درمان هر بیمار سوختگی 400 میلیون تومان هزینه دارد


رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوختگی گفت: سوختگی بیماری افراد کم پول بوده و میانگین هزینه بستری یک بیمار سوختگی ۴۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش ، به گفته محمد جواد فاطمی افراد فقیر جامعه از وسایل گرمایشی و پخت و پز استاندارد استفاده نمی‌کنند.

کارشناسان می‌گویند در ایران کسی با سوختگی کاری ندارد و هیچ برنامه ریزی مدون و سیاست گذاری کلانی برای سوختگی وجود نداشته است.

 به گزارش فارس، درمان سوختگی در ایران ۴۰ سال از دنیا عقب است؛ به طوری که در سراسر کشور ۳۵ بخش یا بیمارستان سوختگی و تنها ۱۳۵۰ تخت سوختگی وجود دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوختگی معتقد است در ایران حتی یک تخت سوختگی استاندارد وجود ندارد.

سوختگی ها به طور کلی به دو دسته سوختگی های حاد و مزمن تقسیم می شوند. دکتر مسعود یاوری، جراح پلاستیک نیز در این باره گفت: در تهران بیماران دچار سوختگی حاد به بیمارستان مطهری و بیماران دچار سوختگی مزمن به بیمارستان 15 خرداد ارجاع می شوند.

وی افزود: مشکلات سوختگی مزمن نیز دو نوع هستند. یا مانع عملکرد اندام شده یا سبب نازیبایی می‌شوند که درمان هر دو مورد در بیمارستان ۱۵ خرداد انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان 15 خرداد گفت: عمده مراجعان دچار سوختگی به بیمارستان ۱۵ خرداد به دلیل سوختگی با آتش است. با این حال سوختگی الکتریکی به خصوص سوختگی با کابل‌های فشار قوی یا سوختگی با اسید هم در این مرکز داریم. به طور کلی حدود ۵ تا ۷ درصد سوختگی‌ها به صورت الکتریکی هستند.

فلوشیپ جراحی دست، تاکید کرد: سوختگی یا به قشر ضعیف جامعه مربوط می‌شود یا سبب ضعیف شدن افراد می‌شود. سوختگی یک بیماری مزمن است و میزان هزینه برای درمان آن خیلی بالا است.

دکتر یاوری گفت: خوشبختانه درمان سوختگی حاد پوشش بیمه‌ای دارد. هرچند که تعرفه‌های آن مناسب نیست اما چالش بیماران مزمنِ سوختگی زمانی است که بخواهند جراحی پلاستیک ترمیمی انجام دهند.



Source link