بیمارستان شریعتی از فهرست ساختمان‌های پرخطر تهران خارج شد


رئیس بیمارستان شریعتی تهران اعلام کرد: بیمارستان شریعتی در فهرست بیمارستان های فرسوده شهر و ساختمانهای پر خطر تهران بود اما با اقدامات انجام شده از فهرست ساختمان‌های پرخطر خارج شد با این حال برای بازسازی کامل این بیمارستان به بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش ، دکتر احمدرضا جمشیدی افزود: گذشت بیش از ۵۰ سال از تاسیس بیمارستان شریعتی می گرد و با توجه به فرسوده بودن این بیمارستان نیاز به بازسازی بیمارستان داشتیم و با همکاری خیرین این کار انجام شد.

وی ادامه داد: خیرین تاکنون برای بازسازی یکی از بخش ها ۱۳۰ میلیارد ریال و برای بخشی دیگر ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده اند.

جمشیدی ادامه داد: بیمارستان شریعتی در حال حاضر ۶۲۰ تختخواب برای پذیرش بیماران دارد و ضریب اشغال تخت ها در این بیمارستان ۹۰ درصد است.

رئیس بیمارستان شریعتی تاکید کرد: در این بیمارستان تمام بخش های تخصصی از جمله جراحی، زنان و زایمان، نازایی، پیوند استخوان و غیره دایر است و برای نخستین بار در کشور، در بیمارستان شریعتی مرکز پیوند مغز استخوان تشکیل شده است.

وی افزود: از مرداد سال ۱۴۰۱ مجمع خیرین بیمارستان شریعتی تشکیل شد و از آن زمان تاکنون خیرین برای حل مشکلات این بیمارستان به یاری ما آمده اند.

جمشیدی تصریح کرد: تاکنون به همت خیرین ۴۵ دستگاه پزشکی تخصصی خریداری شده که قیمت این دستگاه ها در بازار آزاد حدود ۴۰ میلیارد تومان است. با مذاکرات صورت گرفته، ارز ترجیحی برای خرید این دستگاه های اختصاص یافت و خیرین برای خرید این دستگاه ها رقمی بیش از 5 میلیارد تومان پرداخت کردند.

همزمان با بازسازی بیمارستان شریعتی قدیمی تهران، بیمارستان شریعتی 2 نیز در منطقه 22 تهران در حال ساخت است.

بهروز رحیمی، معاون توسعه منابع و مدیریت وزیر بهداشت 23 آذر 1402 در مراسم بازدید از این بیمارستان جدید گفت: از همه ظرفیت های دولت برای تکمیل بیمارستان شریعتی ۲ در منطقه ۲۲ تهران استفاده می کنیم و این پروژه ملی بین دو استان تهران و البرز قطعاً تا ۱۸ ماه آینده تکمیل و افتتاح می شود.

منبع: ایرنا



Source link