اختصاص ۳.۶ میلیارد یورو برای واردات شیرخشک، دارو و تجهیزات پزشکی/ 7 هزار میلیارد تومان برای فوق العاده خاص


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد: مقرر شد ۳.۶ میلیارد یورو برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ، سلمان اسحاقی گفت: برای حصول اطمینان از اینکه سهم واردات دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال در ردیف خاص دیده شود، تصمیم گرفتیم از محل 10 میلیارد یورو سهم واردات کالاهای اساسی؛ سهم واردات دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال 3.6 میلیارد یورو تعیین شود.

وی ادامه داد: در نشست بررسی بودجه سلامت در سال 1403 رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اعلام کرد دستور مکتوبی از سوی رئیس جمهور در مورد بودجه این اقلام دارند، بنابراین مقرر شد این دستور در کمیسیون بهداشت مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به تاکید مجلس و تعداد 570 هزار ئفر پرسنل دانشگاه های علوم پزشکی کشور و لزوم ارائه خدمات بهینه به آحاد جامعه و دستور رئیس جمهوری برای پرداخت فوق العاده خاص به اعتباری حدود 7 هزار میلیارد تومان نیاز است که مقرر شد در بودجه به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هدف افزایش ارتقای انگیزه کادر درمان برای حضور در مناطق محروم، حقوق و مزایای شاغلان گروه سلامت در مناطق محروم و همچنین کارانه پزشکان و اعضای هیات علمی بالینی تمام وقت جغرافیایی از پرداخت هر گونه مالیات معاف شدند.

اسحاقی یادآور شد: بر اساس یکی دیگر از مصوبات امروز کمیسیون به سازمان اورژانس کشور اجازه داد شد برای خرید 3 هزار دستگاه آمبولانس اقدام کند و اعتبار این موضوع از طریق دریافت عوارض یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی که مستقیما به حساب سازمان اورژانس کشور واریز می شود، تامین شود. آمبولانس های وارداتی صرفا در پایگاه های اورژانس 115 به کار گرفته می شوند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همچنین برای اینکه دانشگاه های علوم پزشکی خدمات بهتری را ارائه کنند، شرکت های پخش تامین کننده و داروخانه ها و سازمان های بیمه ای مکلف شدند هزینه دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی را به حساب جداگانه ای که دانشگاه اعلام می کند، واریز کنند تا بتوان این موضوع را به راحتی مدیریت کرد.

منبع: خانه ملت



Source link