شکایت از انجمن حامی تجهیزات پزشکی مرآت در دادگاه رد شد


شکایت از انجمن حامی تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت در دادگاه رد و قرار منع تعقیب صادر شد.

به گزارش ، در پی شکایت یک انجمن صنفی از انجمن حامی تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت به اتهام غصب عنوان، جعل اینترنتی و نشر اکاذیب و افترا، دادگاه با صدور قرار منع تعقیب، شکایت شاکی پرونده را رد کرد.

دکتر علیرضا چیذری عضو انجمن تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت که در پرونده این شکایت طرف شکایت بود گفت: شاکی پرونده با اتهام غصب عنوان، تهمت و افترا از انجمن تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت شکایت کرد که در دادگاه اول حکم منع تعقیب صادر شد. در دادگاه تجدید نظر نیز قاضی حکم قطعی را مبنی بر وارد نبودن شکایت شاکی پرونده صادر کرد و به این ترتیب حقانیت انجمن مرآت به اثبات رسید.

دکتر چیذری ادامه داد: انجمن تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت یک تشکل فراگیر در بخش خصوصی است که مهمترین اولویت آن پیگیری مطالبات فعالان و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی و دارو و جلوگیری از کمبود در زنجیره تامین سلامت برای حفظ سلامت مردم و منافع اعضای این انجمن است.

وی گفت: انجمن حامی تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت هم اکنون با 628 عضو بزرگترین و پرعضوترین تشکل بخش خصوصی در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی در کشور است که مطالبات فعالان این حوزه را از دستگاههای دولتی مسئول پیگیری می‌کند.

انجمن تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت هفته گذشته با هشدار نسبت به خطر کمبود تجهیزات پزشکی و دارو به علت تامین نشدن به موقع ارز از سوی بانک مرکزی اعلام کرد که در صورت بی توجهی بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مورد نیاز تامین کنندگان این اقلام از بانک مرکزی به مراجع قانونی شکایت می‌کند.

چیذری عضو انجمن تجهیزات پزشکی و دارویی مرآت یکسال پیش نیز در پی بی توجهی گمرک به ترخیص تجهیزات پزشکی نسبت به رسوب تجهیزات پزشکی در انبارهای گمرک هشدار داده و گفته بود: با وجود هشدارهای مکرر فعالان حوزه سلامت، مسئولان حوزه اقتصادی دولت در تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی سنگ اندازی می‌کنند.

وی افزود: حجم انبوهی از تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران به علت بی توجهی و بی تدبیری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در انبارهای گمرک مانده و خاک می‌خورد.

پیش از آن نیز در سال 1401 و در پی رسوایی واردات بیش از 4 هزار یونیت دندانپزشکی، این عضو انجمن مرآت با انتقاد از وزارت بهداشت به علت بی تدبیری در صدور مجوز واردات یونیت های دندانپزشکی با وجود  تولید داخل این محصول گفته بود: متاسفانه با واردات بی حد و حصر و مخفیانه یونیت های دندانپزشکی، امکانات تولید داخل کشور را فلج کرده‌اند.

وی افزود: از زمانی که متوجه مساله تأسف بار واردات یونیت های دندانپزشکی شدیم، مکاتبات متعددی را با مسئولان ذی ربط و هچمنین قوه مقننه و سازمان بازرسی انجام دادیم اما بسیار تاثربرانگیز است که با وجود همه پیگیری ها و اذعان مسئولان به این تخلف بقیه یونیت های دندانپزشکی خارجی نیز ترخیص شد.

چیذری گفت: وقتی سیاستگذار، مجری، خریدار و مصرف کننده یکی باشد تعارض منافع  و موازی کاری ایجاد می شود و بسیار جالب است که وارد کننده، تعدادی از یونیت های وارد شده را به وزارت بهداشت هبه کرده است.



Source link