بنیاد نیکوکاری دکتر اسدی لاری 5 مدرسه ساخت


بنیاد نیکوکاری دکتر محمد حسین و زینب اسدی لاری که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراین جان باختند، تاکنون 5 مدرسه خیریه احداث کرده و 1700 دانش آموز تحت پوشش خدمات این مدارس هستند.

به گزارش ، در پی درگذشت دکتر محمد حسین و زینب اسدی لاری  دو تن از جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در 18 دی 1398، والدین آنان بنیاد نیکوکاری را با هدف کمک به مدرسه سازی تاسیس کردند.

بنیاد نیکوکاری دکتر محمد حسین و زینب اسدی لاری با همکاری سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس تاکنون توانسته است، 5 مدرسه را بسازد و نوسازی کند و هم اکنون حدود 1700 دانش آموز در این مناطق عمدتا فقیر و محروم مشغول تحصیل هستند.

این مدارس شامل دو مدرسه فرسوده با قدمت 60 ساله در منطقه 17 تهران، دبستان دکتر محمد حسین و زینب اسدی لاری در محمد شهر کرج شامل دبستان دخترانه و پسرانه و‌ یک دبستان در روستای چاه علی شهرستان دلگان ( سیستان و بلوچستان) است.

محمدحسین اسدی لاری در سال ۲۰۱۵ یعنی در هجده سالگی، مؤسسه غیرانتفاعــی Fellowship STEM را بنیــان نهــاد. هدف اصلی ایــن مؤسســه، ابداع و گســترش روشهای آموزشــی خلاقانه در زمینه های علوم، مهندســی، ریاضیات و فنــاوری  Science Mathematics and Engineering ،Technology  بود.

هم اکنون دانشــجویان بیش از ۲۰ دانشگاه و صدها دانش آموز و معلم بیش از ۱۰۰ دبیرستان در سراسر کانادا از اعضای داوطلب این مؤسسه هستند که در دهها برنامه ابتکاری برای ترویج علم فعالیت دارند.

دکتر محسن اسدی لاری پدر محمدحسین و زینب اسدی لاری و مشاور سابق وزیر بهداشت گفت: در مناطقی که به یاد عزیزانمان مدرسه ساختیم، فقر بیداد می کند، هر فردی که نذری دارد می تواند با آسودگی خاطر در ساخت مدارس و این راه خیر مشارکت کند.

هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین، چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) سقوط کرد. این هواپیما که عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بود، ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه داشت که همگی در این حادثه جان باختند.



Source link