چرا همه چیزهایی که درباره برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد می دانید دروغ است

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه زمانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، به سادگی میتوانید به فعالیتهای فکر و جسمی شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 خود ادامه دهید. برخی از افراد با پیروی از رژیم غذایی به نام رژیم کتوژنیک یا کتو ، کتوز را تشویق می کنند. ممکن است در کتوز کامل نباشید یا از چربیها و کتون ها بهطور مؤثر استفاده نکنید. یا میتوانید از کدو و بادمجان پخته شده با آب گوجه فرنگی، به عنوان یک وعده کامل غذایی استفاده کنید. بیشترین منیزیوم در آجیل و دانه ها مانند پسته ،گردو و تخم کدو یافت میشود. تخم مرغ خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش میدهد؛ اما باید توجه داشته باشید مصرف زیاد زرده تخممرغ باعث بروز کبد چرب خواهد شد. اسفناج، بروکلی، گلکلم، کرفس و هویج از دسته سبزیجاتی هستند که کربوهیدرات کمی دارند؛ این دسته از محصولات حاوی آنتیاکسیدانهایی است که به محافظت در برابر خطر رادیکالهای آزاد موجود در محیط، میپردازد؛ به علاوه این سبزیجات از بروز بیماری و حمله قلبی جلوگیری میکند.

در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این بیماری کمک هم کند.پنیر همچنین حاوی CLA است که خود CLA با کاهش چربی بدن مرتبط است.همچنین خوردن منظم پنیر خود می تواند باعث کاهش عضله سوزی در اثر افزایش سن شود. همچنین حداقل در ابتدای کار، مهم است که تا سیر شوید غذا بخورید و از محدود کردن بیشازحد کالری خودداری کنید. به این منظور در وهلۀ اول باید سعی کنید که مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید. البته در مصرف وعدههای غذایی مختلف منطق را به یاد داشته باشید و سعی کنید از تمام گروههای غذایی استفاده کنید. سعی کنید آب با طعم طبیعی بنوشید یا آدامسهای بدون قند بجوید. روغن نارگیل یک چربی سوز عالی برای چربیهای دور شکم است؛ در یک مطالعه انجام شده مشخص شده است مردانی که روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مصرف میکردند، به طور متوسط 2.5 سانتی متر از سایز کمر خود را از دست دادهاند؛ بدون اینکه تغییر رژیم غذایی دیگری انجام دهند. این نسبت غالبا ۶۰% چربی، پروتئین %۳۵ و ۵% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند.

​Th is article w᠎as do ne with GSA Con᠎tent G en erat​or D᠎em oversi on.

رژیم کتوژنیک برای دیابت

نتایج یک مطالعه جالب در این زمینه بر روی 34 نفر که به مدت 8 هفته رژیم کتوژنیک را دنبال کردند نشان داد آنها 5 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کمچربی داشتند چربی از دست دادند. با این حال، هیچ مطالعهای به طور خاص بر روی رژیمهای غذایی کتو وگان متمرکز نشده است. از آنجایی که رژیم کتو وگان محدودتر از رژیمهای وگان معمولی است، بسیار مهم است که کسانی که از آن پیروی میکنند ویتامینها و مواد معدنی با کیفیت بالا را تکمیل کنند و وعدههای غذایی خود را طوری برنامهریزی کنند که یک رژیم غذایی مناسب را دنبال کنند. افرادی که از این نوع رژیم پیروی میکنند در کاهش وزن موفق هستند و کمتر دچار گرسنگی میشوند. بهتر است افرادی که دچار عادت های تغذیه نادرست یا پرخوری هستند پیش از استفاده از هر نوع رژیم غذایی با یک مربی شیوه زندگی یا یك مشاور حرفه ای در مورد علت ریشه ای این رفتار مشورت نمایند تا از تکرار این رفتار اجتناب ورزند و سپس به دنبال استفاده از رژیم های غذایی متناسب با این شرایط اقدام نمایند . البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید.

این رژیم از سال 1920 مورد استفاده

قرار گرفته و خوشبختانه به دلیل عمر طولانی این رژیم تمام جوانب آن از جمله عوارض و فواید آن توسط کارشناسان مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. کارشناسان توصیه میکنند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباعشده با بیماریهای قلبی، بیش از ۷ درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید. دلیل این امر آن است که، حیواناتی که چمن میخورند، دارای گوشتی با مقادیر بیشتر امگا 3، اسید لینولئیک و آنتیاکسیدانها نسبت به دیگر حیوانات هستند. متخصصان تغذیه این رژیم را به خاطر اساس دقیق و پژوهشی آن یکی از موثرترین رژیمهای غذایی میدانند. با توجه به محدودیتهای سخت این رژیم، حتما تحت نظر پزشک متخصص تغذیه از آن استفاده نمایید. در این رژیم باید از هر مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است اجتناب کرده و یا آن را به حداقل ممکن مثل مصرف روزانه 50 گرم برسانید. مرحله دوم “حمله” که برای داشتن اثرات لاغری باید حداقل ۱۴ روز طول بکشد، مربوط به مصرف توده چربی است، زیرا بدن با محرومیت از سوخت طبیعی خود، یعنی شکر، شروع به حمله به ذخایر میکند. کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوز در رژیم کتوژنیک معمولاً برای افراد سالم مناسب است. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است، مانند سایر رژیمهای سریع مثل رژیم شیر و خرما عوارضی هم داشته باشد. ᠎This data has ᠎be en do​ne by GSA Con tent  Generator DE MO .

شما بطور روزانه به مقدار مشخصی از پروتئین نیاز دارید؛ به طور کلی مردان بطور متوسط به 56-91 گرم در روز و زنان به 46-75 گرم در روز رژیم لاغری سریع کتوژنیک سریعترین رژیم کاهش وزن رژیم کتوژنیک pdf پروتئین نیاز دارند. بهعلاوه ادعا میشود رژیم کتوژنیک برخلاف رژیمهای سریع دیگر مثل رژیم کانادایی برای سلامتی مفید هم هست. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال عملکرد انسولین مشخص میشود. رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین و افزایش کتون ها که برای سلامت مفید هستند، شوند. هر دو رژیم اخیر، در بسیاری از مراکزی که ارائهدهندهٔ برنامههای رژیمی کلاسیک کتوژنیک هستند، عرضه میشود و در برخی مراکز، رژیم اصلی و عمدهٔ ارائهشونده به نوجوانان مبتلاست. همانطور که در بالا ذکر کردیم، رژیم کتوژنیک رژیمی است که دارای کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط کم و چربی زیادی است. برای اینکه بدانیم در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی مصرف کنیم باید بدانیم اساس رژیم کتوژنیک کروبوهیدرات کم، پروتئین متوسط و لیپید بالا است و به این منظور شما باید اطلاعات مواد غذایی مختلف را بررسی کنید و بدانید که هر غذا و هر مادۀ غذایی متشکل از چه موادی و چه درصدی از گروه مواد ذکرشده است.

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک توجه کنید که منظور ما به ازای هر پوند از وزن بدن نیست. بهتر است به منظور کاهش اثرات جانبی، روزانه ۳,۰۰۰ الی ۴,۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱,۰۰۰ میلیگرم پتاسیم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم مصرف کنید. اگر یک بار وزن خود را کاهش داده اید و در حالت نگهداری وزن هستید می توانید کمی هدف روزانه کربوهیدرات خود را افزایش دهید و به صورت گه گاهی از موز استفاده کنید. اگر شما نیز به دنبال کاهش وزن با یک روش کاربردی هستید حتماً تاکنون رژیمهای مختلفی را بررسی کردهاید و شاید بعضی از آنها را نیز انجام داده باشید، اما نتیجه دلخواه را برای شما نداشته است. اگر طرفدار آووکادو هستید پیشنهاد میکنیم گوشت نصف یک آووکادو را خرد کنید و به سالسا اضافه کنید. ناهار: کاسه استیک با برنج، گلکلم، پنیر، سبزیجات، آووکادو و سالسا. ناهار: سالاد سبزیجات و توفو همراه با سس آووکادو. رژیم کتوژنیک برای بسیاری از افراد که از سلامت عمومی متناسبی برخوردار هستند خطر و عوارض خاصی را به همراه ندارد. یک رژیم غذایی کتوژنیک راهی اثربخش برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر در بیماری هاست. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن و حتی بهبود برخی بیماریها مفید باشد.

رژیم کتوژنیک و پریود

بهعلاوه افزایش کتون ها در بدن با این رژیم باعث بهبود عملکرد انسولین در بدن شده است. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند. شام: ماهی آزاد با مارچوبه که با کره آن را پختهاید. این رژیم شباهت بسیار زیادی به رژیم کربوهیدارات دارد و در آن مصرف کربوهیدرات به 20 تا 80 گرم در روز (بستگی به توده بدنی هر فرد) برمیگردد و مصرف انواع چربیهای موثر برای حفظ انرژی بدن جایگزین میشود. به این عوارض معمولاً آنفولانزای کتو گفته میشود که علائم آنفولانزای کتو شامل اسهال، یبوست و استفراغ میباشد. عارضه رایج دیگر این رژیم، آنفولانزای کتو است که در واقع به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو آغاز میشود. شام: چند تکه گوشت قرمز با لوبیاسبز سرخشده در روغن زیتون. علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان چاق در کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. چرا خوردن چربی به چربی سوزی کمک می کند؟ چرا در رژیم کتوژنیک احساس خستگی و ضعف داریم ؟

علاوه بر این، تخم مرغ باعث افزایش ایجاد هورمونهایی میشود که باعث افزایش احساس سیری و قند خون پایدار می شوند؛ این اتفاق باعث میشود در طول روز احساس نیازی کمتری به مواد غذایی داشته باشید و در طول 24 ساعت کالری کمتری مصرف کنید. 5. اگر دائماً خسته یا احساس ضعف داشته باشم چه میشود؟ معمولا رژیم غذایی کتوژنیک به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. حتی توصیه میشود اگر میتوانید آن را به صفر برسانید؛ بنابراین باز هم رژیم متعادل نیست که بتوانید همیشه آن را دنبال کنید اما بخصوص برای افرادی که نمیتوانند کالری مصرفی را کنترل نمایند و از طرفی هم میخواهند در عرض مدت کوتاهی یعنی 3 الی 4 ماه به وزن ایده آل برسند بسیار مناسب است. پیشگیری و کنترل دیابت: نکته دیگر این است که این خوراکی با وجود کربوهیدرات بسیار کم، میتواند به کنترل قند خون افراد دیابتی کمک نماید. در اصل در رژیم کتوژنیک، مصرف نشاسته و قندها به میزان زیادی کاهش پیدا کرده و جای خود را برای حفظ انرژی در فرد به روغنهای مفید و دیگر گروههای غذایی خواهد داد. مصرف نکردن کربوهیدرات در یک مدت زمان طولانی بسیار چالش برانگیز و سخت به نظر میآید؛ اما نگران نباشید وجود تمام گروههای غذایی دیگر در این رژیم غذایی لاغری، برای سلامت شما رعایت شده است.

بهمنظور رفع این نقیصه، پژوهشهای امروزی از روش «مطالعهٔ همگروهی آیندهنگر» استفاده میکنند که در آن تمام بیماران قبل از شروع پژوهش، انتخاب میشوند و تا انتهای پژوهش دنبال میشوند. آشپزی کتوژنیک سیکلیس یا دوره ای: در این آشپزی کربوهیدارت دوره ای استفاده می شود و در هردوره میزان آن متفاوت است. دیگه وقتش رسیده که دلی از غذای دریایی بعد از یک آشپزی کتوژنیک در بیارین. بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ های غذا، برنامه ها و کتاب های آشپزی نیز دستور العمل ها و ایده های غذایی مناسب کتو را ارائه می دهند که می توانید از آن ها برای ایجاد منوی سفارشی خود استفاده کنید. در صورت تمایل روی آن دانه کنجد بپاشید. گوشت و مرغ تازه حاوی کربوهیدرات نیستند اما این دو ماده اصلی سرشار از ویتامینهای گروه B مواد معدنی از جمله: پتاسیم، سلنیوم و روی هستند. این مواد غذایی در عین حال تقریباً فاقد کربوهیدرات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید