شش چیزهایی که می‌توانید از راهبان بودایی درباره کتوژنیک رژیم یاد بگیرید

آمینواسید کتوژنیک (انگلیسی: Ketogenic amino acid) آمینواسیدی است که میتواند مستقیماً به استیل-کوآ تجزیه شود که پیشمادهٔ اجسام کتونی و میلین است، بهویژه در ابتدای کودکی، هنگامی که مغز در حال رشد، به میزان بالایی میلین نیاز اکنون درباره عوارض رژیم لاغری سریع مناسب چه کاری آیا می‌توانید انجام دهید دارد. هرچند کره بادام زمینی چربی بالایی دارد اما دریافت کالری از سه روز مصرف کره بادام زمینی 1200 میباشد. یک رژیم کتوژنیک ممکن است از یک حداقل 2 الی 3 هقته تا 6 الی 12 ماه پیگیری شود. رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در سراسر جهان است که برای لاغری سریع و بهبود سلامت جسمی مورد استفاده قرار می گیرد. This post h​as be en wri᠎tt en wi th the ᠎help of  GS᠎A Co᠎nt᠎en​t ​Gene ra tor DEMO​.

نمونه رژیم کتوژنیک 216

رژیم کتوژنیک و ورزش با کاهش محرومیتهای زمان جنگ و رونق کشورهای صنعتی، رژیم غذایی تغییر کرد و تمرکز تغذیه نیز تغییر کرد – از بیماریهای ناشی از کمبود تا مشکلات افراطی، چیزی که یودکین آن را «بیماریهای تمدن» نامید. متخصصین تغذیه معتقدند، موادی مثل کلسیم، ویتامین D، منیزیم و اسید فولیک در رژیمهای کتوژنیک بهندرت یافت میشوند. سایر علل اسهال در رژیم کتو شامل کمبود فیبر (فیبر با حجیم کردن مدفوع به دفع اسهال کمک می کند) و غذاهای فرآوری شده کم کربوهیدرات مانند شیک و میله هایی که ممکن است حاوی الکل قند باشند می باشد.

یکی دیگر از خوراکی هایی که سرشار از ویتامین و انواع مواد معدنی دیگر می باشد، کلم بروکلی است. برای درمان لاغری ناشی از بی اشتهایی در رابطه با کم خونی باید از دارو هایی که برای درمان کم خونی تجویز می شود، استفاده کرد. آقای دکتر کریس مور که یک متخصص تغذیه ورزشی است میگوید: کربوهیدرات مصرفی خود را از میان سبزیجات پر از فیبر انتخاب کنید. وقتی بهیکباره تصمیم به تغییرات گسترده در رژیم غذایی خود بگیرید، ممکن است نشانههای شدیدی را تجربه کنید.

رژیم کتوژنیک در شیردهی نی نی سایت

اگر تابهحال درباره رژیم کتوژنیک چیزی نشنیدهاید و دوست دارید یک کاهش وزن واقعی، بدون ضرر و مطمئن را تجربه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. اگر قصد دارید با این رژیم آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید. وعده شام در این رژیم شامل مرغ است که می تواند آبپز یا کبابی باشد، به همراه یک سیب زمینی کوچک ( آبپز یا کبابی) و یک بشقاب سالاد بدون چربی است.

متابولیسم و مقاومت بدنی: اگر متابولیسم بدن فرد بالا باشد و مقاومت بدن او در مقابل رژیم های قبلی کمتر بوده باشد، در رژیم کتوژنیک، وزن بیشتری را از دست می دهد و زودتر وزن کم می کند. بهترین رژیم غذایی برای لاغری باید در ابتدا میزان مصرف لبنیات کافی باشد، البته این لبنیات در رژیم غذایی برای لاغری باید از نوع کم چرب باشد، کلسیم در لبنیات مانع جذب زیاد چربی ها میشود. علاوه بر این، مصرف زیاد فیبر ممکن است از طریق پیوند با چربی، به کاهش جذب کالری کمک کند.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

تنها در این صورت است که از عوارض کاهش شدید قند خون به نام هیپوگلیسمی، در امان خواهید ماند. رژیم کتوژنیک که به اختصار کتو (Keto) نامیده میشود، دارای چربی زیاد (85-90٪ کل کالری)، پروتئین متوسط (6-8٪ کل کالری) و کربوهیدرات کم (2-4٪ کل کالری) است. وقتی بدن شما به این مرحله برسد، در اصطلاح، کتوز رخ داده است. خطر کلسترول LDL به اندازه و غلظت آن بستگی دارد که ثابت شده است در کتوژنیک سالم هستند.

خطر کلسترول LDL به اندازه و غلظت آن بستگی دارد که نشان داده شده که در کتوژنیک سالم هستند. اگر خودتان را خوب میشناسید و اطمینان دارید که پایبندی دائمی به این محدودیتها از دایره توانایی شما خارج است، احتمالاً کتوژنیک انتخاب مناسبی برایتان نیست. کورتنی تنها کارداشیان نیست که طرفدار سبک زندگی کم کربوهیدرات بوده است. در چنین مواقعی، چربی برای دریافت انرژی سووخت میشود و به کتون ها تبدیل میشود که همین مورد باعث فراهم شدن انرژی لازم برای مغز می گردد. بار بیماری، چه در کشورهای ثروتمند و چه در کشورهای فقیر، به سمت «بیماریهای غیرواگیر»، از جمله بیماریهای سندرم متابولیک مرتبط با قند، تغییر کردهاست.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

یعنی بدن عادت میکنه به جای قند، چربی بسوزونه. یعنی کلا اضافه وزن من از بین رفت . اگر دوست دارید که اضافه وزن خود را سریعاً از دست بدهید، رژیم کتوژنیک با کاهش اشتها این کار را انجام میدهد. این خوراکیها باعث میشود که از وضعیت کتوسیس خارج شوید. در برخی از افراد این مشکلات به شکل اسهال و در برخی به شکل یبوست، بروز پیدا میکند. در رژیم کتوژنیک، فرد مصرف کربوهیدرات را محدود میکند.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

همچنین اسید لوریک از ریشه مو محافظت میکند و موجب جلوگیری از شکستن مو میشود. در حال حاضر نیز یکی از محبوب ترین و تاثیرگذار ترین رژیم های موجود در دنیا همین کتوژنیک رژیم محسوب می شود که در آن بدن به دلیل افزایش چشمگیر چربی و کاهش میزان کربوهیدرات مصرفی در حالت کتوزیس قرار می گیرد. از طرفی دلیل توجه فراوان درمانگران به این رژیم لاغری، پاسخدهی بسیار سریع و کاهش وزن و سایز ناگهانی است که با این رژیم غذایی حاصل میشود.

تنها چیزی که واقعاً مشخص است، موفقیت در کاهش وزن و چربی است.

در قسمت بالا نحوهی عملکرد رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم. و سشوار کشیدن را به حداقل برسانید. افرادی که مبتلا به اعتیاد خودارضایی هستند می بایست حداقل 4 وعده ماهی در ماه مصرف نمایند تا عضلات آن ها افت نکرده و شادابی بافت های بدن شان نیز حفظ شود. البته این دو رژیم برای افرادی که به خوردن گوشت علاقه دارند، بسیار سخت است؛ اما رژیمهای گیاهی انعطافپذیرتری هم وجود دارند.

سوالی که این روزها از سوی زنانی که قصد بچهدار شدن دارند، مطرح شده این است که با توجه به اینکه اضافه وزن یا چاقی میتواند شانس بارداری شما را کاهش دهد، آیا رژیم کتو میتواند به آنها در این راه کمک کند؟ 3. بسیاری از وبسایتها، برنامهها و کتابهای آشپزی نیز دستور العملها و ایدههای غذایی مناسب کتوژنیک را ارائه میدهند که میتوانید از آنها برای ایجاد منوی سفارشی خود استفاده کنید. علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد.

رژیم کتوژنیک و کیسه صفرا

میگرنهای مزمن در میان ۱٫۴ تا ۲٫۲٪ از جمعیت رخ میدهد. کتون ها از تجزیه چربی ها به دست می آید و در بدن به عنوان سوخت استفاده می شود، این عمل زمانی رخ می دهد که سلول های مغز نیاز به گلوکز برای ادامه فعالیت خود داشته باشند، در این هنگام اگر ذخایر گلوکز یا قند در بدن به میزان محدودی وجود داشته باشد و چنان چه بعد از مصرف و اتمام گلوکز موجود، بدن نتواند از رژیم غذایی نشاسته و قند را دریافت کند اقدام به سوخت کتون می کند.

البته وعده های غذایی با توجه به فعالیت بدنی شما تعیین می شود و در صورتی که فعالیت بدنی شما بسیار کم است بهتر است از یک میان وعده غذایی استفاده نمایید. درد بهطور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش مییابد. بدن تمام ذخایر گلوکز خود را از دست میدهد، میزان کتون ناگهان افزایش مییابد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، وارد فاز کتوز میشوید. تستهای آمادهای برای اندازهگیری میزان کتون موجود در ادرار، وجود دارد. در گذشته زمانیکه زوجین تصمیم به فرزنددار شدن میگرفتند باید چندین ماه برای تعیین جنسیت فرزندشان صبر میکردند و همیشه دو اسم یکی دختر و دیگری پسر انتخاب میکردند اما این دورانهای خوش جای خود را به یک سوال ساده «دختر میخواهید یا پسر؟

از لحاظ تاریخی در دهه 1920 از این سبک تغذیه برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند. اصطلاح “غذاهای چربی سوز” ممکن است در مورد غذاهایی اطلاق شود که با تحریک متابولیسم، کاهش اشتها یا کاهش مصرف کلی غذا باعث کاهش چربی می شوند. برنامهای که در آن، میزان مصرف کربوهیدرات شخص، طبق فعالیتهای ورزشی او تعیین میشود. ناگفته نماند که این رژیم بهعنوان یک درمان جدید برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کندکردن رشد تومورها کمک کند.

رژیم کتوژنیک چیست

رژیمی که مصرف کربوهیدرات در آن محدود است و شما مجاز به مصرف چربی فراوان هستید. اگر مصرف کربوهیدرات هم محدود باشد شما دچار این مشکل خواهید شد. وقتی شما کربوهیدرات را تقریباً از برنامه غذایی خود حذف میکنید در واقع حجم عظیمی از کالری را کم کردهاید. مصرف این ماده برای مردان ۹۰۰ میلی گرم در روز و برای زنان 700 میلی گرم توصیه می شود. تحقیقات نشان داد که پیروان یک رژیم گیاهی کمچرب در روز 700 کالری کمتر مصرف کردهاند. بله. به هرحال بسیار مهم است که میزان مصرف کربوهیدرات خود را در ابتدای رژیم خیلی کاهش دهید.

بله. اگرچه در ابتدا بسیار مهم است که مقدار مصرف کربوهیدرات را به طرز چشمگیری کاهش دهید، اما بعد از گذشت ۲-۳ ماه میتوانید در برخی مواقع به سراغ کربوهیدراتها بروید. ممکن است این تغییرات آنقدر به آرامی انجام شود که اصلاً آنفولانزای کتو را تجربه نکنید. اگر اینگونه عمل کنید، تاثیرات منفی کمتری را تجربه خواهید کرد. درهرحال باید چربی اضافی موجود در بدن را از دست بدهید و نگذارید که چربیهای ناخوشانید تا زایمان بعدی یا بهطور مستمر در بدن شما جا خوش کنند. اگر شما جزء افرادی هستید که با خوردن کلم و سبزیجات این رژیم مشکلی ندارید میتوانید از این رژیم به عنوان راهکاری موقت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید