حمایت وزارت میراث فرهنگی از سومین جشنواره هنری معلولان و جانبازان


معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این وزارتخانه از برگزاری جشنواره هنری معلولان و جانبازان حمایت و از برگزاری آن استقبال می کند.

به گزارش ،‌ جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره بین المللی همام ویژه معلولان و جانبازان هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی برگزار شد و منشور سیاستگذاری و اجرایی این همایش با حضور اعضای شواری عالی این جشنواره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و از اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره نیز گفت: میزان معلولیت و نحوه خلق اثر معلولان بسیار مهم است و وزارت میراث فرهنگی حتما از برگزاری چنین جشنواره ای استقبال و از آن حمایت می کند.

دکتر محمدرضا مشهدی عضو شورای سیاستگذاری و دبیر جشنواره سوم همام با اشاره به رویکرد بین المللی در این دوره از جشنواره همام و رشد آثار واصله گفت: داوری آثار هنری معلولان از چالش های پیش روی این همایش فاخر است.

وی برگزاری نشست های تخصصی با موضوع معلولان و هنرمندان را بخش دیگری از برنامه های جانبی و جذاب این جشنواره معرفی کرد.

دکتر سید محمد جواد شوشتری رئیس شورای عالی سیاستگذاری این همایش نیز با بیان سوابق و اهمیت برگزاری چنین رویدادی، بر توجه به ارتقای کیفی جشنواره سوم هنری معلولان (همام) تاکید کرد.

وی گفت: نگاه تخصصی به آثار معلولان و جانبازان از ویژگی های این همایش هنری به منظور ارتقاء توانمندی و حس خودباوری هنرمندان معلول است.

معرفی اعضای شورای عالی سیاستگذاری جشنواره همام

در این جلسه لوح احکام اعضای شورای سیاستگذاری سومین جشنواره بین المللی همام توسط دکتر سید محمد جواد شوشتری رئیس شورای عالی به اعضا تقدیم شد.

دکتر عیسی علیزاده مشاور هئیت علمی دانشگاه، دکتر جمال کامیاب مدیر کل توسعه روابط فرهنگی اروپا و آمریکای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو هیئت علمی دانشگاه ، دکتر سید مجتبی موسوی مدرس دانشگاه، دکتر شهید زاده  دکتر مهری سادات موسوی معاون اجتماعی بهزیستی کشور و مدرس دانشگاه، دکتر محمد نصیری رئیس بهزیستی استان تهران از سایر اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره هستند.

به گزارش ، دبیرخانه جشنواره هنری «همام» از برگزاری سومین دوره این جشنواره ویژه معلولان و جانبازان به صورت بین‌المللی از ۱۴ تا ۱۸ آبان امسال خبر داد.

این جشنواره در رشته های هنری صنایع دستی، هنرهای تجسمی، آثار مکتوب و موسیقی ویژه معلولان، جانبازان و توانیابان برگزار می شود و معلولان و جانبازان تا ۳۰ مرداد فرصت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند به آدرس اینترنتی جشنواره همام به نشانی www.homamfestival.com مراجعه کنند.

برگزیدگان این جشنواره ۱۴ تا ۱۸ آبان در مراسم اختتامیه جشنواره همام در سالن همایش های برج میلاد معرفی می شوند.

اخبار مرتبط:

برگزاری سومین جشنواره هنری همام ویژه معلولان