وزیر بهداشت: مافیای دارویی همه جای دنیا وجود دارد


وزیر بهداشت گفت: مافیای دارویی در تمام دنیا وجود دارد و به دلیل سودهای کلان دست از القای درمان دارویی بر نمی دارند اما در دنیا اقدامات بسیاری در حال انجام است که در درمان از دارو کمتر استفاده شود.

به گزارش به نقل از ایلنا، بهرام عین الهی، در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی افزود: بزرگترین تجارت دنیا بعد از نفت، دارو است و کارتل های دارویی این فرهنگ را در مردم ایجاد می کنند که تنها راه سلامت مردم دارو است اما راههای دیگری هم وجود دارد به عنوان مثال در حوزه چشم پزشکی سالهاست از سلول های بنیادی استفاده می کنیم.

وی گفت: برای اینکه سلامت ایجاد شود راهکارهای مختلفی در دنیا مطرح می شود اما آیا این راهکارها در درمان موفق بوده و توانسته سلامت را به طور کامل ایجاد کند. در طول تاریخ اقدامات بسیاری صورت گرفته اما هنوز به قله نرسیده ایم هنوز انواع و اقسام بیماری ها وجود دارد که با علم امروز راهکاری برای آن پیدا نشده است. امروزه علم  مبتنی شده بر تشخیص و درمان دارویی.

وی با اشاره به پیشگیری از بیماری‌ها گفت: مهمترین مسئله پیشگیری است. در طب راههای خوبی برای آن نمی بینیم. بحث سبک زندگی مطرح می شود اما هر چه می گذرد سبک زندگی ما بدتر می شود. باید تمام سرمایه خودمان را در سبک زندگی ببریم.

عین اللهی با اشاره به بخش دانش آموزی در جشنواره طب ایرانی گفت: به آقای نوری، وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد می دهم زنگ سلامت و کتاب -درسی سلامت با ارتقای سواد آموزی سلامت را در مدارس راه اندازی کنند. تمام وزارت بهداشت آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستند.

عین‌اللهی: موفق‌ترین شبکه بهداشت دنیا را داریم

وزیر بهداشت گفت: خودمان روش های نادرست را به کودکان می آموزیم برای آنها چیپس و پفک می‌خریم. اما از نکات مهم طب ایرانی توجه به تغذیه و پیشگیری از بیماری هاست.

عین اللهی گفت: دشمن همیشه تلاش می کند هویت ما را نشانه بگیرد و آن را از بین ببرد. نقطه کلیدی چه در آموزش و پرورش و چه در وزارت بهداشت هویت است. طب ایرانی به ما هویت قوی می دهد و نشان می‌دهد آن زمان که اروپا چیزی نداشت ما طب قوی داشتیم.

وی افزود: امروز توانسته ایم طب ایرانی را بکی از مراتب طب دنیا قرار دهیم. طب ایرانی در دنیا شناخته می شود و سازمان بهداشت جهانی رتبه چهارم را برای طب ایرانی پذیرفته است. همچنین در این مدت با راه اندازی دو رشته مرتبط در رابطه با طب ایرانی موافقت شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: موفق ترین شبکه بهداشت را در دنیا داریم. طب ایرانی باید در این شبکه حضور داشته باشد که البته در ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید