چهار داستانی که درباره درباره رژیم کتوژنیک نمی‌دانستید

در حقیقت مصرف این کربوهیدراتهای با کیفیت بالا در طول فعالیتهای ورزشی، منافاتی با اصول شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402

رژیم کتوژنیک ندارد. علاوه بر انواع ماهیها گوشت بوقلمون و گوسفند و گوشت ارگانهایی مثل زبان و جگر را نیز در رژیم کتو می توانید مصرف کنید. انواع رژیم کتوژنیک کدامند؟ رژیم کتو با پروتئین بالا: این نوع رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، اما مقدار پروتئین بیشتری دارد. این رژیم که توسط متخصصان تغذیه آیدان گوگینز و گلن ماتن ایجاد شده است، بر روی غذاهای سرشار از سیرتوئین، گروهی از پروتئینهای موجود در بدن که متابولیسم را تنظیم میکنند، تمرکز دارد. زمانی که بدن در این وضعیت متابولیسمی قرار می گیرد، بدن به طرز عجیبی در سوزاندن چربی برای انرژی کارآمد می شود. به همین دلیل معمولاً توصیه نمی شود. متاسفانه هموطنان عزیز ایرانی به دلایل زیادی همچون تحریم های خرید اینترنتی و در برخی موارد عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی، نمی توانند به راحتی به منابع علمی و به روز در زمینه رژیم های کارآمد لاغری دسترسی داشته باشند و همین موضوع سبب شده تا کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام برای بسیاری از ما به یک رویای دور و تقریبا دست نیافتنی تبدیل شود. سریعترین راه برای رسیدن به مرحله کتوز روزه گرفتن است اما هیچ کس نمی تواند به طور مداوم روزه بگیرد.

رازهایی که والدینتان درباره کتوژنیک و دیابت به شما نگفته اند

کتوژنیک و دیابت در دهه گذشته، دهها مطالعه و چند متاآنالیز (مطالعاتی که نتایج سایر مطالعات را تجزیه و تحلیل میکنند) با بیش از 900000 نفر شرکت کننده از تقریباً 100 مجموعه داده مختلف نتیجه گیری مشابهی را نشان داده اند: خوردن چربیهای اشباع نشده و غیر اشباع هیچ تاثیر کوتاه مدت یا بلند مدتی بر افزایش خطرات بیماریهای قلبی ندارد. افرادی که مشکلات کیسه صفرا یا لوزالمعده دارند: هضم چربی برای بدن سخت تر از سایر درشت مغذی ها است ، بنابراین ممکن است برای کسانی که مبتلا به کیسه صفرا یا بیماری پانکراس هستند ، مشکل زا باشد. این اغلب به عنوان آنفولانزا کتو شناخته می شود و معمولا ظرف چند روز تمام می شود. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. مصرف کل کربوهیدرات خود را به 35 گرم یا کمتر در روز محدود کنید. شلغم نیز به عنوان جایگزین سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات در این رژیم کاربرد فراوانی دارد. هر تخم مرغ نیز کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات دارد و شامل ۶ گرم پروتئین است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا رژیم کتوژنیک بر رژیم غذایی کم چربی برتری دارد؛ از جمله این دلایل می توان به افزایش میزان دریافت پروتئین که مزایای بیشماری دارد اشاره کرد.

این نوع از رژیم شباهت بسیار

زیادی به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد اما پروتئین بیشتری را شامل می شود. دانستیم که پایه اصلی این رژیم مصرف زیاد چربی، پروتئین نرمال و کربوهیدرات کم است. به سادگی به صورت یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا با کربوهیدرات محدود شناخته می شود. به طوری که افراد مجازند تنها ۱۲ گرم یا کمتر از کربوهیدراتها را در طول روز مصرف کنند. فرآیند کتوز میتواند به کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت بدن نسبت به انسولین نقش داشته باشد. علاوه بر این پیاده روی در رژیم کتوژنیک از استپ وزنی جلوگیری می کند و باعث تنظیم سطح قند خون می شود در نتیجه بهتر است در کنار رژیم کتوژنیک روزانه حداقل یک ساعت پیاده روی اصولی داشته باشید. بسته به شرایط بدنی شما و صلاحدید پزشک متخصص، ممکن است هر یک از انواع رژیم کتوژنیک برای شما تجویز شود. با این حال، در اینجا لیستی از انواع رژیم های غذایی محبوب آورده شده است. اما هدف متخصصی که رژیم کتوژنیک را پیشنهاد میکند، بازگرداندن رژیم غذایی آزمودنی به تعادل غذایی متعادلتر است، که احتمالاً قبلاً نامتعادل بود.

ممکن است بدین دلیل باشد که کتون ها اثر ” پروتئینی ” دارند و بنابراین مصرف پروتئین به مقدار زیاد لازم نیست. در این نوع از انواع رژیم کتو همانطور که از اسمش پیداست، مقدار پروتئین سالم موجود در سبد غذایی شما نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد افزایش پیدا میکند. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع بسیاری از سرطان ها به کار رفته و می تواند رشد تومور های سرطانی را کند تر کند. این نوع از انواع رژیم کتو بیشتر در مواردی که فرد تحت درمان پزشکی قرار دارد، استفاده میشود. رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع عاملی موثر است. بنابراین اگر به عنوان یک فرد عادی که به ورزشهای سخت و پرفشار مشغول نیستید، از رژیم کتوژنیک استاندارد بهره میبرید، همین عادت را حفظ کنید. همچنین شاید تا مدتی فرد انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی اش نداشته باشد یا عملکردش در حین انجام تمرینات ورزشی کاهش پیدا کند. این موضوع به بهبود عملکرد ورزشی این ورزشکاران کمک میکند.

خرید کیک کتوژنیک

زیرا ورزشکاران در طول تمرینات ورزشی پرفشار، این کربوهیدرات اضافی را به طور کامل میسوزانند. از آنجایی که در این نوع رژیم، چربی کمتری بکار میرود، میزان بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن افزود و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. در نتیجه در طولانی مدت بدن سطح قند خون را پین نگاه می دارد و این می تواند به کنترل دیابت منجر شود. برخی تحقیقات نشاندهنده این است که رژیمهای کمکربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک، به مدیریت سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک میکند. این کتاب یک راهنمای کامل و قدم به قدم برای اجرای درست رژیم کتوژنیک است و تا کنون میلیون ها نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفته است. این موسسه تاکنون به بیش از 5 میلیون نفر در سه سال اخیر کمک کرده است تا از طریق اجرای رژیم کتوژنیک، سیستم غذایی خود و در نتیجه سلامتی و تناسب اندام خود را دچار تحول اساسی نمایند. وقتی نان را از رژیم غذایی حذف میکنید، نباید تکه ای از آن را بخورید.

طرز تهیه نان اوپسی: وقتی به نان فکر می کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند نانی است که از آرد گندم تهیه می شود. مقداری آووکادو، پنیر، ژامبون یا تخممرغ هم به غذا اضافه کنید. کاهش پوند هر دو ضرب و شتم وفاداری وزن، برای تعدادی از روز رژیم غذایی اساساً مبتنی بر تخممرغ داشته باشید. انواع مختلفی از رژیم کتوژنیک وجود دارد که کتوژنیک استاندارد بیش از دیگر موارد رژیم های غذایی مورد تحقیق قرار گرفته و توصیه شده است. مهمتر از همه اینکه هر غذایی که کربوهیدرات زیادی دارد را باید فراموش کنید. مدت زیادی است که رژیم لوکرب جز رژیم های غذایی محبوب هستند. در حالی که در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کمتری می خورید ، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. پروتئین های بدون چربی مانند ماهی، مرغ و گوشت گاو که با علف تغذیه می شود را می توان به عنوان منبع پروتئین در این رژیم گنجاند. سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. چند سال پیش، وگانها فقط لوبیا، حبوبات، غلات، ماکارونی بدون تخم مرغ، میوهها و سبزیجات میخوردند. C᠎ontent has ​be᠎en g​ener​ated  with GSA C᠎onte᠎nt Gener ator Dem​oversion.

از مصرف این خوراکی ها به طور کامل پرهیز کنید: غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده.1) تمام غلات، (گندم، گندم سیاه یا چاودار، جو، ذرت، جو، ارزن، بلغور، ذرت خوشهای یا سورگوم، برنج، گندم سیاه، دانههای جوانه زده، دانههای کوینوآ و سیب زمینی سفید. آجیل یک غذای سالم است و سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم هستند. کل غذای تهیه شده معادل ۴ سروینگ هستش که توی هر سروینگ (وعده) این ناهار کتوژنیک، ۱ گرم (۱%) کربوهیدرات خالص، ۲۸ گرم (۶۱%) چربی و ۳۹ گرم (۳۹%) پروتئین وجود داره. رژیم غذایی لوکرب معمولی دارای کربوهیدرات پایین تر و از نظر پروتئین غنی تر از یک رژیم غذایی معمولی است. اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید. از سالها قبل باور بر این بوده که کره و خامه به دلیل اینکه حاوی چربی اشباع شده بالایی هستند، باعث بیماری قلبی شده یا در بروز آن نقش دارند. از این طریق بدن شما قبل از حذف کامل کربوهیدراتها، یاد میگیرد که بیشتر از چربیها استفاده کند. عنوان رژیم کاهش وزن ایده آل برای افراد دارای اضافه وزن مفرط یاد می­کنند. در اینجا بهتر است مقداری آب جوش را به غذا اضافه کنیم تا غذا به خوبی جا بیفتد.

سپس ادویه دلخواه، از قبیل

نمک و زردچوبه را به آن اضافه کرده و بعد سبزی قورمه را به آن اضافه کنید. پس از ۲ تا ۳ ماه میتوانید در موقعیتهای خاص کربوهیدرات مصرف کنید، ولی دوباره باید به رژیمتان برگردید. ماهی های سالمون، قزل آلا، ماکرل، ساردین و تن در هر ۱۱۵ گرم کربوهیدرات ندارند. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. علاوه بر این احساس سیری بخشی از راه حل است که به شما کمک می کند کالری کمتری دریافت کنید. به طور کلی، اگر قصد دارید از رژیم کتوژنیک پیروی کنید، باید کمتر از 10 درصد از کل کالری خود را از کربوهیدرات ها در روز دریافت کنید. بدن به طور معمول از گلوکز برای دریافت انرژی استفاده می نماید. به علاوه آجیل فیبر بالایی نیز دارد و به همین دلیل احساس سیری بیشتری ایجاد می­کند. درباره رژیم کتوژنیک اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد ، اما به نظر می رسد این رژیم برای بسیاری از افراد بی خطر است . 50-100 گرم: این محدوده برای کاهش وزن آهسته و پایدار یا حفظ وزن در نظر گرفته شده است.

با مطالعه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته پیرامون رژیم کتوژنیک ، به نظر می رسد که ما تنها به درکی سطحی از نقش های درمانی رژیم کتوژنیک دست پیدا کرده ایم. اگر در حال حاضر از رژیم کتوژنیک استفاده میکنید و به آن عادت کردهاید، بهتر است تغییری در رژیم خود ایجاد نکنید. رژیم کتو به ویژه برای از بین بردن چربی های اضافی بدن ، کاهش احساس گرسنگی و بهبود دیابت نوع ۲ یا سندرم متابولیک بسیار مفید است. با این حال برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که رسیدن به این وضعیت یک هفته یا بیشتر طول می کشد. فیبر چسبناک ژلی را تشکیل می دهد که حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش شما کند می کند و به کاهش کمک می­کند. زیر 50 گرم: این محدوده به سمت كاهش سریع وزن حرکت می کند. این نوع از رژیم کتوژنیک، متداول ترین نوع از انواع رژیم کتو به شمار میرود.

دیدگاهتان را بنویسید