چرا بعد از پیرسینگ گوش باید از گوشواره طبی استفاده کنیم؟


امروزه استفاده از گوشواره‌های متعدد و زیبا در انواع مختلف میخی یا دکمه‌ای، آویز، بخیه‌ای و حلقه‌ای در میان بانوان محبوبیت بالایی پیدا کرده است.

پیرسینگ گوش بیشتر از سایر پیرسینگ‌ها شایع است و خطرات کمتری هم دارد اما مراقبت از گوش بعد از فرایند سوراخ کردن گوش بسیار مهم است و باید با دقت انجام شود. در ادامه این مطلب با روش‌های آسان در خصوص پیشگیری از عوارض احتمالی پیرسینگ آشنا می‌شویم.

سوراخ کردن گوش برای پیرسینگ

سوراخ کردن گوش معمولا به سادگی و در مدت زمان کوتاه در مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود. معمولا قیمت پیرسینگ گوش کمی بالا است ولی شما می توانید آموزش تصویری سوراخ کردن گوش در منزل را از سایت دکتر مهندس مشاهده کنید.

  معمولا در طول این فرآیند خونریزی رخ نمی‌دهد، یا به میزان خیلی کم رخ می‌دهد. توصیه می‌کنیم فقط در صورتی که اطمینان دارید که وقت کافی برای مراقبت‌های بعد از پیرسینگ دارید، اقدام به سوراخ کردن گوش کنید.

گفتنی است که در دو ناحیه نرمه یا غضروف گوش می‌توان پیرسینگ گوش را انجام داد. مدت زمان التیام بعد از پیرسینگ گوش در سوراخ غضروف بیشتر از نرمه گوش است و مراقبت بیشتری را هم می‌طلبد. استفاده از گوشواره طبی بعد از سوراخ کردن گوش یکی از امور واجب است که باید رعایت شود.

دلایل استفاده از گوشواره طبی

در گذشته از نخ برای جلوگیری از بسته شدن سوراخ گوش استفاده می‌کردند، که این روش گوش فرد را مستعد رشد انواع عفونت‌ها می‌کرد. همچنین در این روش مدت زمان بهبودی طولانی بود و درد بیشتری هم فرد متحمل می‌شد.

 اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، گوشواره طبی از بروز حساسیت و عفونت در گوش بعد از سوراخ شدن جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از دستگاه گوش سوراخ کن یا پیرسینگ گوش با آنژیوکت باعث شده تا درد کمتری ایجاد شود.

این گوشواره‌های طبی، استریل شده هستند و دارای روکش طلا هستند، تا از هرگونه حساسیت جلوگیری کنند. مدت زمان التیام گوش بعد از پیرسینگ حدود 6 تا 12 هفته است، که این مدت زمان با استفاده از گوشواره طبی کمتر هم می‌شود. در سوراخ‌هایی که در نرمه گوش ایجاد می‌شوند مدت زمان التیام حدود 6 هفته و در بخش غضروف حدود 12 هفته طول می‌کشد تا سوراخ گوش بهبودی پیدا کند.

مراقبت‌هاب بعد از پیرسینگ گوش

مراقبت‌هایی که بعد از سوراخ کردن گوش و استفاده از گوشواره طبی باید انجام دهید تا احتمال ابتلا به عفونت بسیار کاهش پیدا کند، شامل موارد زیر است:

  1. استفاده از یک گوشواره طبی بعد از سوراخ کردن گوش بسیار مهم است. گوشواره‌های طبی با روکش طلایی که دارند، معمولا از بروز حساسیت جلوگیری می‌کنند. همچنین این گوشواره‌ها کاملا استریل شده هستند و هیچ میکروب خارجی را وارد سوراخ گوش نمی‌کنند.
  2. از استحمام تا 24 الی 48 ساعت اجتناب کنید و در صورت لزوم از یک پوشش پلاستیکی روی گوش استفاده کنید. این کار به این علت انجام می‌شود، که رطوبت احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.
  3. سعی کنید گوش‌هایتان را در فصول سرد سال سوراخ کنید؛ زیرا احتمال عفونت و التهاب در بهار و تابستان بیشتر است
  4. به هیچ وجه گوشواره‌های طبی را زودتر از 3 هفته از گوش خارج نکنید. در این صورت امکان بسته شدن و جوش خوردن مجدد سوراخ وجود دارد. زمان تقریبی باقیماندن گوشواره طبی در گوش حدود 4 تا 6 هفته است و بعد از طی این مدت زمان می‌توانید از گوشواره‌های دلخواهتان استفاده کنید
  5. بهتر است از روز دوم به صورت روزانه دو تا سه بار گوشواره‌ها را در جهات مختلف بچرخانید. بهترین زمان این کار هنگامی است که به وسیله الکل گوش ها را ضد عفونی می‌کنید. در حین ضدعفونی کردن، گوشواره‎‌ها را در جهات مختلف بچرخانید تا سوراخ جدید گوش‌تان بسته نشود.

از دستکاری گوش پرهیز کنید

6- ضد عفونی کردن گوش‌ها با پنبه الکل بسیار حائز اهمیت است. روزانه دو تا سه بار با الکل گوش‌هایتان را ضدعفونی کنید تا از عفونت جلوگیری شود. البته با وجود اینکه الکل برای از بین بردن میکروب‌های سطحی بسیار مناسب است. استفاده مکرر از الکل احتمال دارد باعث خشکی پوست شود. در صورت خشکی پوست، استفاده زیاد از الکل ممکن است موجب تاخیر در روند بهبودی شود. به همین علت بهتر است بیشتر از دو تا سه بار در روز از الکل استفاده نشود.

7- افرادی که به الکل حساسیت دارند و یا پوست حساسی دارند می‌توانند از محلول مخصوص بعد از پیرسینگ که حاوی بنزالکونیوم کلرید است، استفاده کنند. حتما بعد از یکبار استفاده از این محلول صبر کنید، تا مطمئن شوید که پوستتان به آن حساسیت نداشته باشد. در صورت حساسیت همچنین این افراد می‌توانند از محلول نمکی ساده هم برای ضد عفونی کردن محیط سوراخ گوش استفاده کنند. استفاده از محلول نمکی دو تا سه بار در روز از رشد باکتری و میکروب در محیط تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند.

8- سعی کنید از دستکاری کردن و دست زدن به سوراخ جدید گوش خودداری کنید. با دستکاری کردن سوراخ گوش باعث می‌شوید تا اسکار کلوئیدی، برآمدگی و عفونت ایجاد شود و زمان بهبودی طولانی‌تر شود.

تهیه گوشواره طبی اصل و معتبر

همه گوشواره‌های طبی ارائه شده در فروشگاه اینترنتی دکتر مهندس بدون نیکل هستند و قابلیت تطبیق با انواع دستگاه‌های گوش سوراخ کن را دارند. از آنجایی که بسیاری از افراد به آلیاژهای برنج و نیکل موجود در گوشواره حساسیت نشان می‌دهند، در گوشواره طبی سایت دکتر مهندس از این عنصر استفاده نشده است. روکش طلای 24 عیار هم در کنار این موضوع مانع از ایجاد هرگونه حساسیت خواهد شد.

همچنین این گوشواره‌ها در رنگ بندی‌های متنوع ارائه شده و دست شما را برای انتخاب مطابق با سلیقه خود باز می‌گذارد. وزن سبک و اندازه کوچک این گوشواره‌های طبی سبب می‌شود تا هنگام قرار گرفتن در لاله گوش احساس سنگینی نداشته باشید. همچنین بعد از حدود 4 هفته می‌توانید این گوشواره‌های طبی را از گوش خارج کرده و از گوشواره‌های مد نظر خود استفاده کنید.