این 10 هک شما را (r) فواید رژیم کتوژنیک (به نظر می‌رسد) شبیه {یک حرفه‌ای} می‌کند}

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک در افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، یکی از مهمترین دلایل برای عدم موفقیت در کاهش وزن این است که زیاد شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 کربوهیدرات مصرف میکنند. علاوه بر این، بیشتر افرادی که از استرس مزمن رنج میبرند دچار کمبود خواب هستند و کمبود خواب یکی از عوامل مؤثر در اضافه وزن است. برای نمونه، ورزش کردن خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی، دیابت، افسردگی، اضطراب و چاقی را کاهش میدهد. پژوهشها نشان میدهند استرس، به ویژه استرس مزمن و کمبود خواب میتواند روی کاهش وزن تأثیر منفی داشته باشد. رژیم غذایی کتوژنیک در کنار تغییر سبک زندگی میتواند راهکار مؤثری برای کاهش وزن باشد. روزی ۵۰ گرم از کربوهیدرات و انواع غذاهای شیرین را از برنامه غذایی تان کم کنید. برای نمونه، لبنیات طبیعی و پرچرب، انواع گوشت قرمز و سفید، تخممرغ و چربیهای سالم مانند آووکادو و روغن زیتون همگی گزینههای مناسبی هستند. وقتی پیروی از یک رژیم غذایی جدید را شروع میکنید، طبیعی است که میخواهید خیلی زود به نتیجه برسید. در واقع، باید تنها ۵ درصد از کالری مورد نیاز شما از طریق کربوهیدرات تأمین شود و این کاملاً با یک رژیم غذایی استاندارد مغایرت دارد. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک یک نوع رژیم با کربوهیدرات کم و چربی بالا می باشد.

پایبندی به یک برنامه بهترین راهکار برای ایجاد یک عادت است. در طول هفته برای سه یا چهار جلسهی تمرینی برنامهریزی کنید و بهترین زمان را برای اجرای برنامه انتخاب کنید. در هفته آخر یک باره کربوهیدرات را حذف می کنید و خود را با دنیای جدید غذاهای کم چربی، بدون شکر و کربوهیدرات وقف دهید. می توانید از روزی ۱۰ دقیقه پیاده روی شروع کنید و آن را تا آخر هفته به ۳۰ دقیقه برسانید. مصرف کربوهیدارت در طی هفته اول تا آخر رژیم باید به ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز برسد. اما دلایلی وجود دارد که اجازه نمیدهند رژیم کتوژنیک به نتیجه برسد. اما نکتهی مهم این است که برای بهرهمندی از فواید رژیم کتوژنیک باید آن را به درستی اجرا کنید. این روزها نام انواع رژیم لاغری سریع یا رژیم لاغری تضمینی را شنیدهایم اما به چه میزان از هرکدام اطلاعات علمی و درستی در اختیار داریم؟ این مطلب که رژیم کتوژنیک اگر به درستی اجرا شود میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد مورد تأیید است اما ممکن است این کاهش وزن چندان سریع نباشد که این هم اشکالی ندارد.

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

اگر رژیم کتوژنیک دارید و به دنبال کاهش وزن هستید، باید مواد غذایی سالم، کامل و مغذی را مصرف کنید. افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکنند، معمولاً میزان مصرف کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۲۵ گرم در روز محدود میکنند. برای افرادی که در حال تحقیق برای پیدا کردن بهترین رژیم برای کاهش وزن هستن. مطالعهای بر روی ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد که پس از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای شش ماه، توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران بهبود مییابد. پس از آن، میتوانید آن فرآیند را تکرار کنید یا به یک رژیم غذایی سرشار از سیرت بپیوندید و در عین حال به نوشیدن حداقل یک آب میوه در روز ادامه دهید. اگر شما نیز از افرادی هستید که می خواهید رژیم کتو را امتحان کنید، باید بدانید مصرف کربوهیدرات ها در این رژیم غذایی کمتر از ۵۰ گرم می باشد و در مقابل چربی ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای کربوهیدرات ها انتخاب شده اند. البته اگر در ابتدای کار روش ۶ هفته ای را انتخاب کنید بهتر است. یعنی دقیقا بنویسید در هفته اول، دوم و سوم چه تغییراتی باید ایجادکنید.

در رژیم غذایی کتوژنیک چه غذاهایی مصرف کنیم؟ و بدین ترتیب، وعدههای غذایی پرحجمتر و تنوع غذاها بیشتر شود. یا یک روز پیاده روی یک روز انجام حرکات کششی تا تنوع داشته باشد. یک استثناء لوبیا سبز است که نسبت به لوبیاهای دیگر نشاسته کمتری دارد. این نسبت غالبا ۶۰% چربی، پروتئین %۳۵ و ۵% و کربوهیدرات است با این حال، تنها رژیم های استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مورد مطالعه قرار گرفته اند. این رژیم شبیه رژیم کتوژنیک استاندارد است با این تفاوت که مقدار پروتئین بیشتری در رژیم غذایی استفاده میشود، نسبت های درشت مغذی ها در رژیم کتوژنیک به صورت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% است. در اینجا می خواهیم چند نمونه از برنامه غذایی در آشپزی کتوژنیک برای شما معرفی کنیم تا کسانی که می خواهند این رژیم را پیشه کار خود قرار دهند آشنایی مختصری داشته باشند. برای شروع رژیم غذایی کتو پیشنهاد می کنیم از اول ماه شروع کنید تا دقیقا بتوانید برای ۳ هفته یا ۲۱ روز برنامه ریزی کنید. ما ایرانی ها نان و برنج منبع عمده کربوهیدرات در رژیم غذایی مان است. با حذف روزی ۵۰ گرم از میزان مصرفی کربوهیدرات های برنج و نان باید آن را به میزانی برسانیم که مورد نیاز بدن است.

این خوراک شامل برنج، سیب زمینی سرخ شده، چیپس سیب زمینی، ماکارونی، پاستا، سیب زمینی، خوراک سبوس دار، موسلی، نان و… مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید. رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. مواد غذایی فرآوریشده، غذاهای آماده و فستفودها ارزش غذایی بالایی ندارند، کالری آنها زیاد است اما حاوی مقادیر بسیار کمی ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات آنتیاکسیدانی هستند. اما باز هم ممکن است افراد با خوردن میانوعدههای پرکالری یا زیادهروی در وعدههای غذایی بیشتر از نیازشان کالری دریافت کنند. مصرف مواد غذایی فرآوریشده به عنوان میانوعده باعث افزایش کالری دریافتی میشود و کالری اضافی همان عاملی است که شما را از مسیر کاهش وزن خارج میکند.

برنامه کتوژنیک

کورتیزول هورمونی است که معمولاً با نام هورمون استرس شناخته میشود و سطوح بالای این هورمون در بدن باعث ذخیرهی چربی به ویژه در ناحیهی شکم میشود. وقتی تست مثبت شود به این معنی است که وارد حالت کتوز شدهاید. شیرین کننده طبیعی استویا به عنوان یکی از موادی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به مصرف آن هستید. البته بهتر است گوشت دام و طیوری را مصرف کنید که تغذیهی طبیعی و سالم داشتهاند. اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کردهاید، طبیعی است که در محدود کردن کربوهیدراتها کمی مشکل داشته باشید. همچنین اگر هر زمانی که فرصت کافی برای تهیهی غذا ندارید غذاهای آماده و فستفودها را مصرف میکنید، نمیتوانید در کاهش وزن به نتیجه برسید. اگر رژیم کتوژنیک را دنبال میکنید اما توجهی به میزان کالری دریافتی ندارید، به احتمال زیاد نمیتوانید وزن کم کنید. در این رژیم غالبا هر چیز شیرینی حذف میشود و مطمئنا شکر در اولویت این مواد قرار دارد ولی اگر برای شیرینی جات، نوشیدنی ها، دسر، غذاهای خودمان از استویا استفاده کنیم نه تنها هیچ ضرری ندارد و از رژیم خارج نمیشویم.

رستوران های کتوژنیک

اگر همه چیز را درست اجرا میکنید اما در کاهش وزن موفق نیستید، بررسی وضعیت سلامتی ایدهی خوبی است چرا که بعضی بیماریها و اختلالات میتوانند مانع کاهش وزن بشوند. اما زیادهروی در مصرف میانوعدهها و تنقلات پرکالری، حتی اگر با رژیم کتوژنیک سازگار باشند، باعث میشود تلاشهای شما برای کاهش وزن به نتیجهی مطلوب نرسد. خوشبختانه اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی زیادی هستند که این امر باعث میشود آنها برای یک رژیم کتوژنیک مناسب باشند. بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و حفظ سلامتی رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب میکنند و کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات است. اول اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیم اتکینز (atkins) و دیگر رژیمهای کمکربوهیدرات دارد. رژیم کتوژنیک یک راه حل کامل برای هر شخص با دیابت نوع 2 نیست. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و باعث از دست دادن چربی شود که منجر به مزایای سلامتی قابل توجهی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت می شود. این مواد غذایی در عین حال تقریباً فاقد کربوهیدرات هستند. شروع یک برنامهی ورزشی به ویژه برای افرادی که تا به حال ورزش نکردهاند میتواند کار دشواری باشد.

حالا می توانید به مدت یک هفته به روش قبلی غذا خوردن تان برگردید. بعد از این مدت ( حالا به انتخاب خودتان ۳ یا ۶ هفته ای) به اندازه کافی وزن کم کرده اید. در واقع، بیشتر از ۲۰ مطالعه نشاندهنده فایده این نوع رژیم در کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت است. اگر برای تان سخت است و گرسنه می شوید می توانید بین ۱۰ تا ۲۰ گرم کربوهیدرات را به طور روزانه مصرف کنید. اگر نمیدانید در هر وعدهی غذایی باید چقدر کربوهیدرات مصرف کنید، میتوانید از اپلیکیشهای رژیم غذایی کمک بگیرید. از آنجا که بسیاری از مواد غذایی سازگار با رژیم کتوژنیک مانند آووکادو، روغن زیتون، لبنیات پرچرب و آجیل کالری زیادی دارند، مهم است که در مصرف آنها زیادهروی نکنید. اما فراموش نکنید که کاهش وزن میتواند در افراد مختلف الگوهای متفاوتی داشته باشد. علیرغم اینکه این رژیم برای افرادی که از نظر جسمی در سلامت هستند مشکلی ایجاد نمیکند اما این امکان نیز وجود دارد که در مواردی عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. Da᠎ta h as been gener᠎ated by G SA C᠎on​tent G ener​at᠎or DE​MO!

از طرفی دیگر، افرادی که به تازگی رژیم کتوژنیک را شروع کردهاند باید فیبر بیشتری مصرف کنند تا عملکرد دستگاه گوارش در آنها با اختلال مواجه نشود. کمکاری تیروئید، سندرم تخمدان پلیکیستیک، سندرم کوشینگ، هایپرانسولینمی و افسردگی بیماریها و اختلالاتی هستند که میتوانند باعث اضافه وزن بشوند و برای کاهش وزن مشکل ایجاد کنند. این افراد باید آب، سبزیجات غیرنشاستهای و در صورت لزوم مکمل فیبر مصرف کنند. برای نمونه، یک عدد تخم مرغ آبپز به همراه مقداری سبزیجات تازه میتواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. به این ترتیب همیشه یک روش انعطاف پذیر برای سوخت و ساز سلولی دارید و پس از کاهش وزن همیشه تناسب اندام دارید و دوباره چاق نمی شوید. به محض این که احساس کردید دوباره دارید اضافه وزن پیدا می کنید یا دوباره سرو کله التهابات پیدا شد دوباره رژیم کتو را شروع کنید. برای تهیه این غذا به تخممرغ و گوشت دودی نیاز دارید. کاهش پوند هر دو ضرب و شتم وفاداری وزن، برای تعدادی از روز رژیم غذایی اساساً مبتنی بر تخممرغ داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید