رژیم کتوژنیک رایگان And Love – چگونه آنها هستند همانند

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی

رژیم کتوژنیک استاندارد: که در آن از مقدار بسیار پایین قند (5 درصد)، چربی بالا (75 درصد) و مقدار پروتئین متوسط (20 درصد) استفاده میشود که متداولترین نوع شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402

رژیم کتوژنیک است. چرا در این رژیم مصرف بادمجان توصیه شده است؟ آیا این ادعا درست است؟ البته ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. این اغلب به سطح گلوکز خون بالاتر تبدیل می شود و با گذشت زمان می تواند منجر به دیابت شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. کربوهیدراتها معمولاً به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش مییابد تا به کتوز رسیده و حفظ شود ( یک فرآیند متابولیک که در آن بدن شما به جای گلوکز برای سوخت چربی میسوزاند. این مهم است که شما پروتئین بیش از حد نخورید، زیرا در بدن شما ممکن است بیش از حد به گلوکز تبدیل شود. یکی از بزرگترین تصورات غلط در بین عموم این است که کلسترول برای بدن بد است. ᠎Post has been c᠎reated ​with t he ᠎help of GSA  Co᠎ntent  Ge nerator  DEMO!

اما مسئله اصلی ما در مورد کارکرد این رژیم نیست.

فروش محصولات رژیم کتوژنیک به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که در جدول 2-1 به اختصار به آن اشاره خواهد شد. کربوهیدرات ها به طور کلی به کمتر از 50 – و گاهی اوقات به کمتر از 20-30 گرم – در روز محدود می شوند. به زبان ساده، رژیم کتوژنیک یک چالش در اجرای برنامهی غذایی است که در آن کربوهیدرات دریافتی بدن بین ۲۰ تا ۵۰ گرم است. این رژیم شامل کاهش مصرف شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. اما مسئله اصلی ما در مورد کارکرد این رژیم نیست. حالا این عدد را اگر در ۳ ضرب کنیم یعنی ۲۴۰۰ گرم هم آب در عضلات این بدنساز قرار دارد. یک برتری دیگر این تحقیق در اینجا بود که محققین خودشان غذای شرکت کنندهها را تامین میکردند. یکی دیگر از عوارض رژیم کتوژنیک برهم خوردن تعادل آب و مواد معدنی در بدن است. برای تامین مواد معدنی سعی کنید ۳۰۰۰-۴۰۰۰ میلی گرم سدیم، ۱۰۰۰ میلی گرم پتاسیم و ۳۰۰ میلی گرم منیزیم در روز مصرف کنید تا عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید. این رژیم غذایی بر اساس غذاهای سنتی کشورهای مدیترانه ای (در اوایل قرن بیستم) ساخته شده است.

پس اصلا جای تعجب نداره که توی این لیست قرارش دادیم. حالا دیگر به جای کربوهیدرات، شروع به چربی سوزی میکنید و از چربی های انباشته شده بدن به عنوان منبع سوخت استفاده میشود. کتوز یک وضعیت متابولیک است که در آن، بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. طبق تحقیقات در هر ۱۰۰ گرم بادمجان تنها ۵ الی ۶ گرم کربوهیدرات وجود دارد. مصرف بادمجان در رژیم کتوژنیک نه تنها باعث کاهش وزن و لاغری میشود، بلکه از عوارض این رژیم مانند ضعف، سرگیجه، تهوع، ریزش مو و… با این حال مصرف غذاهای پر پروتئین با کتون بالا می تواند به کاهش وزن عضلات کمک کند بویژه اگر وزنه بردار هستید. در واقع خوردن غذاهای پر چرب شواهدی را نشان میدهد که به طور کلی سلامت کبد شما را بهبود می بخشد. هنگام پیروی از رژیم غذایی، از غذاهای پر کربوهیدرات مانند میوههای خشک، کربوهیدراتهای تصفیه شده، سسهای شیرین و غذاهای رژیمی کم چرب خودداری کنید.

ورزش منظم، حتی متوسط، بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی، همیشه خوب است، اما حتی بیشتر از آن در طول رژیم کتوژنیک و این به میزان قابل توجهی سرعت کاهش وزن بدن شما را افزایش میدهد و تولید اجسام کتون را تحت تأثیر قرار میدهد، و اجازه میدهد تا بدن شما در کتوز شدیدتر قرار گیرد. از آنجایی که مصرفِ هرگونه مادهٔ غذایی خارج از این برنامه، میتواند تعادل لازم برای کارکرد صحیح آن را مختل کند، بسیاری از افراد، مقررات و انضباط لازم برای اجرا و ادامهاش را ناخوشایند و دشوار مییابند. همانطور که از نام آن پیداست، رژیم غذایی مدیترانهای از عادات غذایی افرادی که در نزدیکی دریای مدیترانه زندگی میکنند؛ الهام گرفته شده است. بنابراین، اگر تصمیم به شروع رژیم کتوژنیک دارید، با یک پزشک یا مشاور تغذیه مشورت کنید و سعی کنید به سمت رژیم کتوژنیک رایگان و موارد این چنینی در فضای اینترنت نروید؛ چرا که این گونه رژیم ها متناسب با سیستم بدنی و شرایط سلامتی شما طراحی نشده اند و ممکن است نتیجه عکس بگیرید و یا حتی عوارض خطرناکی را تجربه کنید. رژیم غذایی کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم غذایی شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات زیاد است، مانند رعایت پنجروز رژیم کتوژنیک و پسازآن دو روز رژیم کربوهیدرات زیاد.

کتوژنیک یا گیاهخواری

پنیر سرشار از چربی اشباع شده است، اما نشان داده نشده است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. اگرچه زرده تخممرغ سرشار از کلسترول است، اما مصرف آن سطح کلسترول خون را در بیشتر افراد افزایش نمیدهد. در این میان قطعا نام رژیم کتوژنیک به چشمتان خورده است. اما در رابطه با کاهش وزن همه چیز به این روشنی نیست! از طرفی انسولین باعث افزایش شرایط آنابولیک (عضله سازی) در بدن میشود و جلوی شکسته شدن پروتئین در بدن گرفته میشود. احتمالاً شما میدانید که رژیم کتو ممکن است به کاهش وزن و یا بسیاری از فواید سلامتی دیگر منجر شود، اما ممکن است این امر باعث نامنظم شدن چرخه پریود یا متوقف شدن آن شود. رژیمدهندگان معتقد هستند که با این برنامه میتوانند به هدفشان یعنی کاهش وزن و چربی سوزی برسند. این رژیم حساب شده تر و برپایه علمی، از طریق یک فرایند باعث کاهش وزن سریع در شما میشود. مصرف برخی حبوبات تامین کننده مواد مغذی و فیبر و کربوهیدرات های پیچیده در این رژیم محدود می شوند. چگونه دوره ی پریود را در رژیم کتو به حالت نرمال برگردانیم؟ وقتی بدن در این حالت قرار می گیرد چربی را برای دریافت انرژی می سوزاند و چربی ها در کبد به کتون ها تبدیل می شود که انرژی را برای مغز فراهم می کند.

محققان متغیرهای مختلفی را مورد بررسی قرار دادند شامل: چربی سوزی، حساسیت به انسولین، سطح چربی خون، التهاب و سطح انرژی و نرخ سوخت و ساز در حالت استراحت. دلیلش خیلی واضح است سری به یخچال بزنید اگر قرار باشد کربوهیدرات نخورید تقریباً تنها گزینه در دسترس شما برای سیر کردن شکم، پروتئینها هستند! در این خوراکی همانطور که گفته شد، نشاسته تقریبا وجود ندارد. طبیعی است برای رسیدن به پاسخ پرسشهای مطرح شده و اطلاع از نقش بادمجان در رژیم کتوژنیک، ابتدا به دقت با این رژیم لاغری آشنا شوید. این ارقام بسته به تنوع و اندازه میتواند از حدود 5 گرم کربوهیدرات خالص تا تقریباً 17 گرم در هر خرما متغیر است. این فرایند توسط پروتئینها و هورمونهای بدن تنظیم میشود. هنگامی که بدن شما چربی های ذخیره شده خود را می سوزاند، می تواند برای کلیه های شما سخت باشد. این یک مزیت مهم برای در نظر گرفتن ارتباط بین وزن و دیابت نوع 2 است. در نتیجه بخش عمدهای از این کربوهیدرات راهی کبد میشود و در آنجا تبدیل به چربی خواهد شد! مطالعات علمی که بر رژیم کِتون انجام شده، نشان میدهند که میزان کاهش توده عضلانی افراد در این رژیم در مقایسه با سایر رژیمها اندک و ناچیز است.

او می گوید: “اولین کاری که من انجام میدهم این است که وزن خود را کمی افزایش دهم و ببینم آیا اینکار موثر است؟ وزن شاد” دارند. او اعتراف میکند که این مسئله منحصر به فرد است و می تواند کمی آزمایش و خطا را دربر بگیرد. حالا که نحوه عملکرد رژیم کتوژنیک را شرح دادیم، پاسخ دادن به این پرسش بسیار ساده تر است. برای اینکه بتوانید شروع به چربی سوزی کنید، باید در مواد غذایی و خوراکی های مصرفی خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. رژیم غذایی کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات، با چربی و پروتئین نسبتا بالاست که در برخی موارد فایده خیلی زیادی دارد و با کاهش سطح گرسنگی موجب لاغری شما خواهد شد؛ اما تأثیر کتوژنیک بر عملکرد ورزشی، مورد بحث است و اختلاف نظرهایی در این رابطه وجود دارد. نکته جالب: بله بعضی بدنسازهای حرفهای رژیم کتو میگیرند و کربوهیدرات هم کم مصرف میکنند اما این دوستان از داروهای بدنسازی استفاده میکنند تا با اثرات منفی این رژیم مقابله کنند. این اثرات منفی با این واقعیت افزایش مییابد که کسانی که به دنبال کاهش وزن سریع از طریق رژیم کتوژنیک هستند معمولاً آن را با ورزش ترکیب میکنند. بادمجان فاقد نشاسته است و این ویژگی برای رژیم کتوژنیک فوق العاده است.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

در انتهای ۶ هفته مطالعه هر دو گروه تقریباً به یک اندازه وزن از دست دادند (۶.۳ کیلوگرم برای کتوژنیک و ۷.۲ کیلوگرم برای غیر کتوژنیک). 5. در نهایت آن را صاف می کنیم. اگر از تاثیرگذاری آن ها در روند رژیم کتوژنیک خود مطمئن نیستید ، می توانید تست های لازم را انجام دهید. خوردن میان وعده در رژیم کتو نوعی تقلب محسوب میشود. رژیم کتو به درد چه کسانی میخورد؟ رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها باعث لاغری و کاهش وزن میشود، بلکه بهترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم به شمار می رود. بنابراین عدم استفاده از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات در این رژیم می تواند خطرات جبران ناپذیری برای آن ها به همراه داشته باشد. از استاد با کمالات و شایسته؛ جناب آقای دکتر کوروش سایه میری که در کمال سعه صدر، با حسن خلق و فروتنی، از هیچ کمکی در این عرصه بر من دریغ ننمودند و زحمت راهنمایی این طرح را بر عهده گرفتند و همچنین جناب آقای دکتر پرویز کریمی که مشاور من در این طرح بودند کمال تشکر و قدردانی را دارم. در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی بخوریم؟

در رژیم غذایی کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟ کتون ماده شیمیایی است که در کبدمان ساخته میشوند. در این فرایند اسیدهای کتون برای تامین انرژی تولید میشوند. برای بررسی این موضوع به تحقیق مهمی که سال ۲۰۰۶ صورت گرفته اشاره خواهم کرد. قبل از شروع صحبت در مورد دستورهای غذایی و توضیحات مربوط به این مقاله، لازمه یک سری اطلاعات در مورد رژیم کتوژنیک رو به صورت خلاصه توضیح بدم. البته این اتفاق شاید در بیان ساده باشد، اما به سادگی اتفاق نمیافتد. در سمت راست هر جدول یک ستون است که وزن را نشان می دهد و در خط افی پایین نیز سن کودک از ۲ تا ۲۰ مشخص است. اما آیا خوردن بادمجان باعث کاهش وزن میشود؟ پنیر سرشار از چربیهای اشباع است اما طبق تحقیقات نقشی در افزایش بیماریهای قلبی ندارد و حتی برخی تحقیقات ثابت کردهاند که پنیر ممکن است احتمال این بیماریها را نیز کاهش دهد. اما به هر حال با این راهکار می شود از افت قدرت و بازدهی عضلانی طی چند هفته اول رژیم کتوژنیک جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید