریهای مورد نیاز روزانه تامین شود. رژیم وگان شرایط سختتری دارد و تمام محصولات حیوانی در آن ممنوع است، مانند لبنیات، ژلاتین، عسل، پروتئین وی، پروتئین کازئین و آلبومین. درمورد پروتئین هم آزادید مقدار متعادلی از آن را در سه وعده در روز مصرف کنید که میتواند از منابعی مانند گوشت گوساله، بوقلمون، مرغ، ماهی و تخم مرغ باشد.

رژیم های کتوژنیک

محصولات کتوژنیک در مشهد با کیفیت فوق العاده و تنوع بی نظیر به فروش رسانده می شوند. رژیم کتو باعث کاهش PH خون، اسیدی شدن آن و کاهش بی کربنات مایع خارج سلولی می شود. برای پوسیدگی دندان پاسخ روشن است: به دکستران تبدیل میشود که بسیار چسبنده است و باعث رشد باکتریهای تولیدکننده اسید میشود. بنابراین برای کاهش وزن و حفظ وزن ایدهآل بسیار مناسب است. این رژیم غذایی بر خوردن مقدار زیادی میوه و سبزی، غلات کامل و گوشتهای کم چربی تاکید داشته و نمک و گوشت قرمز و قند افزوده در آن بسیار محدود شده است. این جراحی به روش لاپاراسکوپی شامل تا زدن یک یا چند بخش از معده و در نهایت بخیه کردن آن میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید