با دنبال کردن پنج گام‌های ساده، نتایج رژیم های کتوژنیک بهتری دریافت کنید

با این حال، تنها رژیم های کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه شش ساده روش‌ها ساخت انواع رژیم کتوژنیک سریعتر 1402 قرار گرفته اند. تنها نکتهی مهم دربارهی استفاده از تن ماهی در رژیم کتوژنیک، توجه به میزان روغن موجود در آن و

احتمال بروز بیماریهای قلبی در صورت مصرف مداوم است. بعلاوه اینکه استفاده مداوم از یک رژیم با کربوهیدرات کم می تواند سبب بروز سردرد ، یبوست ، مشکلات تنفسی و غیره گردد. ۱.رژیم کتوژنیک استانداردSKD :این نوع رژیم کتوژنیک کربوهیدرات کمی داشته و میزان مصرف پروتئین به اندازه متوسط بوده و چربی بالایی دارد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع رژیم کتو به ما امکان میدهد کربوهیدرات را در حین ورزش اضافه کنیم. فرد در روزهایی که فعالیت بدنی بالایی دارد کربوهیدرات بیشتر و در روزهای استراحت کربوهیدرات کمتری مصرف می کند. هیدراته ماندن، استراحت کافی، خوردن غذاهای غنی از فیبر و انجام فعالیتهای سبک میتواند به کاهش علائم آنفولانزای کتو کمک کند. اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم. اما فواید و مزیت های آن در سایر بیماری های عصبی مشاهده می شود. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند.

کاهش وزن با کتوژنیک

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی می تواند نتایج آسیب های مغزی را بهبود بخشد. رژیم کتوژنیک میتواند باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی بدن شده که فواید بسیاری را برای افراد مبتلا به دیابت یا پیشدیابت به همراه دارد. پیگیری رژیم کتو راحت و آسانتر از رژیم کم کالری یا رژیم پروتئین است. به همین دلیل حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات خالص و تنها 15 کالری در هر وعده هستند. روغن زیتون حاوی کربوهیدرات نیست؛ به همین دلیل میتوانید از آن به عنوان یک سس سالاد به همراه آبلیمو در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. برخی مطالعات نشان میدهد که این خوراکی مایع مؤثرتر از رژیم کتوژنیک جامد معمولی است و در مصرفکنندگان آن، سطح کلسترول خون پائینتر است. برخی افراد اقدام به اجرای طولانی و پشت سر هم این رژیم لاغری می کنند که در نتیجه آن دچار عوارض مختلفی می شوند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، به محض اینکه رژیم کتوژنیک را شروع می کنید ، به طور کلی افت و بالا رفتن سطح قند خون را تجربه نمی کنید و متعاقب آن گرسنگی که در یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات وجو دارد را تجربه نمی کنید. معمولا حاوی 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است.

This was gen᠎er at ed by GSA C onte nt Generat or DE MO.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. همان طور که میدانید در رژیم کتوژنیک مصرف انواع مواد غذایی که حاوی میزان قابل توجهی کربوهیدرات هستند کاملا ممنوع است. این ممکن است به این دلیل باشد که برای تبدیل چربی به انرژی کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی لازم است. این نوع از رژیم کتوژنیک بهطور معمول دارای ۷۵٪ چربی، ۲۰٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. بدین ترتیب اگر بدن شما کربوهیدرات کافی برای عملکرد بدنی و فعالیت و ورزش را تأمین نکند، باید تلاش کند تا آن را از شکستن چربیها به دست آورد و این باعث میشود که شما در طول تمرینات احساس خستگی کنید. اما با وجود اینکه تمشک و زغال اخته کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند، بهتر است آنها را در رژیم های سخت کتو قرار ندهید. به عنوان مثال اگر من چربی زیاد و کربوهیدرات کمتری می خورم، وزن زیادی را از دست می دهم.

وعده های غذایی حاوی 70 یا 80 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و حدود 5 درصد کربوهیدرات هستند. فستینگ یا روزهداری متناوب: در طول این رژیم مدت زمانی را باید با محدودیت کامل کالری و غذا نخوردن طی کنید و مدتی را با مصرف غذا. در واقع دو روز رژیم غذایی ۵۰۰ کالری و پنج روز رژیم غذایی عادی میگیرید. در پروتکلهای قدیمی، درمان به صورت یک گرسنگی طولانیمدت آغاز میشد تا بیمار محدودیت شدید دریافت کالری داشت ۵-۱۰٪ وزن بدنش را از دست بدهد، اما نگرانیهایی که بر سرِ سلامتی و رشد کودک وجود داشت سبب شد تا در پروتکلهای جدید محدودیتهای رژیمی کمتر شود. رژیم غذایی کتوژنیک (یا به اختصار رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.در واقع، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت شما کمک کند. محصولات کم چرب و رژیمی: بر روی این محصولات فراوری زیادی صورت میگیرد و معمولا دارای کربوهیدرات بالایی هستند. رژیم کتوژنیک چرخهای: (CKD) یک رژیم غذایی کتوژنیک که شامل دورههایی از مصرف کربوهیدرات بیشتر است، برای مثال 5 روز رعایت رژیم غذایی کتوژنیک (کم کربوهیدرات ) و 2 روز رژیم غذایی پر کربوهیدرات.

روش لاغری کتوژنیک چیست

معمولاً حاوی 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 10 درصد کربوهیدرات است. با این حال از بین انواع رژیم هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، تنها بر روی رژیم استاندارد و رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین مطالعات بسیاری صورت گرفته است. البته لازم به ذکر است که نسخه استاندارد رژیم کتو، جنبه درمانی ندارد و تنها برای لاغری قابل استفاده است. فقط یک مطالعه موردی – از سال 1930 – وجود دارد که در آن دو مرد به مدت یک سال چیزی جز گوشت نمی خوردند، اما ظاهراً سلامتشان حفظ شده بود. غذاهایی که محتوی شیرینکنندههای جایگزین شکر هستند: این غذاها اغلب سرشار از الکل قند (نوعی الکل تهیهشده از قند) هستند و در برخی موارد بر سطح کتونها تأثیر میگذارند. در حقیقت، در مطالعه ای که در آن شرکت کنندگان به مدت هشت و هفته تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند و سپس مجدداً به یک رژیم غذایی استاندارد وارد شدند، شرکت کنندگان در کتوز کاهش غلظت در گردش چندین هورمون و مواد مغذی را که بر اشتها تأثیر می گذارد، را نشان داده اند. استفاده از قهوه تلخ که می توانید به جای شکر برای کاهش تلخی آن از خامه استفاده نمایید. اهداف مطالعه بر این مبنا استوار بود که آیا یک بیمار مبتلا به سرطان می تواند بدون اینکه دچار عارضه جانبی جدی شود از این رژیم استفاده نماید؟

افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی کردند به طور متوسط 2 پوند (0.9 کیلوگرم) بیشتر از گروهی که از رژیم کم چرب پیروی کردند، وزن کم کردند. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بی خطر است، اما ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن وجود داشته باشد. معمولاً بدن از کربوهیدرات (مانند شکر ، نان ، ماکارونی) برای سوخت خود استفاده می کند. در طول تاریخ، علم بیولوژی به اندام های بدن اجازه داده تا خودشان را با دوره های فراوانی به کمبود تطبیق دهند و از متابولیسم (سوخت و ساز) کربوهیدرات به متابولیسم (سوخت و ساز) چربی حرکت کنند. این رژیم به شما اجازه میدهد که در حین تمرینات ورزشی به رژیم خود، کربوهیدرات اضافه کنید. ۴. رژیم کتوژنیک هدفمند TKD :این برنامه برای ورزشکاران مناسب بوده و افراد مجاز به مصرف کربوهیدرات بیشتری هستند. رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های تغذیه ای پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران حرفه ای استفاده می شوند. رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شود. برای مثال گل کلم میتواند به جای برنج یا پوره سیبزمینی مورد استفاده قرار بگیرد و اسپاگتی کدو نیز جایگزین خیلی خوبی برای اسپاگتی است.

گیرد. چرا که این رژیم جدای از آنکه می تواند شما را در رسیدن به وزن دلخواه تان یاری نماید، همزمان می تواند به بدنتان آسیب جدی نیز وارد آورد. 1. از دیگر خواص خیارشور در رژیم کتو: از دیگر تاثیرات مثبت این خوراکی در رژیم کتوژنیک میتوان به موارد زیر اشاره نمود. در سال 2016 دکتر جوزلین تن که یک پروفسور و آنکولوژیست و یک محقق دارویی است شروع به تحقیق در خصوص رژیم کتوژنیک نمود. طرفداران این رژیم بر این باورند که با این رژیم راحت تر توانسته اند وزن خود را کاهش دهند و اشتهای خود را کمتر نمایند. از آنجا که رژیم کتوژنیک از نظر کربوهیدرات بسیار کم است ، در عوض چربی ها سوخت اصلی می شوند و بدن را مجبور می کند که برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده برود و به این ترتیب موجب کاهش وزن و لاغری افراد خواهد شد. با کاهش مصرف کربوهیدرات بدن شما در یک حالت متابولیکی به نام کتوسیس قرار می گیرد. مصرف قهوه (بدون شکر) در طول رژیم کتوژنیک باعث حفظ انرژی و هوشیاری شما خواهد شد. مصرف آجیل در طول رژیم کتوژنیک باعث به دست آوردن انرژی مورد نیاز شما برای فعالیتهای روزمره خواهد شد.

پنج نکته درباره در مورد رژیم کتوژنیک که نمی‌توانید از دست بدهید

استفاده از چای سبز سبب بالا بردن روند چربی سوزی شما در طول رژیم کتوژنیک میشود. یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است . این غذاها شامل سبزیجات غیرنشاسته ای هستند (کربوهیدرات موجود در کلم بروکلی بسیار متفاوت از کربوهیدرات موجود در نوشابه کولاست). میوه: تمام میوهها به جز مقادیر کمی از توتها مانند توتفرنگی. مانند همه رژیم های غذایی، پیروی از رژیم کتو هم فواید و مضرات مختلفی دارد. اطلاعات این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) کاربرد دارد، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد سایرنمونه ها نیز صدق می کند. ۲.بهبود و بالابردن تمرکز: در این رژیم لاغری به دلیل عدم وجود جهشهای قند خون موجب تمرکز بیشتر و بهتر افراد می شود. از آنجاییکه با افزایش وزن التهابات گوناگونی در افراد ایجاد میشود، بنابراین پیروی از این رژیم موجب کاهش التهابات بدن خواهد شد.

ممکن است در روزهای اول این رژیم دچار ضعف بدن شوید و این اتفاق به دلیل تغییر وضعیت بدن است؛ نگران نباشید بعد از 5 روز دیگر این عوارض را نخواهید داشت. در زمان انجام این مطالعه اطلاعات اندکی در مورد عوارض جانبی رژیم کتوژنیک وجود داشت . بیماری پارکینسون:یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. بیماری آلزایمر : رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر و پیشرفت آن را کاهش دهد. از آن جایی که کاهش وزن و داشتن تناسب اندام مسئله ای است که همواره افراد بسیاری به دنبال آن هستند؛در این مطلب از سایت رنگ وارنگ تصمیم گرفتیم به این رژیم لاغری موثر، محبوب و پرطرفدار بیشتر بپردازیم و اطلاعاتی را در این باره با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. چنانچه شما تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک را دارید ؛ خوشحال می شویم آن را با ما و دیگر همراهان سایت رنگ وارنگ به اشتراک بگذارید. زیرا فیبر نوعی ماده ی مغذی غیر قابل هضم است که بدن قادر به تجزیه و جذب آن نمی باشد. ۶. تحقیقات نشان داده در کودکانی که به بیماری تشنج مبتلا هستند و بیماری آنها توسط داروها قابل کنترل نیست ؛ رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش و یا پیشگیری از تشنج در آنها شود. ​Con tent was c reated wi th t​he help of GSA Con tent G en er​ator DE᠎MO .

دیدگاهتان را بنویسید