کارگروه پیشگیری از خودکشی رزیدنت‌ها تشکیل می‌شود


رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: با توجه به افزایش موارد خودکشی بین رزیدنت ها، کارگروه پیشگیری ازخودکشی بین رزیدنت ها با همکاری دستگاههای مسئول تشکیل می شود.

به گزارش ، دکتر محمود فاضل در نشست خبری گفت: کارگروه فرابخشی متشکل از سازمان نظام پزشکی، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، انجمن علمی روانپزشکان ایران، وزارت بهداشت، معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه، رئیس کمیسیون حقوق پزشکی برای بررسی وضعیت خودکشی رزیدنت ها تشکیل می شود.

وی گفت: در جلسه اخیر شورای عالی نظام پزشکی تشکیل این کارگروه مصوب شد و  قرار است در این کارگروه درباره پیشگیری از خودکشی در بین رزیدنت ها اقداماتی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: رزیدنت‌ها چشم و چراغ پزشکی کشور در بلاتکلیفی به سر می‌برند و به فراموشی سپرده شده اند و به لحاظ آینده شغلی دغدغه های زیادی دارد. ممکن است به زودی با صندلی های خالی در رشته های دوره رزیدنتی مواجه شویم زیرا در برخی رشته ها اصلا ورودی نداریم.

وی افزود: رزیدنت باید فقط دغدغه تحصیل داشته باشد اما گرفتار مشکلات معیشتی شده اند. زیرا، نمی‌دانیم الان رزیدنتی شغل است، چرا گرفتار مشکلات معیشتی شده و اگر تحصیل می‌کند، نباید این مشکلات را داشته باشد.

دکتر فاضل ادامه داد: با توجه به تعرفه ناچیز و ابهام در آینده شغلی رزیدنت هاتداوم این مشکلات باعث خالی ماندن صندلی‌های رزیدنتی خواهد بود. به طوری که در چند رشته پزشکی اصلا ورودی نداریم و دست سیستم آموزشی، خالی خواهد ماند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای عالی نظام پزشکی، مصوبه‌ای پیرامون وضعیت رزیدنت‌ها داشتیم که از مشکلات آنها بکاهد.



Source link