تعرفه خدمات پرستاری در مناطق محروم تا 2 برابر افزایش می‌یابد


معاون پرستاری وزیر بهداشت اعلام کرد: تعرفه ترجیحی برای خدمات پرستاری در مناطق محروم تصویب شد و بر اساس مصوبه دولت تعرفه های خدمات پرستاری در مناطق مرزی و کم برخوردار 1.5 تا دو برابر افزایش می یابد.

به گزارش ، دکتر عباس عبادی افزود: بر اساس مصوبه دولت همچنین 50 درصد به ضریب ریالی تعرفه خدمات کارشناسان پروانه دار و گروه پرستاران اضافه شد و مبلغ ضریب کا از 20 هزار و 100 تومان در سال 1402 به 30 هزار و 200 افزایش پیدا کرد. همچنین ضریب ارزش نسبی خدمات پرستاری نیز 15 درصد نسبت به سال گذشته رشد یافت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه حمایت مادی و معنوی از حقوق پرستاران خبر داد و گفت: بسته ماندگاری پرستاران نیز در حال تدوین نهایی است.

وی گفت: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران در حال تدوین است که حاکی از عزم دولت برای ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و بهبود زندگی و معیشتی پرستاران است.

وی افزود: در راستای رفع چالش‌های پیش روی پرستاران، «بسته ماندگاری پرستاران» شامل درخواست‌های رفاهی، معیشتی و تحصیلی پرستاران است که در وزارت بهداشت نهایی شده و به زودی اجرا می شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اضافه کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد. مسیر پویایی و رفع اشکالات این قانون باز است و برای اصلاح و بهبود مستمر این قانون آمادگی داریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم پیگیری مطالبات از طریق مجاری قانونی و مدنی، از پرستاران خواست تا با ارائه نقدهای علمی و سازنده، به ارتقای فرآیندها و رفع چالش‌ها کمک کنند.



Source link