گلایه رئیس اورژانس از روند اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری


رئیس اورژانس کشور گفت: نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در ابتدا مشمول قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نبودند اما با اقداماتی مشمول شدند اما سهم 3 درصدی برای این نیروها کم است و بین نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی عدم توازن وجود دارد.

به گزارش به نقل از ایلنا، سید جعفر میعادفر درباره اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری برای نیروهای اورژانس گفت: نیروهای اورژانس قبلا جزیی از این طرح نبودند. اما به هرحال یک سیستم‌هایی را به کار گرفتیم که نیروهای اورژانس نیز جزو این طرح بشوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه درصد از سهم پرستاری را به نیروهای اورژانس می دهند اما ما گلایه کرده ایم و گفتیم این سهم برای همکاران ما کم است. البته در حوزه بیمارستانی هم برخی از واحدها در خصوص اجرای این قانون چالش دارند و با مشکلاتی رو به رو هستند.

وی تاکید کرد: باید در این زمینه با معاونت پرستاری و معاونت درمان و معاونت توسعه وزارت بهداشت راهکاری را پیدا کنیم که توازن پرداخت بین اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی برقرار شود.

قانون تعرفه گذاری پرستاری مصوب سال 1386 تا سال 1400 اجرا نشده بود. تا اینکه در سال 1400 حدود 5 هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن تصویب شد. با این حال هنوز کمتر از یک چهارم این بودجه به پرستاران پرداخت شده و این نیروها فقط یکبار به صورت علی الحساب رقمی را به قالب کارانه دریافت کرده اند.

حضور تکنسین های زن در پایگاههای اورژانس کلانشهرها

رئیس سازمان اورژانس کشور در بخش دیگری از سخنان خود از ترتیب بیش از 120 تکنسین زن فوریت های پزشکی خبر داد اما گفت: برای تامین پایگاههای اورژانسی که زنان بتوانند در آن فعالیت کنند، مشکل داریم.

او گفت: پایگاه های اورژانس زنان ویژه است و باید سه نفره یعنی یک آقا و دوخانم به ماموریت اعزام شوند. همچنین باید فضای فیزیکی مناسبی برای زنان در پایگاهها برای استراحت آنها فراهم شود.

معیادفر تصریح کرد: در حال حاضر مقداری محدودیت های فضای فیزیکی داریم و تلاش می کنیم از جاهای مختلف مانند شهرداریها در این زمینه کمک بگیریم تا بتوانیم در کلانشهرها حتما پایگاه اورژانس خواهران را راه اندازی کنیم. در شهرهایی مانند مشهد، قم، شیراز و اصفهان مکان هایی هست که افزایش این پایگاهها باید در دستور کار قرار بگیرد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید